Motor / Transmisie
Testul cu BMW i8 Roadster s-a desfășurat tot pe șoselele din apropierea orășelului Portoroz, zonă folosită de constructorul german și pentru lansarea regională a noii generații BMW M5. Dacă sedanul de performanță încă este lăsat liber să îngurgiteze sănătos din rezerva de combustibil a globului, noul i8 Roadster încearcă să semneze un pact cu urșii polari și celelalte animale afectate de încălzirea globală.
Sub caroseria cu design futurist, echipa specială care se ocupă de dezvoltarea modelelor din gama BMW i a montat un sistem hibrid de propulsie capabil să ofere performanțe demne de look-ul afișat, dar și valori de consum gata să dea peste cap orice posesor de Prius.
Sistemul de propulsie pregătit de BMW a câștigat premiul Motorul Anului în lume 2018 în cadrul categoriei 1.4 - 1.8 litri și a încheiat pe poziția secundă în categoria Motorul "verde" al anului. BMW i8 Roadster preia calitățile motoarelor cu ardere internă și le exploatează la maximum cu ajutorul unui motor electric.
Puntea spate a lui BMW i8 Roadster este angrenată de un motor turbo pe benzină de 1.5 litri cu doar trei cilindri care produce nu mai puțin de 231 de cai putere la 5.800 rpm, în timp ce puntea față este pusă în mișcare de un motor electric de 105 kW, echivalentul a 143 de cai putere. Cei care au urmărit evoluția lui i8 vor obeserva că, spre deosebire de versiunea Coupe fără facelift, motorul electric a câștigat un plus de 12 CP. Cuplul motor oferit de propulsorul pe benzină este de 320 Nm la 3.700 rpm, în timp ce motorul electric oferă un cuplu de 250 Nm. În total, ansamblul hibrid pregătit de inginerii BMW poate oferi 374 de cai putere.
Deși designul te duce cu gândul la un model exotic gata să rescrie modul în care natura a așezat organele în corpul uman, sistemul hibrid nu este în realitate chiar atât de brutal. Nu te gândi că ai în față o mașină lentă sau lipsită de vlagă, însă look-ul acela merita garnisit cu putere livrată ceva mai direct, ca să nu spun "ceva mai brutal". Resursele motorului pe benzină sunt gestionate de o transmisie automată cu șase trepte, în timp ce motorul electric amplasat pe puntea față este echipat cu propria sa transmisie automată cu 2 rapoarte.
Așa cum spuneam și mai sus, BMW i8 Roadster a fost gândit să încerce să împace atât lumea necuvântoarelor deranjate excesiv de efectul de seră, cât și puriștii care vâd în brandul german un mod de a trăi. Astfel, setările oferite de BMW pe i8 Roadster sunt împărțite în mod egal. Roadster-ul bavarez dispune de modurile Comfort, Eco Pro și Sport, fiecare dintre acestea având caracteristici diferite. În modul Sport, resursele celor două unități sunt exploatate la maximum pentru performanțe de top, în timp ce modul Comfort face ca atât motorul electric, cât și cel termic să lucreze în tandem pentru experiențe de condus tipice BMW. În tot acest timp, modeul Eco Pro te "învață" să economisești benzină și să încerci o abordare orientată către electricitate.
Iar pentru momentele în care simți că străzile cartierului tău sunt sufocate, poți alege să apeși butonul eDrive, care blochează intervenția motorului pe benzină și utilizează doar resursele agregatului electric. Pe o distanță de maxim 53 de kilometri.
O mică corectura, nu fibra de carbon este ranforsata cu plastic, ci invers. Despre mașină ce-ar mai fi de spus, este de colecție, va arăta futurist și peste 20 de ani.