Consum

4.0

BMW susține că noul M5 poate acoperi până la 70 de kilometri în modul pur electric. Și nu greșesc cu mult. Noi am acoperit, cu bateria plină, 63 de kilometri în modul electric.

Acumulatorul poate fi încărcat cu o putere de până la 11 kW, ceea ce înseamnă că "plinul" durează 2 ore și 15 minute. Dacă utilizezi o priză AC de 7.4 kW, trebuie să aștepți 3 ore și 25 de minute.

Cât consumă noul BMW M5? Pe hârtie, 1.6 litri/100 de km. În realitate, depinde câtă baterie ai. Ce trebuie să știi este că și atunci când este bateria goală, sistemul electric tot mai intervine din când în când.

Așadar, cu bateria plină, consumul extra-urban a fost de 7.3 litri/100 de km și 9.6 kWh/100 de km consum de energie. Din 90 de kilometri, 40 i-am acoperit cu motorul termic oprit.

Cu 26 de kilometri rămași în baterie, consumul urban a fost de 6.1 litri/100 de km și 26.6 kWh/100 de km consum de energie.

După ce s-a epuizat energia din baterie, cifrele de consum au început să crească: 18.1 litri/100 de km consum urban și 10.9 litri/100 de kilometri consum extra-urban. Așa cum spuneam, chiar și cu bateria descărcată am rulat electric aproximativ 20-25% din distanța acoperită.

Corespondentul Seriei 5 în portofoliul Mercedes-Benz este Clasa E. Numai că, momentan, Clasa E nu are o versiune AMG potrivită pentru noul M5. În sensul că singura opțiune pe care o ai este E 53 Hybrid 4Matic+: motor de 3.0 litri, pe benzină, plug-in hybrid, care oferă în total 585 de cai putere și are un consum de 0.8 litri/100 de km.

De abia fratele mai mare al Clasei E, Clasa S, are o versiune AMG demnă de un M5. Mă refer aici la S 63 E Performance, cu ai săi 802 CP și 1.430 Nm. Tot plug-in hybrid. Consumul acestuia este de 7.9 litri/100 de km.

Apoi mergem în curtea celor de la Porsche, acolo unde regăsim Panamera Turbo S E-Hybrid. Un PHEV cu 782 de cai putere și un consum de 4.1 litri/100 de km. 

 

  • NIET Downsizing, vineri, 16.05.2025 14:03

    C 43 AMG 408 CP 4motion ( 2.0L si cca. 1750 kg.) nu reuseste in regim urban sa coboare sub 17 litri/100 km. !!! P.S. M5 ține cu casa.

  • rotila, vineri, 16.05.2025 14:31

    cum altfel sa testezi o masina de 700 de cai decat pe zapada?

  • Snow, vineri, 16.05.2025 18:56

    Am avut placerea sa conduc modelul anterior. Mi-a placut atat de mult incat - daca nu ar fi impozitul de aproape 10.000 de lei pe an - l-as avea probabil in garaj. La mana a doua se gaseste in jur de 60.000 de Euro. Modelul actual mi se pare prea greu pentru a fi considerat o masina sport. Sper ca atunci cand il voi conduce sa-mi schimb parerea ... dar sunt usor sceptic ! Partea buna : impozitul maruntel, de hibrid. Putin sub 500 de lei pe an.

  • dany, vineri, 16.05.2025 21:11

    Tocmai am vizionat un filmulet cu un Fiat 124 Spider care iesea dintr-o parcare, in forma de spirala aflata la subsolul blocului, printr-un derapaj controlat desi viteza era mica. BMW-ul asta e orice doar masina sport nu. Nu conteaza tehnnologia, nu conteaza ca voi laudati tinuta de drum. Masa aia enorma nu are cum sa nu se simta inertial pe viraje. Toata presa straina critica aceasta masina, toti se stramba si fac grimase prin filmuletele in care e testata.... Asta e masina de autostrada si drumuri lungi, atat.