Motor / Transmisie
Sub capotă nu avem parte de nicio surpriză, ci doar de o limitare. Noul M3 Touring este disponibil doar într-o singură variantă, spre deosebire de fratele său cu forme de sedan: Competition cu M xDrive.
Asta înseamnă că, deși are același motor S58 de 3 litri, supraalimentat, acesta dezvoltă 510 CP și 650 Nm cuplu și va trimite resursele către toate cele patru roți ale monstrului. De asta se va asigura sistemul M xDrive care, așa cum probabil știți deja, permite șoferului să trimită resursele exclusiv pe puntea spate, dacă dorește. Cum face asta? Prin oprirea sistemului electronic de control al tracțiunii. A, și spre deosebire de alți rivali, poate face asta în toate cele 8 trepte ale cutiei de viteze.
Bijuteria de sub capotă are câteva atuuri importante. Este un motor cu potențial uriaș, cu două turbocompresoare cu răcire indirectă a aerului de supraalimentare, un sistem de admisie a aerului cu debit optimizat și un sistem de injecție directă pe benzină, care funcționează la o presiune maximă de 350 bar.
Ce ar trebui să înțelegi tu de aici este că motorul ăsta e un demon care trage de parcă vrea să întoarcă planeta. Poți să îi ceri orice și nu te va refuza. Liniaritatea livrării puterii este impecabilă, dar nu te copleșește cum se întâmplă pe alte propulsoare. Ai parte de abundență, dar livrată predictibil. Ceva ce lipsea, de exemplu, pe prima versiune a predecesorului său, S55.
Livrarea asta liniară a resurselor îți permite să lucrezi cu mașina fluid, cursiv, indiferent dacă vorbim de exploatarea ei pe stradă sau pe circuit. Aici intră în scenă și transmisia cu convertizor de cuplu, semnată de ZF.
Deși unii duc dorul unității DCT de dinainte, eu nu sunt neapărat unul dintre ei. Sigur, unitatea cu dublu ambreiaj avea un feeling mecanic, dar, cumva, inginerii BMW au reușit să emuleze șocurile schimburilor de treaptă și pe această cutie, iar eu mă declar mulțumit.
Unde mai pui că aceasta ZF 8HP s-a dovedit incredibil de fiabilă ca opțiune de-a lungul timpului iar schimbările de treaptă sunt super rapide.
Interesant articol pt. un model deosebit ! Rigiditatea usor deranjanta a masinii ar putea sa se datoreze - partial - unor cauciucuri Run Flat care au devenit dotare standard pt multe automobile. Cauciucuri non Run Flat ar putea aduce vehiculul in parametri de comfort, atunci cand setarea corespunzatoare e activata.