Interior

5.0

Fiecare BMW Seria 7 a venit cu o abordare complet nouă la interior, atunci când a fost lansat. Era de așteptat același lucru si pentru generația curentă. Iar oamenii din Munchen nu au dezamăgit, noul „Șeptar” oferind câteva premiere.

Conform celor de la BMW, Seria 7 este primul automobil din segmentul său care poate fi achiziționat cu un interior vegan. Practic, tapițeria oferită în standard este vegană, făcută din piele sintetică, o opțiune în ton cu caracterul eco al lui i7.

Desigur, dacă vrei, poți să îți comanzi și un interior din piele, Merino ca să fim mai preciși. Spre surprinderea multora, cea mai scumpă versiune este cea pe care o puteți admira în galeria noastră foto. Ea folosește cașmir, în combinație cu pielea Merino albă.

Scaunele față și cele spate sunt acoperite de materialul textil care se simte excelent la atingere și este, cu siguranță, la cel mai înalt nivel din punct de vedere al calității. În ciuda cârcotelilor inerente unei alegeri atât de curajoase, atmosfera de la bordul lui i7 este, cu siguranță, specială.

Dar nu suntem aici să vorbim doar despre tapițerie. Așa cum puteți observa, avem de-a face cu un design complet nou, cu o planșă de bord dominată de un ecran curbat masiv (practic alcătuit din două ecrane mai mici), dar și cu o serie de cristale foarte interesante.

Acestea își pot schimba culoarea în funcție de diferiți parametri și pot chiar să fie animate, pentru a oferi pasagerilor impresia că mașina „trăiește”. Trecerea prin diferitele moduri de condus ale mașinii schimbă culoarea elementelor decorative din cristal sau, dacă nu ești mulțumit de combinațiile standard, poți alege singur ce nuanțe să afișeze.

Cristalele conțin și zone sensibile la atingere, care îți permit să controlezi diferite funcții ale mașinii. De exemplu, cele de pe uși au pictograme care activează meniul pentru scaune, în ecranul sistemului multimedia.

Asta ne aduce la partea dedicată ergonomiei. Nu este în mod necesar punctul forte al lui BMW i7. Așa cum am văzut și pe BMW iX, încercarea producătorilor de a oferi interioare cât mai minimaliste, aduce câteva compromisuri.

Ergonomia la bordul lui i7 are de suferit. Multe butoane pentru diferite funcții ale mașinii au fost mutate în meniuri dedicate din sistemul multimedia, ceea ce îți va distrage atenția de la drum. Sigur, butoanele pentru reglarea scaunelor, poziționate acum pe uși, arată foarte bine, dar nu îți permit să reglezi scaunele în toate direcțiile.

Și în spate s-au schimbat lucrurile. Dacă modelul anterior avea o tabletă poziționată în interiorul cotierei centrale, care îți permitea să controlezi toate funcțiile mașinii, acum aceasta s-a transformat în două ecrane mai mici, câte unul pe mânerul fiecărei uși din spate.

Să ai ecrane pe uși este spectaculos, dar din punct de vedere ergonomic mi s-a părut că sunt mai greu de utilizat decât tableta precedentă. Tot în zona din spate ai loc berechet, însă, trebuie să reținem că noul Seria 7 este oferit acum doar în versiune cu ampatament mărit. Un ampatament de 3.215 milimetri, pe care n-ai cum să-l critici, fiind mai mult decât generos pentru pasagerii spate.

Dovada? Modelul nostru era echipat și cu o funcție care permite plierea scaunului pasagerului față și transformarea locului din dreapta spate într-un adevărat fotoliu, în care stai cu picioarele întinse, sprijinite de un suport care iese de sub scaunul față. Limuzină, frate!

Iar dacă vrei intimitate, noul Seria 7 are perdeluțe la fiecare geam, inclusiv una pentru plafonul uriaș de sticlă, care este brăzdat acum de nervurile colorate ale iluminării ambientale. Opțional, bineînțeles.

Și, de parcă nu eram destul de impresionați până acum, noul Seria 7 poate fi echipat cu un adevărat televizor de 31 de inch, ultra-lat, care glisează pe o șină montată pe plafon. Acesta are conectivitate la internet, poate face streaming de pe orice platformă (Netflix, Prime Video, Youtube, etc) și poate fi activat prin activarea modului Theater. Iar experiența cinefililor este amplificată de sistemul audio Bowers & Wilkins 4D, care știe inclusiv Dolby Atmos.

La final, merită menționat faptul că în portbagaj mai ai și loc de bagaje, chiar dacă ți-ai lăsat scaunul pe spate. Poți depozita acolo bagaje de până la 500 de litri, ceva mai puțin decât cei 610 litri de la Mercedes-Benz EQS.

 
  • Andrei, miercuri, 17.05.2023 14:06

    "nava amiral" mă lași? N-ai cum să te afișezi în așa o urâțenie dacă te respecți cât de cât. Asta e mașină pentru maneliști.

  • Tim, miercuri, 17.05.2023 14:48

    @Andrei: Asta e masina pentru piata din China. BMW i7 acum, dupa 2 ani: O Tannenbaum. Are multa tehnologie inutila.

  • ds, miercuri, 17.05.2023 14:52

    "...achiziționat cu un interior vegan. Practic, tapițeria oferită în standard este vegană"... DEX-ul zice că ați ales o exprimare anapoda și vă contrazice.

  • Fast_and_Curious, miercuri, 17.05.2023 16:46

    Eu nu inteleg modul de evaluare/punctare. Iau exemplu "Interior" evaluat la 5*. In schimb, in descriere sunt enuntate neajunsuri mari in ceea ce priveste ergonomia. Totusi, evaluarea este maxima. Ar putea sa ne explice autorul articolului de ce totusi punctaj maxim? A ajuns ergonomia ceva ce "trecem peste"? A ajuns bling-blingul mai important decat eficienta? In materie de design, unul dintre principiile de baza este "form follows function". Atunci cand aceste roluri se inverseaza, rezultatele sigur nu sunt de 5*.

  • Andrei, miercuri, 17.05.2023 18:17

    O masina pentru cocalari. Ce conteaza, daca se vinde. Urata, cu spume.

  • nume, miercuri, 17.05.2023 20:54

    @Fast_and_Curious, Doar nu oi avea asteptari de la Automarket, care a punctat siguranta modelului Dacia Spring Extreme cu 2.5 stele.