
Motor / Transmisie
Predecesorul ascundea sub capotă un motor V10 de 5.0 litri, aspirat natural, care oferea 507 cai putere. Modelul actual a pierdut doi cilindri, dar a câștigat două turbine și un motor electric. Desigur, a primit și o baterie de 18.6 kWh, iar masa proprie trece cu puțin peste 2.5 tone.
Așadar, vorbim despre cel mai greu M5 Touring din istorie, dar, pe de altă parte, și despre cel mai puternic.
Unitatea termică, de 4.4 litri, oferă singură 585 de cai putere, iar motorul electric plusează cu 197 de cai putere. În total, noul BMW M5 Touring oferă 727 de cai putere și un cuplu impresionant de 1.000 Nm.
Știam deja de la testul cu M5 sedan la ce să mă aștept, dar eram curios dacă sistemul de propulsie este la fel de agresiv, sau are o setare puțin mai domoală având în vedere că vorbim despre un break, până la urmă.
Ei bine, răspunsul l-am aflat foarte rapid. Da, este la fel de agresiv. Prin magie, mașina asta nu-și arată greutatea, la fel cum o femeie fatală nu își arată vârsta.
Sistemul de propulsie plug-in hybrid se comportă de parcă ar putea muta munții. Și tind să cred că, dacă insiști puțin, chiar poți face asta. Având în vedere configurația twin-turbo + sistemul electric, pare că resursele nu se mai termină. Indiferent la ce viteză te afli, calci pedala de accelerație și timpul se comprimă.
Există un mic turbo lag dacă lași toate sistemele în cea mai cuminte setare, dar nu afectează cu nimic plăcerea pe care o simți. Consideră că mașina îți dă un mic răgaz pentru a te gândi mai bine dacă, într-adevăr, vrei să faci ce urmează să faci.
Trecerea de la termic la electric și invers se face aproape pe nesimțite, la viteze reduse ce mai simți mici smucituri, dar nimic deranjant.
Transmisia automată, cu 8 rapoarte, schimbă treptele rapid și precis, iar modul Sport trece cutia de viteze în modul manual și îți dă ocazia să schimbi tu rapoartele cu ajutorul padelelor din spatele volanului.
Oau, așa da banii mei are valoare Oare am semnalizare?