BMW Seria 7

3.0 Diesel Turbo (740d) 320CP 4x4 Aut8 Amp. Lung

Motor / Transmisie

4.5

Să presupunem că banii nu reprezintă o problemă, iar pe ecranul laptopului ai deschis configuratorul BMW în dreptul lui Seria 7. Ce ai alege, diesel sau benzină? Consum mic și autonomie mare între opriri sau sunet mult mai plăcut și sportivitate accentuată?

În cazul de față, am plecat din garajul BMW România cu un 740 Ld xDrive: "L" de la ampatament mărit și "d" de la diesel. Cel mai accesibil Seria 7 diesel (dacă îmi permiteți să-i atribui acest adjectiv) este 730d. Versiunea are un motor de 3.0 litri cu șase cilindri care promite 265 de cai putere și 620 Nm. Urmează varianta 740d, în timp ce vârful în gama diesel se numește 750d.

A avut la dispoziție, deci, dieselul "intermediar". Sub capota lui BMW 740Ld xDrive găsim tot un motor de 3.0 litri cu șase cilindri dispuși în linie care produce 320 de cai putere la 4.000 rpm și un cuplu motor de 680 Nm începând cu 1.750 rpm. Resursele unității diesel sunt gestionate cu ușurință și cursivitate de o cutie automată Steptronic cu opt rapoarte.

Dacă vei controla fin pedala de accelerație, vei descoperi un Seria 7 docil, calm și nu foarte gurmand. Dar imediat ce îngropi pedala de accelerație în podea, lucrurile se schimbă radical: partea frontală se ridică ușor (asemeni unui muscle car echipat cu motor V8), sunetul baritonal se intensifică, iar valorile indicate de acul vitezometrului trec foarte facil de la două la trei cifre. În tot acest timp, tot ce ai tu de făcut este să încerci să-ți tragi capul din tetieră și să privești cu atenție cum peisajul își schimbă formele. Dar Seria 7 nu este o mașină pe care s-o conduci într-un mod barbar și imoral, cu toate că modelul german poate să-ți ofere plăceri vinovate la tot pasul.

Iar toate aceste sentimente îți sunt oferite chiar și atunci când mașina se află pe modul Comfort. Pe modul Eco, răspunsul motorului și cel al accelerației sunt ușor anesteziate. Partea plină a paharului: consumul este ceva mai mic. Pe modul Sport, nu vei avea parte de accelerații violente cu sunete grave pentru că nu trebuie să uităm câteva lucruri: sub tine se află o mașină de 2 tone, iar sub capotă nu ai motorul V12 de 6.6 litri. Dar chiar și așa, motorul și transmisia vor răspune unui nou set de comenzi controlate electronic.

Totuși, 740Ld xDrive nu scapă de acel bolborosit specific motoarelor diesel. În exterior, motorul are un sunet pronunțat, în timp ce la nivelul habitaclului "ronțăitul" motorului pe motorină își face simțită prezența imediat ce treci de 3.000 rpm.

  • Adi, vineri, 04.05.2018 13:57

    Iar Bmw? Vad ca aveti o relatie privilegiata cu astia. Ce nu inteleg eu este de ce ne tot bombardati cu masinile lor, oricum arata si se conduc identic. Diferentele sunt minimale, sunt doar niste matrioska cu dimensiuni diferite.

  • mircea, vineri, 04.05.2018 14:23

    @Adi În ultimele 30 de teste publicate pe Automarket, avem în zona premium așa: - 3 teste Mercedes-Benz (Clasa A, GLC Coupe, Clasa X) - 3 teste BMW (Seria 1, X5 PHEV, Seria 7) - 1 test Audi (A8) - 1 test Lamborghini (Urus) - 1 test Jaguar (E-Pace) Așa că nu înțeleg întrebarea. Pe de altă parte, invitațiile la test nu vin dinspre Automarket spre branduri, ci invers. Așa e procedura la noi. În măsura în care oamenii sunt interesați să apară cu test pe Automarket, ne contactează. Programăm testul în ferestrele libere și that's it. Mulțumesc. Weekend plăcut.

  • unsirb, vineri, 04.05.2018 14:27

    Cu doi ani prea tarziu testul pentru dragnea

  • adi_10, vineri, 04.05.2018 14:54

    Mie nu imi vine sa cred consumul....6.5% la drum lung????? Laguna mea cu motor de 1.5 110CP consuma 7% la drum lung..ori sunt eu ghinionist ori care e explicatia?

  • XOW, vineri, 04.05.2018 15:06

    bajetii cu 3-4 buticuri sau 2-3 combinatii, tot neto la 50 de mii isi iau septar din germania. si vin si fac figuri pe 3 lei, la service la bavaria ceilalti, baietii mari, isi iau masinile noi.

  • LR, vineri, 04.05.2018 15:18

    "Test drive BMW Seria 7 740Ld xDrive - Seven Lounge" Dacă zici "BMW 740", "Seria 7" devine redundant. Și, fiindcă nu-i destul, mai bagi și "Seven"! Ce drac de titlu mai e și ăsta?! Zici că urmează un articol despre trei mașini! Pe rând, nu vă înghesuiți, pe rând!

  • Seth, vineri, 04.05.2018 15:45

    La sectiunea "CUI SE ADRESEAZA?" mai puteti sa adaugati si "Penalilor de rang inalt cu vile prin Brazilia si cu functii in guvernul si parlamentul Romaniei care isi ascund averile furate in firme de porci prin Teleorman si alte judete"

  • mircea, vineri, 04.05.2018 15:57

    @LR Sigur că e redundant, dar într-o bază de date nu ai cum să construiești numele altfel decât Marcă-Model-Versiune-Echipare. Iar aici avem BMW - Seria 7 - 740Ld xDrive, că băieții n-au echipări. E o chestiune de structură, nu de plăcere carnală de a repeta lucruri :)

  • inexorabil, vineri, 04.05.2018 23:48

    AM și tu, Mircea, ȋn special, parcă v-ați hotărât să nu mai permiteți “comentarii politice”. După atâtea experiențe eșuate, cine ar mai putea să pună preț pe asigurările/promisiunile voastre? Legat de subiect, țin minte că am calificat drept blasfemie conceptul de limuzină asociată cu termenii Diesel, turbo și sport. Mă uit cu luare aminte pe oferta Triadei pentru clasa F. Ce constat? “Turbare” pe toată linia frontului. A, ba nu, MB propune și o motorizare NA (de fapt, un ansamblu hibrid), recte un V6 care ȋmparte arhitectura cu Pentastar-ul lui Chrysler. O licărire de speranță se arată și dinspre Lexus LS, Jaguar XJ, Cadillac CT6, Lincoln Continental și Chrysler 300, dar…Continuarea frazei ar fi inutilă, nu? Poate și ridicolă.

  • mm, sâmbătă, 05.05.2018 06:55

    misto cele 5 stele date pt. pret

  • dan_grc, sâmbătă, 05.05.2018 09:44

    Acest model este cu doar 100 mii euro mai scump ca Mercedes clasa A testat de AM. Prețurile modelelor de volum vor deveni premium în 10 ani, iar cele premium intangibile pentru majoritate, cu toate acestea vânzările cresc an de an. Vede cineva cum se vor aerisi străzile pe viitor ? Se vorbește de car sharing, tinerii nu mai sunt interesați de mașini, etc, dar toți constructorii vand din ce în ce mai mult, deschid mai multe fabrici, nu declară nimeni că vrea mai puțin, deci cum se va reduce numărul de mașini ?

  • vianu, sâmbătă, 05.05.2018 12:39

    @dan poate ca imaginea trebuie privita in ansmblul ei analizand caracteristicile fiecarei piete, geografic vorbind. Tinerii din Europa de vest sunt prea putin interesati de automobil, cei din Asia sunt ahtiati. In Eu de vest hatch-urile sunt cerute, in China daca automobilul nu are 5 metri nu se mai numeste automobil, bogatii devin mai bogati si mai numerosi si in general populatia devine mai bogata de unde si cererea in crestere. PE unele piete automobilul se transforma intr-o banala unealta, pe altele o necesitate sau o forma de etalare a bogatiei. Populatia atinge 8.000.000.000 de indivizi cu o rata anuala a nasterilor de 3 ori mai mare decat a deceselor...lumea vrea sa cunoasca automobilul si este dispusa sa plateasca.

  • Corocsenie Adrian, sâmbătă, 05.05.2018 12:45

    150 de mii pe un 3 litri diesel ? Am inebunit cu totii ! La banii astia in 2004 primeai V12 de 6 litri. 760 Li costa sub 150 de mii. Se pare ca intre timp, lucrurile s-au schimbat. Primesti mai putin la bani mai multi.

  • S, duminică, 06.05.2018 00:25

    De pe banii septarului imi iau 15 logane full si imi fac o firma de taxi :))

  • koala, luni, 07.05.2018 11:54

    @adi_10: Explicatia e ca nu stii sa conduci eficient. @Corocsenie Adrian: vad ca sunt inca multi care nu inteleg ca nu poate exista masina productie 2018 cu pret de 2004. Cel mai bine se poate rezolva dilema asta, izbindu-se o masina din 2004 de una din 2018. Atunci se va intelege diferenta de preturi.

  • biofum, luni, 07.05.2018 12:06

    mai usor cu intepaturile la nea Dragnea ca inexorabil nu mai rabda, deja are ochii umezi.

  • inexorabil, luni, 07.05.2018 19:19

    @bioiz, gust umorul de calitate! Bravo, cum ai ghicit că sunt un admirator/susținător feroce al “corupților” și “penalilor” (musai de stânga, căci cei de dreapta mânuiesc ghioaga…anticorupției) ? Axiomatic, orice țară nu poate fi guvernată decât de…ȋntregul popor care șade ȋntr-ȋnsa. Că doar conducătorii provin tot dintre plebei, nu din cosmos. Iar realitatea crâncenă ne indică, fără niciun echivoc, că străinii pun gheara pe toate bogățiile noastre naturale, inclusiv terenuri agricole, sub privirile noastre, chipurile, revoltate, dar, de fapt, impasibile…Așadar, dacă există ȋn dreptul calității de român, vina se distribuie ȋn mod (L)EGAL. Prin absurd, adică schimbând locurile ȋntre ei aleșii și alegătorii, tot același drac s-ar ȋntâmpla, garantat! Și unora, și altora le-ar fi anesteziată conștiința cu ultra-iluzia lui modus pensandi/operandi/vivendi occidental transpus ȋn rafturile/vitrinele ȋmbietoare ale consumismului. Eu mă ȋncumet la un QED, dar, ȋn acest scop, ar trebui să mă imite…toată țara. Scuze de off-topic.

  • LR, miercuri, 09.05.2018 15:11

    Inexo, Nu sub ochii noștri se întâmplă toate astea! Toate astea se întâmplă pe ascuns. De aproape 29 de ani, străinii pun gheara pe toate bogățiile noastre sub privirile îngăduitoare ale acelorași nomenclaturiști care dețin majoritatea în Șparlament: FSN și emanațiile acestei adunături de păduchi, care imploră șpaga! Nu străinii sunt de vină, ci hoții care îi încurajează să încalce legea! Lăcomia acestor politicieni și prostia și indiferența alegatorilor ne-au adus în rahatul ăsta! Să ieșim pe 12 mai în stradă, să terminăm odată cu stapânirea asta de infractori!