BMW Seria 5

4.4 Benzina BiTurbo (M550i) 462CP 4x4 Aut8

Consum

3.5

Fiecare constructor german premium oferă un soi de "verigă" de legătură între gama de modele clasice și vârful de putere și performanțe al familiei. Fie că vorbim de M, de AMG sau de RS. Deci M550i xDrive nu e deloc singur pe ringul de dans, chit că Audi S6 e deja trecut prin viață și-și cam așteaptă noua generație.

Iată, deci concurenții: Mercedes E43 AMG, cu un V6 de 3.0 litri și 401 CP, Audi S6, cu un V8 de 4.0 litri turbo care scoate 450 CP și, cu voia dumneavoastră, Porsche Panamera 4S, care oferă un V6 Biturbo de 2.9 litri care dezvoltă 440 CP. Plus italianul Maserati Ghibli S, cu al său V6 de 3.0 litri de 410 CP.

Toate vin cu transmisii automate (7 trepte pe Audi, 8 pe Porsche, BMW și Maserati sau 9 trepte pe Mercedes) și toate au integrală.

Este un peisaj interesant în care strălucesc mașini de top care oferă câte ceva din fiecare dintre cele două lumi între care atârnă: cea a versiunilor "omenești" și cea a radicalelor versiuni ultrasportive. 

În aceste condiții, consumul nu e tocmai primul lucru care se vor gândi clienții care ajung să dea peste 80.000 de euro pe aceste mașini. Și totuși, se învârte, vorba unui clasic. Până la urmă, măcar când vine vorba să știe cât pot să meargă între alimentări, că doar de-asta există butonul Eco Pro pe consola centrală, o comandă care anesteziază complet mașina și-o transformă în familistă docilă.

Ei bine, diferențele dintre cei patru germani nu sunt majore, consumurile medii mixte variind între 8.2 (Mercedes și Porsche) și 9.2 litri/100 km (Audi). Asta pentru că italianul Ghibli iese de pe hartă și ajunge la 10.5 litri/100 km.

BMW se așează undeva între aceste limite, cu 8.9 litri/100 km declarați în cartea tehnică. Valoare trasă în jos în special de consumul urban, pentru că la la drum lung BMW anunță 6.8 litri/100 km, cât Panamera 4S și E43 AMG, deși ultimele două au sub capotă V6, nu V8.

Bineînțeles că utilizarea acestei mașini în viața reală îți oferă un consum mediu direct proporțional cu cât de mult apeși pedala de accelerație. Iar diferențele dintre rularea economă și rularea sportivă este majoră. În cazul nostru, o rulare medie în ritm 7-8/10 pe serpentinele din Alpi s-a soldat cu un consum de 12.8 litri/100 km conform computerului de bord. 

  • Nicu, vineri, 07.07.2017 11:06

    Din cate stiu eu, la vanzare putem gasi atat 225xe iPerformance cat si X5 xDrive40e iPerformance

  • mircea, vineri, 07.07.2017 11:41

    @Nicu Desigur, enumerarea e una ilustrativă, nu avea pretenția să fie o listă completă. De altfel, X5 hibrid plug-in are test pe Automarket de ceva vreme: http://www.automarket.ro/test-drive/test-drive-bmw-x5-hibrid-70745.html

  • Adi, vineri, 07.07.2017 13:19

    Bordul ala e din anii 2000...

  • Andrei, vineri, 07.07.2017 16:45

    @Adi Esti optimist, mie nu mi se pare din mileniul asta. Dar e ceva mai modern decat la Audi. E Classe le da ... clasa...

  • mike, sâmbătă, 08.07.2017 11:17

    E63 AMG S 4Matic+ 0-100 km - 3,3 secunde

  • OPC, sâmbătă, 08.07.2017 13:51

    Corect dar asta e omologul lui E 43 AMG , respectiv Audi S6 , poate si al unui Lexus GS-F care e undeva intre M5 si M 550i .

  • Adyi, sâmbătă, 08.07.2017 15:57

    Ce dracu faci cu 460 cp,4×4 de la Comarnic la Brasov intro zi de vineri?

  • Adyi, sâmbătă, 08.07.2017 16:02

    Testati bai frate masini normale pentru oameni normali nu bombe cu niste preturi exorbitante care si le permit 4-5 prosti in romania si le folosesc sa se duca la piine!

  • Adyi, sâmbătă, 08.07.2017 16:06

    Ce draq faci cu 460 cp,4×4,V8 de la Comarnic la Brasov intro zi de vineri?

  • vianu, duminică, 09.07.2017 22:53

    De parca nu gasesti teste si cu masini normale, iaca s-a trezit nemultumitu' ca n-are ce face cu uzina asta romanu nostru care merge de la Comarnic la Brasov intr-o zi de vineri...ce tragedie nationala frate! daca nu stii ce faci cu ea...faci exact acelasi lucru ca si cu una de 100 un cal, cu o cazatura luata din targ cu numere de Bulgaria, cu una in leasing sau una furata din Constanta. Multumit? Daca nu, poti merge pe jos, pe bicicleta sau cu CFRu' pana la Brasov. On-topic...unul dintre cele mai bune articole din ultima vreme, se simte ca masina a placut. PS...un test cu Nano cam pe cand? Daca merg intr-o vineri de la Comarnic la Brasov? Am auzit ca asafac toti indienii de pe traseu: ii pun manere si il imping ca pe un carucior....e adevarat ce se spune?

  • Nelu Pantofaru', luni, 10.07.2017 09:42

    Felicitari Automarket pentru Test! Ma bucur ca am ocazia sa vad teste si cu astfel de masini... o fiara pe 4 roti.