
Interior
Dacă Mercedes-AMG CLE încearcă să îți ia ochii cu interioare pline de ecrane și multe suprafețe iluminate, BMW M440i merge pe un stil estetic ceva mai conservator.
Facelift-ul primit anul trecut a redus la minim butoanele fizice din habitaclu, așadar majoritatea funcțiilor au fost preluate de sistemul multimedia, despre care voi vorbi mai încolo. Toată industria a luat-o pe acest drum, așadar nu este motiv de penalizare.
Chiar și așa, mai găsești butoane fizice pentru selectarea modurilor de condus, așadar nu mai pierzi timp să le cauți prin meniul sistemului multimedia. De asemenea, sistemul de lumini ambientale a fost revizuit, iar gurile de ventilație au fost ascunse în bord.
Comparativ cu M4, M440i propune un habitaclu mai confortabil, cu mai multe suprafețe acoperite cu materiale premium. Dovadă este și configurația aleasă pentru mașina noastră de test: un interior Individual cu tapițerie din piele Merino în nuanțele Tartufo/Negru.
Deși este un model premium, mai găsești și plastic, dar de obicei prin zone unde nu ajungi prea des cu mâinile sau cu privirea. În ceea ce privește calitatea îmbinărilor din habitaclu, BMW M440i Coupe are un avantaj în fața rivalului din Stuttgart.
Pasagerii din spate nu sunt privați de materialele premium, astfel că și aici găsești suprafețe acoperite cu piele și materiale moi.
Scaunele sunt confortabile la drum lung, exact cum trebuie să fie în cazul unui Grand Tourer. Pentru că, până la urmă, M440i Coupe este un Grand Tourer. Pasagerii din față au la dispoziție spațiu suficient, iar cei din spate, ei bine, în acest caz depinde de fiecare.
De exemplu, în cazul meu, care am o înălțime de 1.92 metri, spațiul la cap a fost, practic, inexistent. Spațiul la genunchi, în schimb, pot spune că a fost decent (pentru un model Coupe).
Portierele au dimensiuni generoase, iar spațiile de depozitare din ele sunt la fel de generoase. Cotiera centrală este, la fel, decentă, iar pasagerii din spate au și ei la dispoziție o cotieră care integrează două suporturi pentru pahare. În cazul pasagerilor din față, suporturile pentru pahare sunt ascunse sub un capac care glisează, așadar le poți ascunde atunci când nu le utilizezi.
Portbagajul are un volum de încărcare de 440 de litri. Cu 30 de litri mai mult decât Mercedes-AMG CLE 53.
Motorul B58 este unul dintre cele mai bune lansate de Bmw în ultimii zece ani cel puțin, dacă nu cel mai bun, raportat la performanțe/consum/fiabilitate, am condus acum câțiva ani seria 5 G30 cu acest motor, mi s-a părut că are putere mai mare decât cea declarată oficial, poate și datorită eficienței cutiei și a punerii puterii pe asfalt, dar știe toată lumea ca puterea reală este puțin mai mare la multe motoare Bmw, că așa fac cei de la Bmw, păcălesc clienții. Personal aș alege acest motor pe seria 3, mai precis pe varianta Touring, umple perfect golul dintre variantele obișnuite și M3, un adevărat sleeper .