Tinuta de drum
De îndată ce ai deschis portiera lui BMW i8 Roadster, un scaun frumos profilat o să-ți ureze bun venit. Suportul lateral oferit este foarte bun, iar "aripioarele" din zona umerilor ajută ca "îmbrățișarea" caldă să rămână permanent alături de tine chiar și pe virajele abordate cu rapiditate. Să nu credeți că am început greșit acest capitol. Am ales să povestesc despre scaune întrucât poziția la volan oferită de i8 Roadster este una destul de înaltă. Vei observa cum nemții au poziționat mai jos scaunul pasagerului din dreapta, iar de cele mai multe ori vei avea un sentiment de invidie pentru cel care îl ocupă. Cu toate că poziția la volan este una ridicată, i8 Roadster oferă spațiu decent chiar și pentru persoanele care trec de 1.8 metri.
Dacă ai judeca după aparențe, în momentul în care apeși butonul care pornește motorul ar trebui să se audă un sunet grav din evacuare. Dar cu i8 Roadster nu se întâmplă așa. Primești un mesaj de bun venit și ești gata să utilizezi resursele oferite de motorul electric.
Deși i8 Roadster arată ca un supercar de top, nemții au reușit să-l facă să meargă asemeni unui GT. Trenul de rulare este mai degrabă confortabil, singurul moment de "rătăcire" rigidă fiind atunci când treci mașina pe modul Sport. Suspensia devine ceva mai fermă, direcția are nevoie de mai mult energie din partea ta, iar sistemul hibrid de propulsie își ascute simțurile și este gata să ofere perfomanțele maxime. Din păcate, BMW nu renunță nici acum la sunetul de motor amplificat prin difuzoarele sistemului de evacuare. Iar în condițiile în care avem în față o decapotabilă, diferențele sunt sesizabile. Cu plafonul pliat, vântul o să-ți facă probleme doar după ce treci de 90 km/h.
În rest, BMW i8 Roadster este confortabil și "înghite" cu ușurință denivelările de pe carosabil. Nu vă gândiți că este la fel de confotabil precum un Seria 7, dar nici la fel de rigid precum M3 sau M4.
Direcția lui BMW i8 Roadster impresionează prin precizie, iar spre deosebire de restul produselor constructorului bavarez nu necesită atât de mult efort fizic pentru control. Pe scurt, la volanul lui BMW i8 Roadster nu vei obosi nici dacă ai de gând să ataci cu lejeritate cele 156 de viraje ale cursei de la Pikes Peak. La viteze mari, hibridul germanilor se simte stabil și nu-ți dă senzația că nu dispune de suficiente resurse pentru a garanta un nou tur de forță.
Virajele strânse abordate cu mult prea multă încredere vor induce un comportament ușor subvirator. Deși nu caut un țap ispășitor, sunt de părere că anvelopele înguste (195/50 R20 pe față și 215/45 R20 pe spate) reprezintă cauza pentru aceste reacții.
O mică corectura, nu fibra de carbon este ranforsata cu plastic, ci invers. Despre mașină ce-ar mai fi de spus, este de colecție, va arăta futurist și peste 20 de ani.