Motor / Transmisie
Seducția poate îmbrăca două forme, în funcție de preferințele celui care se va fla la volan. Ea poate fi diesel sau benzină. În cazul nostru a fost vorba de cel mai puternic diesel prezent în gamă, propulsorul bi-turbo de 3.0 litri și 313 cai putere, regăsit sub indicativul 640d.
Spectacolul apare însă când vorbim despre cei 630 de Nm, oferiți încă de la 1500 de rotații. Este o lovitură în moalele capului, resimțită încă de când ai călcat accelerația. Decapotabila te împinge în scaun și decorul se derulează rapid. Nu poți pune la îndoială nici o secundă că sub capota lungă de doi metri se ascunde un bagaj de putere suficient pentru cele două tone de sub tine.
Lipsește însă o explozie care să te facă să îți pierzi mințile, o explozie pe care o simți de obicei în cazul versiunilor pe benzină. Există și aici o smucitură scurtă la schimbarea treptelor de viteză în zona roșie, dar nu suficient de brutală. E ca diferența dintre un foc de artificii legale și un spectacol pirotehnic al armatei.
Transmisia cu opt rapoarte asistă minunat motorul cu șase cilindri în linie. Spun asta pentru că succedarea treptelor se face pe nesimțite, extrem de liniar și bine etajat. Retrogradarea vine rapid atunci când ai nevoie, chiar dacă te afli în modul Comfort sau EcoPro (în cazul lui Seria 6 Cabrio există modurile Eco Pro, Comfort, Comfort+, Sport și Sport+).
Dacă selectezi treapta Sport a transmisiei, acul turometrului se va încăpățâna să nu coboare sub 2000 de ture asemeni unui zmeu țintuit deasupra capului de un vânt de toamnă. Și toate acestea pe un fundal sonor baritonal, un gâlgâit obscen, care îți dezbracă timpanele de prejudecăți.
6 Series = Dreamcar!!!