Tinuta de drum
În mod cert nu voi uita ușor acest iX1, și asta pentru că este prima mașină electrică care, pe undeva, mă întristează într-o oarecare măsură. Am întâlnit până acum modele electrice care au un anumit grad de șarm. Recunosc, extrem de puține dintre ele. Însă, unele chiar m-au determinat să le iau în considerare, într-un univers paralel, în care conturile mele ar geme de bani. Dar până acum nu am găsit o declinare electrică care să fie mai apetisantă decât una cu propulsor termic sau PHEV.
S-a întâmplat la întâlnirea cu iX1 xDrive30. În cadrul evenimentului am condus și versiunile X1 sDrive18d și X1 xDrive23i (voi reveni într-un material viitor cu impresii despre cele două modele). Culmea, iX1 a fost cel mai fain. Noua platformă a fost gândită, probabil, pentru a favoriza versiunile electrice, dacă pot formula astfel. Aici mă refer în primul rând la calibrarea suspensiei, la modul cum te simți în mașină la drum lung, la cât de bine simți să se așează mașina atunci când forțezi nota.
Într-un mod extrem de interesant, tracțiunea integrală electrică oferă mașinii o ținută de drum mult mai echilibrată și neutră decât sistemul xDrive mecanic. Demultiplicarea direcției este intuitivă și ai un feedback bun de la trenul de rulare (apropo, iX1 xDrive30 vine echipat standard cu suspensia adaptivă M). Am avut la dispoziție o secțiune de drum cu niște viraje frumos desenate, unde am cam exagerat. Și am făcut acest lucru pe o ploaie destul de sănătoasă. Cu toate acestea, nu prea am simțit masa mașinii. BMW iX1 se simte incredibil de neutru. Un alt plus este modul în care este livrată puterea.
Ai suficiente resurse pentru a te bucura de un condus sportiv, dar puterea este livrată cu o liniaritate plăcută. Ai parte de un răspuns ferm și viril la apăsarea accelerației. Dar ai parte de acea smucitură care poate provoca o comoție. Iar faptul că puterea este trimisă atât de elegant la sol îți permite și un stil elegant de conducere, fluid.
Frânarea renegerativă este și ea suficient de puternică pentru a-ți permite un stil anticipativ de conducere și în cazul unui condus sportiv nu introduce în cadru acea decelerare violentă. De multe ori, aceasta poate conduce, prin transferul violent de mase, la o posibilă afectare a ținutei de drum. Spun asta pentru că recent m-a speriat o Tesla Model Y cu violența frânării regenerative.
Da, am trăit și acest moment, în care versiunea electrică a unui model să fie cea plăcută dinamic.
Platforma comuna cu versiunile ICE, fara frunk si arhitectura la 400V. "Cu un pas în viitor"? Mai degraba "Blocat in trecut".