Bentley Continental GT

6.0 Benzina Biturbo (W12 TSI) 635CP 4x4 Aut8

Interior

5.0

Bine ați venit în interiorul lui Bentley Continental GT. Un loc în care fiecare dintre noi ar putea să-și petreacă fără probleme restul vieții fără să aibă nevoie de multe lucruri în plus față de ce oferă britanicii. 

Nici nu știi cu ce să începi: cu nivelul extraordinar de confort pe care ți-l oferă Bentley in secunda următoare celei în care ai urcat în mașină? Sau cu materialele utilizate la interior - în general piele de top, lemn de esență nobilă și metal de diferite texturi, care sunt alese pe sprânceană și reprezintă fără rezerve tot ceea ce poate oferi mai bun industria auto a anului 2018 la nivel de calitate percepută? Sau poate cu designul care amestecă elemente retro și inspirate din lumea orologeriei cu tehnologia de ultimă oră, marcată în special prin cele două display-uri (instrumentar de bord și central) ajunse la un nivel grafic care rivalizează cu cel al tabletelor și telefoanelor de ultimă oră?

Toate acestea sunt părți componente ale atmosferei de clasă care te face să te relaxezi complet și să te afunzi într-o lume auto tradițională și modernă în același timp. O lume în care atenția la detalii nu este doar un element perceput, ci calculat la milimetru. Aflăm, de exemplu, că fiecare dintre "romburile" cusute pe pielea care tapițează interiorul unui Continental GT este format din fix 712 cusături individuale. Sau că textura metalică cu striații disponibilă la comandă pe consola centrală este inspirată din lumea ceasurilor elvețiene: consola "Côte de Genève" este subliniată de șanțuri cu adâncimea de 0.1 milimetri. Nici mai mult, nici mai puțin.

La nivel estetic, interiorul este inspirat din aripile logo-ului Bentley, cu două jumătăți simetrice poziționate perfect stânga-dreapta. Nu lipsesc inserțiile de lemn de esență nobilă. Elementul tehnologic central al interiorului este însă display-ul de 12.3 inch care ascunde un mecanism trifațetat cu ajutorul căruia bordul se schimbă radical: ecranul poate fi înlocuit fie de trei cadrane analog, fie de un segment care continuă perfect inserțiile din linia bordului și care "simplifică" spre zen planșa de bord.

Evident, elementele tactile de la bord sunt în general de calitate superioară și mai mult decât atât. Există însă și detalii care diluează imaginea clasicului perfect. Un exemplu sunt cele trei butoane rotative de sub display-ul central, construite din plastic cromat și care nu au calitatea tactilă a celorlalte elemente de la interior. Bentley se revanșează însă pe butoanele retro care opresc și pornesc fluxul din aeratoarele de interior: un element care evocă perfect spiritul mărcii din Albion. 

Nici pasagerii din spate nu vor fi foarte fericiți cu spațiul pus la dispoziție după câteva zeci de kilometri pe cele două locuri din spate. Mai ales că Bentley susține că GT-ul său are patru locuri "pline". Probabil că un "2+2" ar fi fost ceva mai sincer.

Per total, însă, interiorul lui Continental GT este un loc al simțurilor. Când 1000 de specialiști își dedică 100 de ore de muncă fiecărei mașini în parte, poți să fii sigur că rezultatul nu va fi niciodată unul de compromis. Știați, de exemplu, că fiecare foaie de piele utilizată în interiorul unui Bentley este semnată pe spate de specialistul care a lucrat-o? Dar că în interiorului fiecărui model Bentley sunt așezați 10 metri pătrați de furnir care este montat și lipit manual? Sunt detalii aparent simbolice, dar care dovedesc încă o dată un aspect care face parte din ADN-ul acestei mărci: mult suflet pus pe șosea în formă de mașină.

Totul este personalizabil în interiorul lui Continental GT. Specialiștii Bentley pun la dispoziția clienților o gamă prestabilită de elemente (15 versiuni de tapițerie, 8 tipuri de furnir și 15 variante de combinație a materialelor pe bord și scaune), însă fiecare client al mărcii britanice e liber să aleagă elemente suplimentare conform propriilor nevoi și preferințe.

De personalizare se ocupă oamenii diviziei Mulliner. Există un pachet Mulliner Driving Specification care adaugă elemente de lux pe Continental GT (pedale sport, aeratoare cu margini diamantate, sigla brodată pe tetiere, piele cusută "diamond in diamond", jante de 22 de inch), dar acesta este doar startul unei călătorii a simțurilor în care orice culoare și orice material de esență fină poate deveni inserție în Bentley Continental GT. 

În fine, mașina are un portbagaj de 358 de litri. O valoare decentă, care nu impresionează dacă este pusă față în față cu mașinile clasice de familie. GT-ul Bentley se încadrează însă perfect în limitele segmentului său. Și probabil că nu veți avea probleme niciodată cu bagajele din moment ce vor exista în mod sigur seturi de genți dedicate acestui model care se vor potrivi în portbagaj ca piesele de Tetris pe ecranul consolelor. 

  • ~, vineri, 11.05.2018 12:26

    WOW!! Ce interior!! Absolut genial. Lasand la o parte pretul care model vi se pare ca arata mai bine la interior RR Cullinan sau Bentley Continetal GT?

  • vianu, vineri, 11.05.2018 12:33

    nu prea ai cum sa le compari. Proportiile schimba perspectiva pentru ca unul e un Coupe (mai jos, mai lat) si altu e un dulap (si inalt si...lat) dar interiorul GT-ului e mai pe gustul meu. Asa cum toata masina mi se pare, dupa Aston, una dintre cele mai reusite realizari auto. Din toate punctele de vedere. Parerea mea, care nu conteaza.

  • Kirotractor, vineri, 11.05.2018 13:18

    Ciudat - în poze pare micuță/compactă (la modul relativ, fiindcă jantele / roțile-s f. mari - pe 22 probabil.) În rest, subscriu pozitiv apropo de design - dar numai cel exterior, interiorul părîndu-mi prea bling-blingos. Chiar dacă nu peste tot, dar sclipicioșenia excesivă a cîtorva detalii poate afecta ansamblul. Și asta, fără să mai zic de alăturarea dubioasă furnir lăcuit / metal lustruit. ...Tot părerea mea de 2 lei e și asta, normal. N-o luați deci prea-n serios - la fel cum DD-n Direct sau alți caracaleni *ajunși* n-or s-o ia.

  • pipo, vineri, 11.05.2018 13:18

    Ehee..aici pt. mine cuvantul FABULOS ar fi chiar prea mic. Nu pot decat sa tot privesc/admir acele linii si sa citesc oftand ,constient ca probabil nici macar un test nu o sa am ocazia sa fac vreodata cu GT-ul asta. Cam asta ar fi "supremul" in auto dpmdv.

  • Corocsenie Adrian, vineri, 11.05.2018 15:37

    Numai mie mi se pare ca stopurile seamana cu cele de pe Ford Mondeo A 5-a generatie ? Arata mai frumos inainte cel din 2003 prima generatie parerea mea....nu la interior ci la exterior.

  • someone, vineri, 11.05.2018 15:46

    interior exceptional, caci initial bentley era doar pentru lorzi si cei cu sange roial britanic. apoi au aparut rapperii si arabii in clientela fidela a acestui model. in ceea ce priveste exteriorul, mie mi se pare deosebita imaginea din fata: cele 2 faruri mici si usor mai sus aduc un aer aparte intr-o lumea in care toate becurile sant in acelasi bloc de lumini. dar eu as alege v8-ul ca motorizare. asta in caz ca e disponibila

  • c, vineri, 11.05.2018 20:45

    Uite ca se poate bord elegant si cu guri de aerisire rotunde (valabil si la Mercedes), acestea (desi asemanatoare cu cele ale tancului de la Rolls) sunt perfect integrate pe un fond ce denota rafinamentul asteptat de o clientela selecta. O masina din care nu cred ca se vor auzi vreodata manele, cu o forma clasica si totusi adusa la zi, una dintre cele mai apreciate creatii automobilistice britanice (alaturi de Jaguar-Land Rover si Aston Martin-Lagonda - ordinea dupa preferintele fiecaruia). Pretul usor sub al concurentei ar putea sa o fereasca de specimene gen DDD in direct si in reluare.

  • inexorabil, vineri, 11.05.2018 22:56

    Cu toată stima pentru casele italiene de design, niciodată nu mi s-a părut că acestea pot atinge clasa englezilor…După ei vin americanii, pardon, veneau (la sublimul trecut). Probabil că aburii societății de consum le-au ȋnăbușit yankeilor imaginația. Lincoln și Cadillac cu siguranță ar fi trebuit să semnifice “contrabalanța” pentru cele două aristrocrate britanice. Iar dacă tot au folosit preopinenții mei expresia “părerea mea”, nu voi constitui eu excepția. @someone, și eu aș opta pentru V8, dar mă refer la cel tradițional, 6.75 (nu la versiunea 4.0 TFSI de la Audi), care echipează doar un singur model, din fericire “cel mai Bentley” dintre Bentley-urile actuale: Mulsanne. Cuplul este ȋnfiorător…

  • mm, duminică, 13.05.2018 07:45

    cam anacronic testul, o masina adresata unor foarte putini testata de o revista citita de p...ime, ca sa nu mai spun ca a face comparatii si a da note in zona asta de pret este cel putin o profanare, este ca si cum l-ai compara pe Van Gogh cu Gauguin, o buna demonstratie a faptului ca in lumea de astazi tot ghiorlanul se crede gentilom

  • inexorabil, duminică, 13.05.2018 20:04

    Dacă noi, ceilalți, aparținem categoriei “infame” pe care ai descris-o cu aleasă noblețe, tu din ce castă “hiper” a Ȋnțelepților Omegaversului provii, dragă @mm? Parafrazându-te, tot trufașul se crede ȋnger imaculat, privilegiat non-plebeic al sorții și mentor just mustrător.

  • zarnesteanu, duminică, 13.05.2018 22:30

    Ce masina superba! Ce diferenta intre interiorul de la Bentley fata de Rolls Royce. Cu toata prestanta Rolls-ului, sunt mult in urma la design-ul interior. Bentley intotdeauna a fost favorita mea. Probabil una din putinele masini pentru care as renunta la Mercedes. Daca banii ... :) O incantare sa ma uit la pozele astea. Mie imi plac si farurile. Sunt deosebite si unice in interpretare si punerea in realitate. Jos palaria!

  • adi_10, luni, 14.05.2018 10:15

    Nu-mi place pentru ca inspira opulenta. e o masina pentru tarile din Vest, nu pentru Romania.parerea mea, astept dislike-uri de la hotii care isi permit asa ceva ( din munca normala e mai greu)

  • pipo, luni, 14.05.2018 12:09

    Wow ...cum suna asta .."masina pentru tarile din Vest " !!?? Scuzele noastre "Tovarase" adi_10 ca am indraznit sa admiram si sa visam la aceasta realizare "capitalista" !! Ma abtin de la alte comentarii, dar asa ceva chiar nu credeam ca o sa mai aud .

  • Kirotractor, marţi, 15.05.2018 14:11

    Din păcate (sau din fericire?) mașinile de calibrul ăsta nu-s nici măcar *pentru Vest* - prețul mediu plătit de americani pt o mașină nouă fiind de cca. 34.000 $ (și cam la fel în euro la nemți.) ...Bani care-s în mare parte împrumutați (durată medie credit auto în creștere = 5,8 ani în SUA de ex., suma returnată băncilor aproape dublîndu-se.) Ăsta-i consumismul însă, cu laturile lui bune (vs. egalitarismul în sărăcie - experiment mega-social nereușit în mod intenționat zic eu în secolul trecut), dar și cu destule hibe. De unde și disponibilitatea VAG de a oferi la test așa ceva și la noi, unde există totuși cerere (DDD a avut două Bentley și un Rolls, btw.) - chiar dacă nu prea mare, dar nu trebuie uitată marja de profit la fiecare exemplar vîndut Adevăru-i deci cumva la mijloc între *extremele* exprimate de voi (@adi_10 & @pipo), dar nu-i timpul / locul aici s-o punem de analize geopolitice. Sau, și mai și, de ipoteze cu iz SF apropo de adevărații *regizori* ai evoluției umanității prin concurență acerbă (chestie care include și producerea unor mașini aparent inutile, ca asta), legea supraviețuirii celor mai inventivi, dar și a celor mai rapaci etc. Revenind deci la Bentley-ul testat, aș fi absurd să-i neg calitățile - fiind chiar o realizare de excepție per ansamblu - însă tot aș prefera un Aston Martin DB11 (același preț, aceeași clasă GT-lux.) ...Părere la fel de subiectivă ca și ale voastre, clar, fiecare avînd de ex. *detectorul de kitsch* :-) setat la niveluri diferite.

  • Eu, miercuri, 16.05.2018 10:00

    Ca info... Cea mai mare piata a lui Bentley este China :)

  • adi_10, vineri, 15.06.2018 13:29

    @pipo - ti-am zis eu ca nu poti sa o admiri? spuneam ca ne aflam intr-o tara unde salariul mediu pe economie este de 650 de euro iar masina asta costa un sfert de milion de euro. Mie asta imi transmite masina, opulenta. Nu am spus ca nu arata extraordinar, ca nu este o bijuterie.

  • Oglinda marian, duminică, 16.05.2021 16:49

    Mie ieri Mia ajuns acasă 3 bucăți sincer e ieftina masina pentru acest preț eu îl consider chilipir săraci sa nu comenteze sa scumpete caruta cu măgar smecher sunt