Tehnologie
M2 Competition este prima mașină de test din ultimele luni în care nu mi-am conectat telefonul prin Bluetooth sau prin cablu pentru a analiza caracteristicile și adaptabilitatea sistemului de infotainment. Ba chiar am uitat de el complet, astfel că a stat în buzunar pe parcursul jumătății de zi dedicate acestui model. Nu i-am simțit lipsa.
Probabil că asta se va întâmpla și în cazul clienților care vor băga mâna în buzunar pentru a avea în garaj acest atlet. E păcat ca atenția să-ți fie deviată de detalii tehnologice. Dacă M2 Competition nu ar fi avut display-urile și sistemul multimedia preluate de pe noua generație a lui Seria 5, n-aș fi avut nimic de comentat. Ba chiar probabil că aș fi lăudat inginerii pentru decizie și pentru curajul de a semnala vizibil că lucrurile cu adevărat importante nu sunt în ceea ce văd ochii, ci în ceea ce aud urechile și simte creierul.
Dacă ești, totuși, pasionat de tehnologie și asta contează masiv pentru tine, află că ecranul central dispune pe M2 Competition de comenzi tactile, iar software-ul a fost și el adus la zi. Un mare plus este acela că sistemul Apple CarPlay poate fi accesat wireless, treabă care la majoritatea celorlalte mărci se întâmplă doar dacă duci firele de încărcare după tine. Android Auto nu face însă parte dintre opțiunile puse la dispoziție de BMW. Pe niciun model al gamei.
Tot în dreptul tehnologiilor trebuie să amintim de pilotul automat adaptiv cu funcție Stop&Go, de sistemul Driving Assistant și de Parking Assistant. Prima funcție amintită mai sus îi permite lui M2 Competition să ruleze în același ritm cu traficul și chiar să și frâneze până la oprire pe versiunea cu transmisie automată, detaliu care ajută în traficul aglomerat. Al doilea sistem funcționează împreună cu tehnologiile Lane Departure Warning și City Collision Mitigation și poate frâna de urgență în cazul în care este detectat un impact iminent. Funcția este activă până la 60 km/h.
Deci, e mai puternic, dar mai greu si mai scump. Si vine cu S55 cu belelele lui si cu sunetul atrofiat (e drept, sunetul motoarelor M-urilor necesita imbunatatiri prin intermediul boxelor sistemului audio, de parca inginerilor le e rusine sau nu au fost in stare sa il faca sa sune bine). Problema lui cea mai mare e ca M2-ul original este foarte, foarte bun, iar modificarile propuse duc pretul prea sus si nu vor putea fi puse in valoare decat pe un circuit, unde masina asta nu va ajunge, poate, niciodata. Cealalta e ca vine aproape de Porsche, model care e mult mai bine finisat, mai precis si mai dezirabil in cercurile ''premiantilor''. M2-ul ramane M-ul cel mai apropiat de reteta originala, dar daca aveti bani de asa ceva cumparati-l cu cutie manuala si va deveni un cult car intr-o lume in care masinile vor ajunge cat de curand obiecte de transport si nu de placere a condusului. Cine are un M2 mai are alta masina si aia poate fi hibrid, SUV, break, electrica sau orice altceva cu cutie automata si placere zero in ale condusului. Asta e o masina de ranjit si merita muncita, clasic, cu ambreaj si bat. M2 ramane