BMW Seria 5

4.4 Benzina BiTurbo (M550i) 462CP 4x4 Aut8

Tehnologie

5.0

Partea interesantă când vine vorba de M550i este faptul că face parte dintr-o familie de modele foarte recent înnoită, ceea ce înseamnă că moștenește automat toate plusurile tehnologice pe care le regăsim pe noua generație Seria 5.

Iar dacă Seria 5 vine cu ceva care s-o scoată în evidență, acesta este nivelul tehnologiilor de la bord. Poate să ți se pară că nemții au fost conservatori cu designul, că au marșat pe evoluție în loc de revoluție, că bordul e mai mult sau mai puțin același lucru, însă îți garantez că nu există element tehnologic de ultimă oră în lumea auto care să nu fie prezent într-un fel sau altul în dotarea standard sau opțională a acestei mașini.

La fel ca pe Seria 7, întâlnirea cu tehnologia începe la câțiva metri înainte să urci în mașină, atunci când pui mâna pe cheia care seamănă cu un telefon mobil de dimensiuni mici și care-ți oferă un display pe care verifici statusul mașinii (uși, poziție, autonomie) indiferent de locul în care te afli. Cheia costă 252 de euro.

Seria 5 preia și capabilitățile de parcare automată din telecomandă, element foarte util celor care au locuri de parcare înguste în care e greu să deschizi ușile, de exemplu. Noi ne-am jucat cu sistemul și ni se pare o invenție utilă în cazuri destul de rare. Dar probabil că există parcări și parcări în lumea asta.

Controlul sistemului multimedia cu ajutorul gesturilor face și el parte din peisajul tehnologic semnat de Seria 5. După cum am spus și mai sus, e ușor să te adaptezi și să înțelegi faptul că poți schimba volumul prin mișcări circulare ale degetului arătător și după o perioadă scurtă de acomodare ți se pare absolut normal să faci asta. Atât de normal, că te trezești rotind degetul degeaba în propria mașină după ce o lași pe cea de test în garajul său. Mai mult, ceea ce poate să pară o bucată de tehnologie la îndemână se transformă într-un vârf digital atunci când testezi, de exemplu, VW Golf facelift. Mașină care se laudă cu Gesture Control, dar care dă atât de multe rateuri la acest capitol încât preferi să nu le folosești niciodată. 

Pachetul audio de pe mașina testată era semnat de Harman Kardon și oferă o experiență acustică excelentă, dar nu la fel de "izolaționistă" precum cea pe care o ai într-un Seria 7 dotat cu pachetul Bowers&Wilkins.

De notat faptul că Seria 5 intră în trendul recent al industriei cu dreptul și beneficiază și de rulare semi-autonomă, sistem pe care l-am testat pe autostrada germană. E un cruise control adaptiv inteligent care menține viteza în funcție de trafic, frânează până la 0 dacă e nevoie și repornește când cel din față a luat-o din loc. Mai mult, ține și direcția, deci vei avea mai puțini nervi în traficul aglomerat și nu vei risca niciodată să-l lovești pe cel din fața ta într-un moment de neatenție. Pentru că mașina frânează în locul tău.

  • Nicu, vineri, 07.07.2017 11:06

    Din cate stiu eu, la vanzare putem gasi atat 225xe iPerformance cat si X5 xDrive40e iPerformance

  • mircea, vineri, 07.07.2017 11:41

    @Nicu Desigur, enumerarea e una ilustrativă, nu avea pretenția să fie o listă completă. De altfel, X5 hibrid plug-in are test pe Automarket de ceva vreme: http://www.automarket.ro/test-drive/test-drive-bmw-x5-hibrid-70745.html

  • Adi, vineri, 07.07.2017 13:19

    Bordul ala e din anii 2000...

  • Andrei, vineri, 07.07.2017 16:45

    @Adi Esti optimist, mie nu mi se pare din mileniul asta. Dar e ceva mai modern decat la Audi. E Classe le da ... clasa...

  • mike, sâmbătă, 08.07.2017 11:17

    E63 AMG S 4Matic+ 0-100 km - 3,3 secunde

  • OPC, sâmbătă, 08.07.2017 13:51

    Corect dar asta e omologul lui E 43 AMG , respectiv Audi S6 , poate si al unui Lexus GS-F care e undeva intre M5 si M 550i .

  • Adyi, sâmbătă, 08.07.2017 15:57

    Ce dracu faci cu 460 cp,4×4 de la Comarnic la Brasov intro zi de vineri?

  • Adyi, sâmbătă, 08.07.2017 16:02

    Testati bai frate masini normale pentru oameni normali nu bombe cu niste preturi exorbitante care si le permit 4-5 prosti in romania si le folosesc sa se duca la piine!

  • Adyi, sâmbătă, 08.07.2017 16:06

    Ce draq faci cu 460 cp,4×4,V8 de la Comarnic la Brasov intro zi de vineri?

  • vianu, duminică, 09.07.2017 22:53

    De parca nu gasesti teste si cu masini normale, iaca s-a trezit nemultumitu' ca n-are ce face cu uzina asta romanu nostru care merge de la Comarnic la Brasov intr-o zi de vineri...ce tragedie nationala frate! daca nu stii ce faci cu ea...faci exact acelasi lucru ca si cu una de 100 un cal, cu o cazatura luata din targ cu numere de Bulgaria, cu una in leasing sau una furata din Constanta. Multumit? Daca nu, poti merge pe jos, pe bicicleta sau cu CFRu' pana la Brasov. On-topic...unul dintre cele mai bune articole din ultima vreme, se simte ca masina a placut. PS...un test cu Nano cam pe cand? Daca merg intr-o vineri de la Comarnic la Brasov? Am auzit ca asafac toti indienii de pe traseu: ii pun manere si il imping ca pe un carucior....e adevarat ce se spune?

  • Nelu Pantofaru', luni, 10.07.2017 09:42

    Felicitari Automarket pentru Test! Ma bucur ca am ocazia sa vad teste si cu astfel de masini... o fiara pe 4 roti.