BMW M4 CS
Asasin plătit
Prima mea vizită în Statele Unite s-a consumat recent. Avionul care traversase Atlanticul mă lăsa în Orlando, Florida, pentru a lua parte la Cursa de 24 de ore de la Daytona. O ocazie fantastică de a vedea pe viu cum trăiesc americanii motorsportul. La intensitate maximă, asta pot să vă garantez. De la intonarea imnului și până la ultimele minute înainte de oprirea cursei.
Nu doar cele 24 de ore efort continuu sunt fascinante. E fascinantă lumea pasionaților care iau parte la eveniment și trăiesc acolo vreme de un weekend. Sunt mii de rulote și motorhome-uri, unele mai sărăcăcioase, altele de sute de mii de euro. Iar lângă ele stau parcate mașini clasice sau supercaruri abia lansate.
Mi-a rămas întipărit în minte modul în care campase unul dintre fanii de acolo. Lângă motorhome-ul uriaș, cu două dormitoare, erau parcate mașinile sale: un BMW M2 și un BMW M4 CS. A fost încă o confirmare a faptului că americanii iubesc mașinile de performanță și divinizează gama M. Iar pentru mine a fost o imagine pe care creierul meu a arhivat- și la care a râvnit în subconștient.
Când am testat actualul M2 pe circuitul maghiar de la Hungaroring am gustat din experiența cotidiană a americanului de la Daytona, iar subconștientul meu a fost fericit. Pe jumătate.
Cealaltă jumătate s-a lăsat așteptată cam mult, dar a venit. BMW M4 CS mi-a luminat viața vreme de trei zile, dar a și fost la un pas să mă omoare de vreo câteva ori. Cu precizie. Pe nesimțite. Fix ca un asasin plătit.
Rețeta asta nu o vom mai vedea într-un viitor electrificat și autonom. Vă invit, așadar, la un test cu o mașină despre care vom povesti nepoților: BMW M4 Club Sport.
Bine găsit titlul, deși la modul obiectiv ar fi fost mai corect *Asasin SUPRA-plătit*, din moment ce un M5 (600 CP, 4x4) costă mai puțin. Și aici cred că-i vorbirea de o demonstrație de forță/tehnologie din partea BMW. Clar însă că bavarezii nu l-ar produce nici pe M4 CS dacă n-ar exista... cerere - inclusiv din partea unor pasionați (era să scriu maniaci :-)) de genul americanului ăla cu M4 CS cireașă pe tortul unui M2 - dacă nu cumva, doamne feri, bomboană pe colivă. Acu nu știu cîți practicanți ai turelor pe circuit(ele ungurești) sînt pe la noi, dar se va vinde probabil și aici. Rămîn totuși la părerea că și un *modest* M140i îți poate *rupe capu* cu maxim succes. Și cu cheltuială mult mai mică.