Interior
Bine ați venit în interiorul lui Bentley Continental GT. Un loc în care fiecare dintre noi ar putea să-și petreacă fără probleme restul vieții fără să aibă nevoie de multe lucruri în plus față de ce oferă britanicii.
Nici nu știi cu ce să începi: cu nivelul extraordinar de confort pe care ți-l oferă Bentley in secunda următoare celei în care ai urcat în mașină? Sau cu materialele utilizate la interior - în general piele de top, lemn de esență nobilă și metal de diferite texturi, care sunt alese pe sprânceană și reprezintă fără rezerve tot ceea ce poate oferi mai bun industria auto a anului 2018 la nivel de calitate percepută? Sau poate cu designul care amestecă elemente retro și inspirate din lumea orologeriei cu tehnologia de ultimă oră, marcată în special prin cele două display-uri (instrumentar de bord și central) ajunse la un nivel grafic care rivalizează cu cel al tabletelor și telefoanelor de ultimă oră?
Toate acestea sunt părți componente ale atmosferei de clasă care te face să te relaxezi complet și să te afunzi într-o lume auto tradițională și modernă în același timp. O lume în care atenția la detalii nu este doar un element perceput, ci calculat la milimetru. Aflăm, de exemplu, că fiecare dintre "romburile" cusute pe pielea care tapițează interiorul unui Continental GT este format din fix 712 cusături individuale. Sau că textura metalică cu striații disponibilă la comandă pe consola centrală este inspirată din lumea ceasurilor elvețiene: consola "Côte de Genève" este subliniată de șanțuri cu adâncimea de 0.1 milimetri. Nici mai mult, nici mai puțin.
La nivel estetic, interiorul este inspirat din aripile logo-ului Bentley, cu două jumătăți simetrice poziționate perfect stânga-dreapta. Nu lipsesc inserțiile de lemn de esență nobilă. Elementul tehnologic central al interiorului este însă display-ul de 12.3 inch care ascunde un mecanism trifațetat cu ajutorul căruia bordul se schimbă radical: ecranul poate fi înlocuit fie de trei cadrane analog, fie de un segment care continuă perfect inserțiile din linia bordului și care "simplifică" spre zen planșa de bord.
Evident, elementele tactile de la bord sunt în general de calitate superioară și mai mult decât atât. Există însă și detalii care diluează imaginea clasicului perfect. Un exemplu sunt cele trei butoane rotative de sub display-ul central, construite din plastic cromat și care nu au calitatea tactilă a celorlalte elemente de la interior. Bentley se revanșează însă pe butoanele retro care opresc și pornesc fluxul din aeratoarele de interior: un element care evocă perfect spiritul mărcii din Albion.
Nici pasagerii din spate nu vor fi foarte fericiți cu spațiul pus la dispoziție după câteva zeci de kilometri pe cele două locuri din spate. Mai ales că Bentley susține că GT-ul său are patru locuri "pline". Probabil că un "2+2" ar fi fost ceva mai sincer.
Per total, însă, interiorul lui Continental GT este un loc al simțurilor. Când 1000 de specialiști își dedică 100 de ore de muncă fiecărei mașini în parte, poți să fii sigur că rezultatul nu va fi niciodată unul de compromis. Știați, de exemplu, că fiecare foaie de piele utilizată în interiorul unui Bentley este semnată pe spate de specialistul care a lucrat-o? Dar că în interiorului fiecărui model Bentley sunt așezați 10 metri pătrați de furnir care este montat și lipit manual? Sunt detalii aparent simbolice, dar care dovedesc încă o dată un aspect care face parte din ADN-ul acestei mărci: mult suflet pus pe șosea în formă de mașină.
Totul este personalizabil în interiorul lui Continental GT. Specialiștii Bentley pun la dispoziția clienților o gamă prestabilită de elemente (15 versiuni de tapițerie, 8 tipuri de furnir și 15 variante de combinație a materialelor pe bord și scaune), însă fiecare client al mărcii britanice e liber să aleagă elemente suplimentare conform propriilor nevoi și preferințe.
De personalizare se ocupă oamenii diviziei Mulliner. Există un pachet Mulliner Driving Specification care adaugă elemente de lux pe Continental GT (pedale sport, aeratoare cu margini diamantate, sigla brodată pe tetiere, piele cusută "diamond in diamond", jante de 22 de inch), dar acesta este doar startul unei călătorii a simțurilor în care orice culoare și orice material de esență fină poate deveni inserție în Bentley Continental GT.
În fine, mașina are un portbagaj de 358 de litri. O valoare decentă, care nu impresionează dacă este pusă față în față cu mașinile clasice de familie. GT-ul Bentley se încadrează însă perfect în limitele segmentului său. Și probabil că nu veți avea probleme niciodată cu bagajele din moment ce vor exista în mod sigur seturi de genți dedicate acestui model care se vor potrivi în portbagaj ca piesele de Tetris pe ecranul consolelor.
WOW!! Ce interior!! Absolut genial. Lasand la o parte pretul care model vi se pare ca arata mai bine la interior RR Cullinan sau Bentley Continetal GT?