Consum
Ca să consumi, trebuie să ai ce. Folosindu-mă de această pildă grea, vă spun că bateria lui iX1 xDrive30 are o capacitate utilă de 64.7 kWh. Autonomia declarată de către constructor este de 438 km, iar consumul mediu în ciclul de testare WLTP este de 17.3 kWh. Pentru că la unele ore de fizică am chiulit, nu voi înțelege cum 17.3 kWh pot fi sinonimi cu 438 km, ambele valori obținute în cicluri de testare WLTP, dar zic să nu-mi fac rău investigând.
Bucla de test nu a fost atât de generoasă din punct de vedere al distanței rulate, doar 60 km. Vreo 20 km i-am negociat într-un regim de ”maternitate”. Am tras serios de iX1, iar consumul mediu a fost undeva în jurul a 21-22 kWh/100 km. Ceea ce găsesc a fi o valoare bună pentru cât de aprig a fost piciorul drept. Apropo de pedalier, iX1 poate fi condus și în modul ”one pedal”, dacă este selectat modul B al cutiei, caz în care poate frâna regenerativ cu până la 60 kW. Dacă șoferul își aduce aminte de pedala de frână, se poate ajunge la o recuperare de 140 kW.
Revenind cu picioarele pe pământ și adoptând un stil civilizat, ultimii 25 km rulați, distanță care a inclus și rulat pe autostradă cu 130 km/h, și urban, s-a soldat cu un consum mediu de 15.2 kW.
Cu cine are de luptat acest iX1 xDrive30? Păi cu Audi Q4 50 e-tron quattro, Mercedes-Benz EQB 350 4Matic sau, dacă nu aveți nevoie de atât spațiu, puteți lua în calcul și EQA 350 4Matic. La cererea publicului, am aruncat un ochi și pe oferta Volvo și am ales XC40 Recharge Twin Electric, să nu se creadă că îi favorizăm pe bavarezi.
Audi Q4 50 e-tron quattro oferă o putere totală de 299 CP și 460 Nm, evident două motoare, unul de 204 CP și 310 Nm și un al doilea de 109 CP și 162 CP. Bateria are o capacitate totală de 82 KWh, utilă de 77 kWh, un consum mediu declarat de 18.1 kWh/100 km și o autonomie declarată de 484 km.
Mercedes-Benz EQB 350 4Matic oferă un pachet cu o putere totală de 292 CP și 520 Nm, evident tot două motoare, doar că Mercedes este ușor mai discret și nu dezvăluie detalii intime, adică nu știm puterea fiecăruia. Capacitatea utilă a bateriei este de 66.5 kWh, consumul mediu declarat este de 18.2 kWh/100 km, iar autonomia declarată este de 420 km.
Volvo XC40 Recharge Twin Electric este un fel de supercar al segmentului pentru că oferă 408 CP și 660 Nm. Două motoare, ambele identice, livrează 150 kW/204 CP și 330 Nm. Bateria are o capacitate totală de 78 kWh, iar consumul declarat este de 20.6 kWh/100 km rulați. Autonomia promisă este de 438 km.
Să nu uităm de încărcare. BMW iX1, în versiunea standard, știe să tragă de la stații AC până la 11 kW și o încărcare durează 6.5 ore. Opțional se poate bifa și posibilitatea de a trage AC până la 22 kW, ceea ce înseamnă că o încărcare va dura sub 4 ore. La stații DC poate trage maxim 130 kW, adică de la 0-80% are nevoie de 29 minute.
Când vine vorba despre încărcare, modelul Audi știe să tragă AC doar până la 11 kW, o încărcare la o astfel de stație însumând 7.5 ore De la o stație CC poate trage până la 135 kW, adică ar avea nevoie de 36 minute pentru a ajunge de la 0 la 80%. Mercedes EQB știe să tragă până la 11 kW de la o stație AC, adică în 6.2 ore s-a încărcat, iar la stații de curent continuu trage până la 100 kW, are nevoie pentru a ajunge de la 0-80% de 32 minute.
Suedezii oferă încărcare AC până la 11 kW, adică trebuie să o lași în priză 8 ore pentru un plin. La stații rapide, Volvo XC40 Recharge știe să tragă până la 150 kW, adică are nevoie de 40 minute pentru un 0-80%.
Da, BMW oferă opțional posibilitatea de a încărca AC până la 22 kW, dar are în ofertă această opțiune, la restul nu. Aceste stații sunt cele mai răspândite, iar cu capacitatea de a trage CC până la 130 kW, nu este departe de Volvo. Cu toate acestea, fiind un model și cu valențe de familie, nu ar fi deranjat pe nimeni capacitatea de a trage curent continuu până la 200 kW pentru un plus de economie de timp la drum lung.
Platforma comuna cu versiunile ICE, fara frunk si arhitectura la 400V. "Cu un pas în viitor"? Mai degraba "Blocat in trecut".