Motor / Transmisie
Noul BMW X1 marchează o premieră pentru marca germană: este primul model electric cu tracțiune integrală oferit de BMW în segmentul premium compact. iX1 xDrive30 se laudă cu o putere totală de 313 CP și 494 Nm. Dacă vrem să intrăm în detalii, descoperim că mașina este echipată cu două motoare, câte unul pe fiecare punte.
Un lucru interesant, cele două motoare sunt identice, un lucru mai rar întâlnit în peisajul vehiculelor electrice. Numele agregatelor nu e tocmai ușor de reținut. eDrive 5.0 M170SF sau SR(în funcție de poziționare front/rear) livrează 140 kW sau 190 CP la 8.000 rpm și 247 Nm între 0-4.900 rpm. Diferă raportul final, cel față are un 11.190, iar cel spate 10.050.
În modul normal de utilizare, iX1 va fi o tracțiune, pentru a păstra caracterul gamei. Dar, când creierașele electronice decid că este cazul, este activat și propulsorul de pe puntea spate. Apropo, cei 313 CP sunt toți acasă în modul Sport, pentru că în restul modurilor de rulare puterea este redusă cu 40 CP.
Și acum să vă spun un secret. Ai acces la toți cei 313 cai putere folosind padela din stânga. Însă nu mult, ca să nu te obișnuiești cu binele. Totul e livrat pentru un interval de 20 secunde.
Transmisia este automată, un singur raport. Modul în care cele două motoare lucrează împreună pentru a compune o noua definiție a sistemului xDrive este spectaculos și îți conferă incredibil de multă încredere la volan, chiar dacă iX1 are 2085 kg.
Platforma comuna cu versiunile ICE, fara frunk si arhitectura la 400V. "Cu un pas în viitor"? Mai degraba "Blocat in trecut".