Tehnologie
Dacă excludem din poveste marca Bugatti, care se află într-o ligă proprie, Bentley este perla coroanei Grupului Volkswagen. Iar asta înseamnă că noul Continental GT se aliniază la standardele epocii contemporane prin împrumuturi normale și corecte din gamele constructorilor situați ceva mai jos la nivelul poziționării pe piață.
Însă, cu toate că este o mașină care împachetează cam toate sistemele tehnologice disponibile astăzi pe piață, Continental GT știe să fie o prezență discretă și își păstrează aura clasică "ascunzând" opulența tehnologică în spatele unor soluții care evocă clasicismul. Cel mai bun exemplu sunt chiar cele două display-uri imense care se află în centrul atenției pe planșa de bord. Dacă instrumentarul de bord complet digital imită ceasurile analog cu detalii și strații reprezentate la calitate grafică de top pe care le analizezi minute în șir pentru a te lămuri că vezi un ecran, display-ul central poate dispărea cu totul din peisaj la nevoie.
Imaginați-vă drumul spre casă dinspre birou: deschideți Spotify, rulați muzică clasică pe sistemul audio de top semnat de compania britanică Naim și dezvoltat acustic special pentru această mașină, apăsați butonul care ascunde ecranul central și oferă acum un bord "curat", iar nivelul de relaxare absolută tinde spre 100%. Dacă nimeriți și o țară sau măcar un oraș fără gropi și trafic infernal, șansele să ajungeți acasă mai odihnit decât ați fost când ați plecat spre birou sunt majore.
Normal, Bentley Continental GT oferă și un sistem head-up display de calitate superioară care completează oferta de display-uri, ecrane și tehnologii aferente acestora.
La exterior, liniile clasice ascund tehnologia Matrix LED la nivelul blocurilor optice frontale. Nu am avut ocazia să testăm mașina pe timp de noapte, însă cei de la Bentley susțin că cele 82 de LED-uri individuale din fiecare bloc optic sunt atât de puternice, încât mașina nu are nevoie de un sistem de spălare a farurilor. Să sperăm că această teorie funcționează practic și în nopțile ploioase ale toamnei românești.
În rest, așa cum am notat și la capitolul siguranță, Bentley a montat pe Continental GT toate sistemele de asistență activă disponibile deja în gama Grupului Volkswagen. Deci momentele de neatenție sunt și ele (teoretic) acoperite.
La capitolul minusuri am notat calitatea relativ slabă a imaginilor camerei de marșarier, care este depășită de cea de pe Golf sau Tiguan, de exemplu. Se putea mai bine.
WOW!! Ce interior!! Absolut genial. Lasand la o parte pretul care model vi se pare ca arata mai bine la interior RR Cullinan sau Bentley Continetal GT?