Design
Dacă nu ți-a plăcut BMW Seria 4 atunci când a fost lansat, cel mai probabil nici BMW i4 nu va fi pe gustul tău. Așa cum am tot spus pe parcursul acestui test, i4 nu este nimic altceva decât versiunea electrică a lui Seria 4 Gran Coupe.
Modificările de ordin vizual sunt mici și limitate la două aspecte: aerodinamică și performanță. Grila uriașă din partea frontală este tot acolo, dar acum partea superioară este obturată complet, în timp ce jumătatea de jos este activă, deschizându-se în funcție de necesarul de aer al mașinii. Tot acolo veți observa și sigla M, un element ce în trecut era rezervat pentru modelele M adevărate, nu și pentru cele M Performance.
Tot în această categorie, de sacrilegiu pentru puriști, putem încadra și faptul că oglinzile laterale ale lui i4 M50 au acum același design ca cele M clasice, cu două brațe, cel superior nefiind atașat de caroseria mașinii.
În zona din spate vei observa și difuzorul uriaș de pe bară, precum și ornamentele de carbon, parte a unui pachet ce costă 2.870 de euro. Tot aici includem și spoilerul de pe hayon.
BMW rămâne totuși un brand premium, iar posibilitățile de personalizare oferite pe i4 sunt uriașe. Nenumărate culori, jante și ornamente te așteaptă, dacă ești dispus să plătești. Cert este că acest model a atras foarte multe priviri pe oriunde am mers. Poate că oamenii recunoșteau faptul că e un model electric M Performance sau poate culoarea exterioară remarcabilă (Albastru Frozen Portimao) de 3.434 de euro a atras toate privirile.
349 kilometri pe autostradă la 130 km/h, deci fără să dai cu biciul pe de-a-ntregul în toți cei 544 CP și 795 Nm posibil a fi livrați, mă întreb cui folosește o cheltuială de cel puțin 66.000 de euro pentru o autonomie destul modestă. Probabil nu la prea mulți le dă mâna să o folosească mai mult pe post de mașină de oraș.