BMW Seria 8

4.4 Benzina Biturbo (M850i) 530CP 4x4 Aut8

Consum

4.0

Când ești dispus să cumperi un model echipat cu un motor V8, indiferent de marcă, un lucru este cât se poate de clar: consumul de carburant nu se numără printre acele caracteristici de care vei ține cont în momentul alegerii. Îți cumperi un V8 pentru că iubești acel bolborosit provocat de mișcarea cilindrilor, pentru că vrei resurse generoase și pentru că trupul tău secretă hormonul fericirii atunci când benzina trece din stare lichidă într-o formă gazoasă gata să ridice și cel mai mic fir de păr de pe brațe.

Pe fișa tehnică, BMW spune că noul Seria 8 în versiunea M850i xDrive consumă, în medie, 9.7-9.8 litri la 100 de kilometri. În oraș, consumul ajunge până la 13.1 litri/100 de kilometri, în timp ce în extraurban, valoarea teoretică trecută de inginerii bavarezi este de 7.8-7.9 litri/100 de kilometri.

În viața reală, lucrurile stau complet diferit. Am condus versiunea M850i xDrive pe mai bine de 500 de kilometri, iar la final computerul de bord a indicat 14.3 litri/100 de kilometri. Pe tot parcursul drumului, am variat modurile de rulare, de la Eco Pro la Sport și Sport Plus, iar o treime din cei 500 de kilometri au fost făcuți în oraș. La viteze de autostradă, consumul ajunge la 9 litri/100 de kilometri în timp ce pe drumurile virajate, acolo unde pedala de accelerație a stat foarte aproape de orizontală, consumul afișat a trecut cu ușurință de 18 litri/100 de kilometri.

Segmentul în care Seria 8 Coupe și-a făcut apariția este unul "rarefiat". Lexus LC devine un concurent direct pentru GT-ul bavarez, dar în același timp, Mercedes-Benz Clasa E Coupe nu cere timeout și încearcă să rămână la nivelul ridicat al bavarezului. Cu toate acestea, BMW țintește cu Seria 8 direct către Clasa S Coupe.

Cea mai potentă versiune a lui Clasa E disponibilă în acest moment este AMG E53 4Matic+. Motorul de 3.0 litri cu șase cilindri în linie generază "doar" 435 de cai putere și 530 Nm, valori mai modeste comparativ cu cele oferite de Seria 8. În aceste condiții, vom lua în calcul resursele lui Clasa S Coupe în varianta S560 4Matic Coupe (V8 de 4.0 litri, 469 CP, 700 Nm).

În cazul lui Lexus LC echipat cu motorul V8 de 5.0 litri, oficialii producătorului japonez anunță un consum mediu de 11.5 litri/100 de kilometri, cu mult peste valoarea trecută de bavarezi. Seria 8 reușește să "câștige" duelul consumului și cu S560 4Matic, coupe-ul din Stuttgart fiind mai lacom cu 0.2 litri/100 de kilometri în regim mixt.

  • Corocsenie Adrian, marţi, 12.03.2019 19:37

    Bijuterie masina nimic de zis. Cred ca se ridica la nivelul numelui pe care il poarta si impactul primei generatii. Dar asa ceva nu are ce cauta in Romania. E pur si simplu de o inutilitate desavarsita. Iti bati joc de masina pe aici si de banii tai.

  • adi_10, miercuri, 13.03.2019 10:33

    @Corocsenie Adrian - total de acord cu tine, din multe puncte de vedere masina aceasta nu se incadreaza pe tiparul romanilor/ Romaniei. asta nu inseamna ca nu se vor vinde si la noi o gramada. As mai adauga faptul ca nu pot pricepe de ce ti-ai dori un motor de 4.4, poti face exact acelasi lucru si cu un motor de 3.0.

  • FAD, miercuri, 13.03.2019 21:26

    Sunt sigur ca e ceva extraordinar nu sa o detii , macar sa o conduci doar ca pentru mine exista un DAR ....Nu pot spune nimic rau de ea doar ca...nu o vad deloc la nivelul S coupe ului si nici al Lexului LC . Pur si simplu are interior de seria 3- seria 5 ca si nivel nu stiu. Cand dai 100 de mii pe asa ceva te astepti sa fie ceva foarte wow si nu cred ca e cazul aici . E pentru condus si pentru cei care vor chiar sport dar cand zici lux in 2 usi, s coupe imi vine primul in minte., sa nu mai zic de Bentley Gt sau Lexus care au acel grad de exclusivitate rar in ziua de azi.

  • Kirotractor, joi, 14.03.2019 13:59

    Eu mă întreb ce eforturi supraomenești au depus designerii bavarezi ca să obțină la balena asta de aproape 5 m un spațiu pe banchetă egal cu al TT-ului. Serios acu, e greu explicabilă nu doar masa proprie cu 110 kg peste cea a M5-ului - mai ieftin, deși mai spațios/puternic (tot cu V8 BiTurbat 4.4 și tot 4x4) x, ci și designul... straniu pentru un BMW sportiv zic eu. ...Iar un stil original ȘI reușit ar fi fost unicul argument pro-8. Consolele-s deci prea lungi - nu doar cea anterioară, contrar trade-mark-ului scurtimii BMW - iar plafonul aplatizat gen muscle-car strică și mai mult dinamica vizuală a ansamblului. Dinamica rulării sînt convins că-i de top, însă *ambalajul* tehnicii nu m-ar convinge în veci - clar că doar dacă, prin absurd, aș avea un portofel cât sacul lui Moș Crăciun.:-)