Tinuta de drum

4.0

Dimensiunile compacte fac ca noul Audi Q5 să se conducă plăcut. Mașina se așează bine pe viraje, direcția nu se simte foarte artificială, iar, în ceea ce privește suspensia (silențioasă de altfel), inginerii Audi au găsit echilibrul între sport și confort.

Dacă încerci să zorești puțin mașina, vei observa un comportament subvirator care, trebuie să recunosc, m-a surprins neplăcut de câteva ori. O fi fost de vină suprafața de rulare puțin umedă.

Desigur că ai și un mod de rulare Sport care crește turațiile motorului, dar, surprinzător, nu face direcția mai greoaie și, deci, mai precisă. De cealaltă parte ai și un mod Offroad, care ridică suspensia (pneumatică) cu până la 60 de milimetri.

Un alt avantaj al noului sistem MHEV Plus este puterea mare de recuperare a energiei la frânare, de 25 kW. Astfel, este de ajuns pentru a încetini mașina fără să fie nevoie de apăsarea pedalei de frână decât în situații de urgență. Dacă tot suntem la capitolul frânare, trebuie să menționez că pedala de frână este foarte sensibilă și îți ia puțin până te obișnuiești.

  • scamel, vineri, 07.03.2025 09:56

    performantele si consumul publicate de constructor au fost obtinute in conditii normale. in cazul testului nostru au fost alterate de prezenta la volan a unui megalodriver.

  • Matei_cel_nou, vineri, 07.03.2025 11:40

    70k pentru un diesel puturos care consuma 9.1 litri/100 de km la o viteza medie de 45km/h? LOL Mai e și urâtă cu spume.

  • aha, vineri, 07.03.2025 11:59

    70.000 de euro pentru o masina ale carei minusuri depasesc plusurile. What a time to be alive.

  • Dizăl Rulz Forevăr, vineri, 07.03.2025 13:15

    Să se dea câte una sa ajungă la tot boborul. Cât e una cu 90k km reali-reali, nu bate, nu trancane?

  • espertul, vineri, 07.03.2025 13:28

    Unii vor ca un SUV, sa coste in 2025, cam 30k, doar pt ca e diesel, pentru asta exista Bigster, fara diesel .

  • Matei_cel_nou, vineri, 07.03.2025 13:37

    In 2025 un SUV electric e 50.000. Ia-ți tu diesel-ul asta la 70.000. Sau peste 15 ani când se va încadra în bugetul tău.

  • dan_grc, vineri, 07.03.2025 15:02

    Presupunând că Q5 a rămas în zona premium ( nu l-am testat, nici pipăit), echivalentul electric de la orice altă marcă nu are cum să fie 50.000 euro, fratele Q6 e tron cred ca de abia pleacă de la 70.000 euro .

  • Matei_cel_nou, vineri, 07.03.2025 15:15

    Chiar dacă sunt la paritate tot arata ca devine nedezirabil. Vorbim de 2.0, nu 3.0. Q6 are mai mult spațiu în interior și e considerabil mai rapid. In plus, nu știu exact ce mai înseamnă premium în cazul Audi. Ecrane are toată lumea. Un 2.0 TDI și, în cazul lui Q6, autonomie cu vreo 100km mai mica decât e-5008 nu prea înseamnă premium, în opinia mea. 5008 arata mult mai bine și la exterior și în interior. Pe vremuri toată lumea zicea ca nu poți emite pretenții premium cu motoare de 2 litri.

  • Jian de la Calafat, vineri, 07.03.2025 15:39

    Domnul Monenciu a concluzionat perfect in opinia mea, echilibru. Acest Q5 TDI 204 CP poseda acele fundamentale atribute care contribuie la accesul catre satisfactiile la care aspira fiecare client: balansul ideal in utilizare. Nu inchei pana nu emit un verdict vis-a-vis de pseudoalternativa Q6 e-tron: balast pentru orice connoisseur.

  • @jenel, vineri, 07.03.2025 15:45

    Mânca-te-ar tata de connoisseu!

  • Jian de la Calafat, vineri, 07.03.2025 16:01

    Profane, ți-e atât de foame ?!? Constat ca ai înghiţit pe nemestecate ultima dintre consoane.

  • dan_grc, vineri, 07.03.2025 16:26

    @ Matei, Audi emitea pretenții premium și cu 2.0, când urcai într-un A6 era o diferență față de orice de la VW, Skoda, cel puțin calitatea materialelor și asamblarea erau bune bune, acum din păcate nu mai este așa.

  • rotila @jian, vineri, 07.03.2025 20:08

    chiar crezi ca masina e echilibrata cu Alex la volan?

  • Andi, vineri, 07.03.2025 20:10

    Este suficient să te uiți și să te urci în noul A6 Avant ca sa înțelegi cam cum stă treaba cu mașinile premium!

  • quest ^^, sâmbătă, 08.03.2025 08:25

    nu, nu e suficient. tre sa conduci. masina premium are performante dinamice superioare,dar este si mai sigura si comfortabila la drum. suprafete lucioase? chestie de gust.

  • Sandu, sâmbătă, 08.03.2025 08:31

    Care e faza cu butoanele alea langa manerele de la usile din fata? Par sa fie niste butoane lipsa de la o viitoare dotare

  • aha, sâmbătă, 08.03.2025 10:55

    Apropo, ecranul pentru pasager nu este disponibil si ca optiune de sine statatoare. Cine il vrea, trebuie sa comande fie pachetul Tech Plus de 7.523 de euro, fie pachetul Tech Pro de 10.273 de euro.