Tinuta de drum

5.0

Atunci când privești mașina asta nu ai cum să intuiești ce te așteaptă la volan. Roțile de 22 de inch, discurile uriașe de frână cu etriere cu 6 pistonașe îți dau o idee, dar nimic nu m-a pregătit pentru ce avea să urmeze. 

Audi RS6 Avant vine, în standard, cu suspensie pneumatică. Iar aceasta este definitorie, dacă vorbim despre ținuta de drum. Deși de afară totul arată super agresiv, iar jante de 22 pe un break de segment E nu prea mai vezi, atunci când îl conduci observi că RS6 este incredibil de confortabil. De fapt, asta a fost surpriza cea mai mare, pentru că modelele din acest segment nu sunt în mod necesar echivalentul unui Rolls pe șosea. Ei bine, în RS6 m-am simțit mai confortabil decât în unele modele de lux.

Suspensia dispune și de amortizoare adaptive, controlate electronic, iar dacă vrei ceva mai multă sportivitate, tot ce trebuie să faci este să treci în modul de condus Dynamic sau, dacă vrei, unul dintre cele două moduri RS.

Asta pentru că pe RS6 ai la dispoziție două moduri configurabile, care să îți permită să treci din, să spunem o dispoziție confortabilă, cu totul setată pentru cât mai multă relaxare, într-o atitudine războinică. Astfel, eu am configurat modul de condus RS2 cu cea mai agresivă setare pentru suspensie, pedala de accelerație, transmisie (inclusiv sistemul quattro) și controlul tracțiunii dezactivat. Odată apăsat pe butonul RS de pe volan, am început să văd și cealaltă față a acestui monstru.

Ei bine, în această configurație, senzația de plutire dispare. Feedback-ul trenului de rulare este mult mai bun și îți oferă mult mai multă încredere. Ce nu realizezi pe prima strigare este faptul că izolarea fonică rămâne acolo, iar vitezele pe care le poți atinge în doar câteva secunde nu sunt percepute ca atare. Sigur, auzi răcnetul motorului V8, dar zgomotul de vânt și chiar cel al anvelopelor sunt ținute departe de urechile tale.

Direcția este asistată electronic, iar asta reduce mult din feedback. Din fericire, șasiul este foarte „vorbăreț”. Sistemul quattro face schimbările de direcție foarte line, indiferent dacă acestea se fac cu accelerare sau pe decelerare. Acesta știe exact unde să trimită puterea astfel încât să ai aderența perfectă, chiar și cu sistemul de control al tracțiunii dezactivat. Mai mult, dacă insiști și faci puntea spate să derapeze, totul se face predictibil, controlat, fără surprize. Asta îți oferă și mai multă încredere în ce poate livra RS6.

Per total, modelul de performanță al celor din Ingolstadt s-a dovedit a fi neutru, supravirator pe alocuri, dar numai dacă vrei tu. Altfel, la limită, RS6 Avant poate fi chiar subvirator, dacă nu știi ce faci cu volanul.

Primești un model performant, care nu vine cu clasicele dezavantaje de confort, pe care un automobil de acest nivel le are de multe ori. Faptul că poți traversa continente la bordul său, așa cum ai face-o și la bordul unui Bentley, îl ridică pe locul 1 în această categorie de „supercar” de familie. Cel puțin în opinia mea.

  • DanG, vineri, 01.09.2023 10:41

    Masina asta este o bijuterie, dar nu inteleg cu poti da 160.000 Euro pe asa racheta si sa o iei cu vopseaua asta? Vad tot mai des gri-ul asta la VAG care arata ca un strat de grund, amorsa, ca si cum masina urmeaza sa fie vopsita.

  • Andrei, sâmbătă, 02.09.2023 21:47

    Ce spun TopGear: ''Handling not as engaging as some unless you’re driving like, well, an Audi driver. Rubbish seats''

  • Tata socru, joi, 14.09.2023 07:57

    Asa se explica traficul infernal din zona Garii: 600 de cai si 800 de newtoni stau in trafic ca sa o duca pe soacra la gara, dupa ce a mai dat o data cu aspiratorul.