Tinuta de drum
Spuneam mai sus, la capitolul Performanță, că Seria 2 Gran Tourer beneficiază de pachetul genetic sportiv al părintelui BMW. Chiar dacă acesta nu este atât de evident când vine vorba de sprintul de la 0 la 100 de km/h, el este cât se poate de perceptibil atunci când analizezi ținuta de drum. În rețeta monovolumului s-au scăpat intenționat o suspensie ceva mai țeapănă și o direcție fantastică.
Așadar, în ciuda ruliului evident creat de caroserie, Seria 2 Gran Tourer poate să fie chiar o mașină plăcută pe segmentele de drum cu viraje. Totul este bine plantat pe șosea, iar sistemul de tracțiune integrală xDrive asigură o aderență bună.
Atunci când rulează liniștit, într-un ritm cotidian urban, Seria 2 Gran Tourer are o suspensie destul de confortabilă, ușor mai rigidă decât a altor monovolume. Nu este însă o rigiditate deranjantă. Denivelările și gropile sunt absorbite bine, iar zgomotul nu este transmis în habitaclu. Așadar, în configurația de bază, BMW Seria 2 Gran Tourer poate fi un monovolum perfect pentru nevoile unei familii normale.
Dacă șoferul are și o latură sportivă încă neexplorată, BMW pune la dispoziție și o suspensie ceva mai rigidă alături de pachetul M. De asemenea, pe lista de opționale există și amortizoare adaptive.
N-am uitat nici de direcție, poate cea mai precisă care a existat vreodată pe un monovolum. Nu transmite foarte multe informații despre suprafața de rulare, dar are o precizie fantastică și îți oferă încredere.
un VW Touran la 40000 are doar "pret ridicat", un BMW la 37000 e de-a dreptul piperat :))))) http://www.automarket.ro/test-drive/test-drive-volkswagen-touran-20-tdi-67773.html