Siguranta
BMW iX1 este prea tânăr pentru a fi invitat la Euro NCAP. Dar, în mod cert, va fi invitat în curând. Cel mai probabil vom vedea izbit de bariera deformabilă declinarea cu motoare convenționale. Nici Seria 2 Active Tourer, actuala generație, nu a fost testată, pentru a putea avea o idee despre cum ar putea să performeze X1 la crash teste. În orice caz, BMW ne-a obișnuit cu punctaje de top.
În schimb, Audi Q4 e-tron este unul din performeri de la Euro NCAP. Protecția oferită adulților în caz de impact a fost evaluată la 93%, cea oferită copiilor la 89%. Pietonii se bucură de un grad de menajare echivalat la 66%, iar aportul sistemelor electronice de asistență este cotat cu 80%.
Mercedes-Benz EQB este unul dintre cele mai sigure modele care au vizitat Euro NCAP. Protecția oferită adulților este echivalată la 95%, cea oferită copiilor la 91%, pietonii primesc un grad de protecție de 78%, iar sistemele de asistență 74%.
Volvo XC40 Recharge se află undeva în media rivalilor germani. Evident a primit 5 stele, împărțite astfel: 92% pentru protecție adulți, 89% pentru protecție copii, 70% protecție pietoni și 89% pentru asistența oferită de sisteme electronice.
La capitolul sisteme de asistență, aș vrea să menționez tempomatul cu funcţie de frânare şi funcția de avertizare în caz de coliziune frontală. Sistemul este acum capabil să detecteze traficul care se apropie atunci când viraţi la stânga (în ţările în care automobilele circulă pe dreapta) şi pietonii şi bicicliştii când viraţi la dreapta. De asemenea, asistentul de parcare, inclusiv camera de asistenţă pentru marşarier şi asistentul pentru marşarier, face parte din lista de echipamente standard.
Platforma comuna cu versiunile ICE, fara frunk si arhitectura la 400V. "Cu un pas în viitor"? Mai degraba "Blocat in trecut".