Motor / Transmisie

5.0

Momentan, Bentley Continental GTC mai poate fi comandat cu legendarul motor de 6 litri, W12, twin-turbo pe benzină, care a devenit un fel de emblemă a producătorului britanic după preluarea sa de către grupul VAG. Din nefericire, acesta are zilele numărate, Bentley anunțând deja că, din 2024, unitatea cu 12 cilindri va fi retrasă.

Astfel, pentru testul nostru, am decis să verificăm cum se comportă versiunea cu motor V8, care va rămâne mult mai mult timp în oferta comercială a brandului. Și nu pot spune că am greșit.

Unitatea e una familiară pentru cei care au mai interacționat cu modele high-end ale grupului german. Este un V8 de 4 litri, twin-turbo, de proveniență Porsche, pe care îl vei mai găsi cu diverse niveluri de putere și pe modele RS, pe Panamera sau chiar și pe alte modele Bentley.

Acesta dezvoltă, pe Continental GTC, 550 CP și 770 Nm cuplu. Resursele sunt trimise către toate cele patru roți prin intermediul unei transmisii automate cu dublu ambreiaj și 8 rapoarte.

Livrarea resurselor se face aproape instantaneu. Cuplul maxim se face simțit de la numai 2.000 RPM, iar dacă ești „pe grabă”, transmisia va retrograda instantaneu, pentru a te menține în zona optimă. Nu degeaba e fix aceeași transmisie și pe modelele de top Porsche.

Răspunsul la orice mică atingere de pedală este impecabil, indiferent de modul de condus ales sau de necesități. Dacă abia atingi pedala, mașina va accelera foarte lin, în concordanță cu ce i-ai cerut. Dacă îți înfigi piciorul drept în podea, răspunsul va fi unul pe măsură. El se va resimți mai ales la nivelul cefei, strivite de tetieră.

Sunetul motorul este, însă, greu de perceput din interior. Sigur, trecătorii sau ceilalți participanți la trafic se vor răsfăța în simfonia de 8 cilindri pe care o emite Continental GTC, dar, din cabină, izolarea fonică te ține departe de drama motorului.

Vei spune că lucrurile se schimbă când cobori acoperișul. Da, sunetul motorului este ceva mai notabil în acest scenariu, dar numai dacă stai pe loc. În mișcare, sunetul vântului va acoperi aproape complet urletul V8-ului.