Consum

4.0

Am petrecut cam 800 de kilometri la volanul acestui M2. Am avut parte și de un București pustiu, și de drumuri județene libere, și de autostradă, și de circuit. Acum, încerc un sentiment ușor de ipocrizie când vă voi spune că cel mai mic consum afișat pe bord a fost de 7.9 litri, dar este real. Și în mod paradoxal asta s-a întâmplat în București. Da, era orașul pustiu, încă dimineața, un 23-24 grade, am închis AC-ul, viteză redusă. Practic, condiții ideale.

Un drum de 350 km compus din vreo 200 km autostradă, 100 km drumuri județene și 50 urbane s-a finalizat cu un consum mediu de 9 litri. Cei drept, putea fi mai mic, dacă abordam o rulare mai conservatoare. Prin urmare, M2 se califică pentru a fi admis în clubul GT-urilor în care te urci la volan și nu pândești benzinăriile din 300 în 300 km. Pe circuit, vizavi de consum... ar trebui să aveți o benzinărie prin preajmă la plecare.

În mod oficial, BMW M2 este comunicat cu un consum mediu de 9.7 litri și emisii de 218 g/km CO2.

Pe cine invităm noi alături de acest BMW M2, pentru că peisajul începe să devină arid, iar constructorii au ales forme de exprimare care să le garanteze o concurență cât mai mică din partea rivalilor.

În cazul lui BMW M2 vorbim despre o propulsie îmbrăcată în hainele unui coupe. Dacă invităm în gașcă un Audi RS3 înseamnă că acceptăm o tracțiune integrală sub formă de sedan. Audi spune despre RS3 că se mulțumește în medie cu 8.9 litri/ 100 km rulați și emisii de 203 g/km CO2.

În mod clasic, deschizi oferta celui de al treilea producător premium german și aici găsești un coupe cu patru uși și tracțiune integrală, care se califică să fie pus lângă M2. Așa că vorbim și despre un Mercedes-AMG CLA 45 S 4Matic+ Coupe. Promit că este singura dată când folosesc titulatura completă a acestui model. CLA 45 S consumă în mod oficial 8.9 litri/100 km și are emisii de 202 g/km CO2.

Și pentru că nu vreau să fiu indulgent cu acest M2, voi invita alături de el și un Porsche 718 Cayman GTS. În acest caz avem tot șase cilindri, dar cum spun britanicii, folosind o adaptare ușor romantică, avem șase tolăniți. Adică un boxer de 4 litri, care nu apelează la niciun ”dopaj”. Consumul mediu este declarat la 10.1 litri, iar emisiile sunt de 230 /km CO2.

  • Musk, vineri, 12.01.2024 15:31

    Daca nu e tesla, e degeaba. Pentru IT-stul roman, bogat dar in acelasi timp sarac fara bani de curent, nu conteaza decat tesla. De preferat si incarcare gratuita pe viata, ca deh, e mai cu mot.

  • Small is Better, vineri, 12.01.2024 16:33

    https://youtu.be/UpGLjStrQes?si=RwP9L8kf2KlFfpnu

  • Musk, vineri, 12.01.2024 16:39

    Pana acum, 3 it-isti imi dau dreptate

  • Andrei, vineri, 12.01.2024 19:49

    Pacat, M2-ul original (dar si Comp si CS) au fost niste masini frumoase. Asta nou e urat si prea greu. Iti iei cutie manuala si niste Michelin Cup si poti trece de la groaza rularii pe anvelope reci la o stabilitate excelenta. Am condus doua din modelele M anterioare, sunt delicioase, dar comparatia cu Cayman-ul e ca una dintre un topor si o Katana.

  • Banditos, sâmbătă, 13.01.2024 10:01

    Ne-a placut "Designul exterior" E genul de masina pe care daca ar vedea-o ma-sa (daca ar avea una) ar ascunde-o de ochii lumii si ar ramane nemaritata. Stie sa faca o sumedenie de lucruri de la bine in sus, dar ideea e ca e urata acum si urata va ramane si la batranete. Ne auzim peste 30 de ani.

  • ConstantinCiobanu, luni, 15.01.2024 10:01

    @Andrei Noroc, Andrei! Plăcut surprins să găsesc un cititor care a condus ambele modele - M2 și Cayman GTS și poate veni cu o părere avizată. Așa că te rog să detaliezi care e treaba cu toporul și katana... bănuiesc că vorbești în cunoștință de cauză!

  • Andrei, luni, 15.01.2024 19:28

    Am condus variantele de top de la vechiul M2 si actualul Cayman. M2 (manual) este brutal, violent pe acceleratie si greu de stapanit (automata il face mult mai usor de condus). Trebuie sa ai foarte mare grija cu apasarea acceleratiei si pozitionarea rotilor. Te implica si e nevoie sa fii foarte atent. Cayman, este mult mai precis, mai liniar, motorul aspirat este demential, cutia scoate tot felul de zgomote, sunetul motorului este foarte puternic si fenomenal. Sunt doua masini foarte diferite, atat prin arhitectura cat si prin finete.

  • ConstantinCiobanu, marţi, 16.01.2024 11:12

    @Andrei Iti respect punctul de vedere, din pacate, am dificultati mari in a crede ca ce ai scris acolo este rezultatul interactiunii tale cu acele modele. Asa ca, daca mai aduci “acuze” vis-a-vis de unele alegeri din textele mele, cum ar fi alegerea lui GTS ca rival ptr M2, ar fi bine sa ai temele facute cu grija. Parerea mea… Andrei.

  • Andrei, miercuri, 17.01.2024 21:34

    Eu vorbesc despre comparatia dintre F87 si 718 GT4 RS (aka variantele de top). Modelele sunt foarte diferite din multe puncte de vedere, chiar daca sunt concurente. Cayman-ul este un instrument de precizie, iar M2-ul o bruta. Nu am condus M2-ul actual, am scris doar ca e greu si urat. Nu stiu unde ai vazut tu acele ''acuze'', probabil nu ai inteles ce am scris. E clar, acum?