
Interior
Pentru că sunt bazate pe aceeași platformă, Premium Platform Combustion (PPC), A5 și Q5 sunt identice în ceea ce privește planul general al habitaclului.
Ai aceeași dispunere pentru cele 3 display-uri, despre care voi vorbi mai încolo, același număr extrem de redus de butoane fizice, mult prea multe zone tactile și acoperite cu negru lucios, dar și aceeași calitate decentă a materialelor.
Asta pentru că, în anumite zone, mai întâlnești plastic destul de tare. Din fericire nu ajungi prea des cu mâinile pe aici, dar ele există.
Apoi, de ce prea multe zone tactile și acoperite cu negru lucios? Pentru că, aproape întregul tunel central este "piano black", inclusiv zona unde regăsești butonul de pornire/oprire a motorului. Apoi, pe volan ai butoane ascunse sub o suprafață negru lucios.
Nu în ultimul rând, butoanele pentru reglarea oglinzilor laterale, pentru luminile exterioare și pentru funcția de memorie a scaunelor față le regăsești acum pe portiera șoferului. Ai ghicit, tot sub o suprafață piano black.
Așadar, sunt zone care se află în câmpul tău vizual și pe care le utilizezi destul de des, tocmai de aceea îți va fi foarte greu să nu observi particulele de praf și amprentele care apar inevitabil.
Să nu mai zic că utilizarea butoanelor de pe volan îți va da puțină bătaie de cap, mai ales în timp ce conduci.
Bordul, panourile portierelor și consola centrală sunt îmbrăcate în materiale moi și, pe deasupra, ecologice. Kaskade și Dinamica sunt două materiale obținute prin reciclarea poliesterului.
Pasagerii din spate nu sunt privați de aceste materiale moi, așa cum se întâmplă la alte modele. Nu dau nume, dar mă uit tot la un producător german.
Deși nuanțele de negru și gri îi dau habitaclului o notă sobră, atmosfera este însuflețită de benzile LED regăsite la nivelul bordului și al portierelor. Noaptea, aceste benzi creează un efect vizual de plutire. Ai inclusiv o bandă LED de contur care interacționează cu tine.
Interiorul noului Q5 se vrea mai practic decât înainte. Torpedoul este decent ca spațiu, dar buzunarele portierelor încăpătoare salvează situația. Ai și două suporturi pentru pahare în tunelul central, unde încap lejer sticle de 0.5 litri.
Spațiul pe banchetă este relativ. Adică, la o înălțime de 1.92 metri, mai aveam cam un centimetru până la scaunul șoferului, reglat pentru mine, iar la cap aveam tot cam la fel până la plafon. Desigur, varianta SUV stă puțin mai bine, în ceea ce privește spațiul la cap, decât varianta Sportback cu al său plafon plonjat.
Din fericire, bancheta culisează pe o distanță de 100 de milimetri, astfel că mai câștigi de acolo puțin spațiu. Cu toate scaunele în poziție normală, portbagajul are o capacitate de 520 de litri (515 litri pentru Sportback), sau 1.473 de litri (1.415 litri pentru Sportback) dacă rabatezi bancheta.
Atât BMW X3 cât și Mercedes-Benz GLC stau mai bine decât Audi Q5 din acest punct de vedere. SUV-ul bavarez vine cu un portbagaj de 570 de litri (1.700 de litri cu bancheta rabatată), iar GLC are un portbagaj cu un volum cuprinse între 600 și 1.640 de litri.
performantele si consumul publicate de constructor au fost obtinute in conditii normale. in cazul testului nostru au fost alterate de prezenta la volan a unui megalodriver.