
Consum
BMW susține că noul M5 poate acoperi până la 70 de kilometri în modul pur electric. Și nu greșesc cu mult. Noi am acoperit, cu bateria plină, 63 de kilometri în modul electric.
Acumulatorul poate fi încărcat cu o putere de până la 11 kW, ceea ce înseamnă că "plinul" durează 2 ore și 15 minute. Dacă utilizezi o priză AC de 7.4 kW, trebuie să aștepți 3 ore și 25 de minute.
Cât consumă noul BMW M5? Pe hârtie, 1.6 litri/100 de km. În realitate, depinde câtă baterie ai. Ce trebuie să știi este că și atunci când este bateria goală, sistemul electric tot mai intervine din când în când.
Așadar, cu bateria plină, consumul extra-urban a fost de 7.3 litri/100 de km și 9.6 kWh/100 de km consum de energie. Din 90 de kilometri, 40 i-am acoperit cu motorul termic oprit.
Cu 26 de kilometri rămași în baterie, consumul urban a fost de 6.1 litri/100 de km și 26.6 kWh/100 de km consum de energie.
După ce s-a epuizat energia din baterie, cifrele de consum au început să crească: 18.1 litri/100 de km consum urban și 10.9 litri/100 de kilometri consum extra-urban. Așa cum spuneam, chiar și cu bateria descărcată am rulat electric aproximativ 20-25% din distanța acoperită.
Corespondentul Seriei 5 în portofoliul Mercedes-Benz este Clasa E. Numai că, momentan, Clasa E nu are o versiune AMG potrivită pentru noul M5. În sensul că singura opțiune pe care o ai este E 53 Hybrid 4Matic+: motor de 3.0 litri, pe benzină, plug-in hybrid, care oferă în total 585 de cai putere și are un consum de 0.8 litri/100 de km.
De abia fratele mai mare al Clasei E, Clasa S, are o versiune AMG demnă de un M5. Mă refer aici la S 63 E Performance, cu ai săi 802 CP și 1.430 Nm. Tot plug-in hybrid. Consumul acestuia este de 7.9 litri/100 de km.
Apoi mergem în curtea celor de la Porsche, acolo unde regăsim Panamera Turbo S E-Hybrid. Un PHEV cu 782 de cai putere și un consum de 4.1 litri/100 de km.
C 43 AMG 408 CP 4motion ( 2.0L si cca. 1750 kg.) nu reuseste in regim urban sa coboare sub 17 litri/100 km. !!! P.S. M5 ține cu casa.