BMW Seria 2 Coupe facelift

3.0 Benzina Twin-Turbo (M2 Competition) 410CP Aut7

Tehnologie

4.5

M2 Competition este prima mașină de test din ultimele luni în care nu mi-am conectat telefonul prin Bluetooth sau prin cablu pentru a analiza caracteristicile și adaptabilitatea sistemului de infotainment. Ba chiar am uitat de el complet, astfel că a stat în buzunar pe parcursul jumătății de zi dedicate acestui model. Nu i-am simțit lipsa.

Probabil că asta se va întâmpla și în cazul clienților care vor băga mâna în buzunar pentru a avea în garaj acest atlet. E păcat ca atenția să-ți fie deviată de detalii tehnologice. Dacă M2 Competition nu ar fi avut display-urile și sistemul multimedia preluate de pe noua generație a lui Seria 5, n-aș fi avut nimic de comentat. Ba chiar probabil că aș fi lăudat inginerii pentru decizie și pentru curajul de a semnala vizibil că lucrurile cu adevărat importante nu sunt în ceea ce văd ochii, ci în ceea ce aud urechile și simte creierul. 

Dacă ești, totuși, pasionat de tehnologie și asta contează masiv pentru tine, află că ecranul central dispune pe M2 Competition de comenzi tactile, iar software-ul a fost și el adus la zi. Un mare plus este acela că sistemul Apple CarPlay poate fi accesat wireless, treabă care la majoritatea celorlalte mărci se întâmplă doar dacă duci firele de încărcare după tine. Android Auto nu face însă parte dintre opțiunile puse la dispoziție de BMW. Pe niciun model al gamei.

Tot în dreptul tehnologiilor trebuie să amintim de pilotul automat adaptiv cu funcție Stop&Go, de sistemul Driving Assistant și de Parking Assistant. Prima funcție amintită mai sus îi permite lui M2 Competition să ruleze în același ritm cu traficul și chiar să și frâneze până la oprire pe versiunea cu transmisie automată, detaliu care ajută în traficul aglomerat. Al doilea sistem funcționează împreună cu tehnologiile Lane Departure Warning și City Collision Mitigation și poate frâna de urgență în cazul în care este detectat un impact iminent. Funcția este activă până la 60 km/h. 

  • Andrei, luni, 15.10.2018 10:19

    Deci, e mai puternic, dar mai greu si mai scump. Si vine cu S55 cu belelele lui si cu sunetul atrofiat (e drept, sunetul motoarelor M-urilor necesita imbunatatiri prin intermediul boxelor sistemului audio, de parca inginerilor le e rusine sau nu au fost in stare sa il faca sa sune bine). Problema lui cea mai mare e ca M2-ul original este foarte, foarte bun, iar modificarile propuse duc pretul prea sus si nu vor putea fi puse in valoare decat pe un circuit, unde masina asta nu va ajunge, poate, niciodata. Cealalta e ca vine aproape de Porsche, model care e mult mai bine finisat, mai precis si mai dezirabil in cercurile ''premiantilor''. M2-ul ramane M-ul cel mai apropiat de reteta originala, dar daca aveti bani de asa ceva cumparati-l cu cutie manuala si va deveni un cult car intr-o lume in care masinile vor ajunge cat de curand obiecte de transport si nu de placere a condusului. Cine are un M2 mai are alta masina si aia poate fi hibrid, SUV, break, electrica sau orice altceva cu cutie automata si placere zero in ale condusului. Asta e o masina de ranjit si merita muncita, clasic, cu ambreaj si bat. M2 ramane

  • vianu, luni, 15.10.2018 10:56

    de parca pana acum masinile "normale" nu erau zero placere la condus si nici nu erau decat strict pentru deplasare din pc A in B. Brusc masinile de tipul M2 devin cult pentru ca hibrizi, electrice si cutii automate. "daca aveti bani, cumparati-va" , "trebuie muncita"...unde, intreb? Pe sosele normale? ca cioara aia care a omorat o copila?

  • Green_Alex, luni, 15.10.2018 11:41

    Vianu, discutia/argumentul astea le-am tot auzit cel mai des de la batrani. La ce bun se fac bolizi din astia (cu puteri peste 250 CP) daca nu te poti bucura de ei. Versiunile astea M/AMG,RS etc pot fi folosite la potential doar pe circuit sau pe autostrazile fara limita de viteza. Chiar as fi curios sa vad o statistica vis-a-vis de cate din masinile astea sunt duse pe circuit si eventual cat de des. Altfel sunt doar pentru orgolii personale. Si asa ajungi la concluzia ca masinile sport care-si justifica banii sunt cele facute dupa reteta veche (usoare si cu putere moderata) gen Mx5, GT86 sau 4C (ordinea e dupa cat de comune sunt)

  • Kirotractor, luni, 15.10.2018 12:18

    Era să-ntreb (caustic :-)) *Dar TT RS-ul of fi și el un fals coupe?*... însă absența lui - deocamdată - din catalogul Audi.ro l-a determinat probabil pe Mircea să-l omită. ...TT RS care, deși accelerează mult mai rapid (3,6 s) de la 0-100km/h (v. Quattro, 1.515 kg, 400 CP) și decît actuala declinare a M2-ului, nu cred să-l poată bate pe circuite f. *tehnice*. (n.b.: Deși văd acum că l-a învins uneori pe M2-C în versiune cu c.v. manuală; nu mai extind discuția și la Cayman - chiar m-aș transforma în fanboy :-)). Cam scump ce-i drept, dar divizia M i-a transplantat destul organe din motorsport (multilink-ul spate are 5 brațe din aluminiu, articulațiile-s cu joc zero etc.) Oricum, nu cred că-n segmentul ăsta contează-n primul rînd prețul. Ba nici măcar cifrele/timpii, ci factori subiectivi - design, senzații etc., majoritatea apropitarilor de M/RS/AMG-uri posedînd și (cel puțin) încă o mașină serioasă pe lîngă rachetozaurul de weekend.

  • SIMPLE MINDS, luni, 15.10.2018 13:57

    @kiro 7:48-TT RS vs 7:52 M2 Kompetitooonnenn !!!! (sport-auto). Deviza casei bavareze a devenit intre timp *festina lente*?!?:-)).N-as mai aminti doua hatch-uri cu tractiune frontala care-s mai *grabite* pe Ring ,la vreo 40.000 ,doar pentru a nu confirma odata in plus ca *rinichii*(Kompetioonennn) au nevoie de un examen urologic ! Din cauza prezentei calculilor ,evident:-))

  • mircea, luni, 15.10.2018 15:11

    @Kirotractor Ai dedus bine. Nu avem la vânzare, nu putem compara. Unfortunately. Dar poate îl luăm la pase când îi vine randul și punem M2 atunci în balanță. Mulțumesc pentru completări.

  • MarchenM, sâmbătă, 20.10.2018 03:03

    Mi se pare mie sau acum nu ne mai ferim de nici un fel? Pe prima pagina a site-ului avem 4 teste cu masini BMW, din care 3 sar de 60 de mii de euro iar a patra costa ”doar” 40 de mii. Colac peste pupaza, la stirea cu masini electrice, ce marca putea sa reprezinte cel mai bine segmentul? P.S. Este doar o observatie, nimic altceva.

  • xxx, luni, 22.10.2018 19:23

    @Automarket Cei care isi permit o astfel de masina noua, ori nu stiu sa citeasca sau nu au timp sa citeasca site-ul vostru. Aveti o apetenta deosebita in a face drive test cu masini pe care romanii le vor scoate din gunoi peste 20 de ani! PS. si vor spune ca este mai buna ca Loganul!