Design
Vor exista în mod sigur voci care vor ataca liniile clasice păstrate de designerii Bentley pe noua generație a lui Continental GT. Cert este însă că în cazul acestei mărci de viță nobilă contează mult mai mult ca stofa și liniile costumului să fie impecabile decât ca croiala să iasă în evidență în vreun fel anume.
La fel ca în cazul celorlalți clasici ai lumii auto, de la Porsche 911 la Mini, Bentley Continental GT preia detaliile care au debutat acum 66 de ani pe strămoșul Bentley R-Type Continental și care au fost readuse la lumină de prima generație a modernului Continental GT în 2003, când Grand Tourer-ul britanic a dat semnul revirimentului mărcii sub tutela VW Group. Și, probabil inspirați din lumea muzicii, unde reinterpretările moderne pe baza partiturilor lui Mozart nu se vor ridica niciodată la nivelul originalului, designerii auto nu încearcă abordări prea curajoase ale modelelor proprii pentru a nu risca să strice elemente pe care cei dinaintea lor le-au construit de-a lungul unor decenii de evoluție lentă.
Chiar și așa, am fost martorul unei prezentări de 30 de minute în care designerul-șef al celor de la Bentley a prezentat în fața jurnaliștilor toate detaliile care însuflețesc caroseria full-aluminiu a noului Continental GT. De la faptul că muchiile care construiesc caracterul mașinii sunt extrem de complicat de obținut pe foi de caroserie din aluminiu, până la tiparul fațetat din blocurile optice, acesta fiind inspirat din producția obiectelor din cristal.
Cea mai evidentă schimbare în peisajul unui design exterior atemporal construit parcă special pentru a sfida modernismul vine în zona blocurilor optice posterioare, care acum sunt ovale și reflectă forma celor două țevi de evacuare.
WOW!! Ce interior!! Absolut genial. Lasand la o parte pretul care model vi se pare ca arata mai bine la interior RR Cullinan sau Bentley Continetal GT?