Interior

4.0

Pentru că sunt bazate pe aceeași platformă, Premium Platform Combustion (PPC), A5 și Q5 sunt identice în ceea ce privește planul general al habitaclului.

Ai aceeași dispunere pentru cele 3 display-uri, despre care voi vorbi mai încolo, același număr extrem de redus de butoane fizice, mult prea multe zone tactile și acoperite cu negru lucios, dar și aceeași calitate decentă a materialelor.

Asta pentru că, în anumite zone, mai întâlnești plastic destul de tare. Din fericire nu ajungi prea des cu mâinile pe aici, dar ele există.

Apoi, de ce prea multe zone tactile și acoperite cu negru lucios? Pentru că, aproape întregul tunel central este "piano black", inclusiv zona unde regăsești butonul de pornire/oprire a motorului. Apoi, pe volan ai butoane ascunse sub o suprafață negru lucios.

Nu în ultimul rând, butoanele pentru reglarea oglinzilor laterale, pentru luminile exterioare și pentru funcția de memorie a scaunelor față le regăsești acum pe portiera șoferului. Ai ghicit, tot sub o suprafață piano black.

Așadar, sunt zone care se află în câmpul tău vizual și pe care le utilizezi destul de des, tocmai de aceea îți va fi foarte greu să nu observi particulele de praf și amprentele care apar inevitabil.

Să nu mai zic că utilizarea butoanelor de pe volan îți va da puțină bătaie de cap, mai ales în timp ce conduci.

Bordul, panourile portierelor și consola centrală sunt îmbrăcate în materiale moi și, pe deasupra, ecologice. Kaskade și Dinamica sunt două materiale obținute prin reciclarea poliesterului.

Pasagerii din spate nu sunt privați de aceste materiale moi, așa cum se întâmplă la alte modele. Nu dau nume, dar mă uit tot la un producător german.

Deși nuanțele de negru și gri îi dau habitaclului o notă sobră, atmosfera este însuflețită de benzile LED regăsite la nivelul bordului și al portierelor. Noaptea, aceste benzi creează un efect vizual de plutire. Ai inclusiv o bandă LED de contur care interacționează cu tine.

Interiorul noului Q5 se vrea mai practic decât înainte. Torpedoul este decent ca spațiu, dar buzunarele portierelor încăpătoare salvează situația. Ai și două suporturi pentru pahare în tunelul central, unde încap lejer sticle de 0.5 litri.

Spațiul pe banchetă este relativ. Adică, la o înălțime de 1.92 metri, mai aveam cam un centimetru până la scaunul șoferului, reglat pentru mine, iar la cap aveam tot cam la fel până la plafon. Desigur, varianta SUV stă puțin mai bine, în ceea ce privește spațiul la cap, decât varianta Sportback cu al său plafon plonjat.

Din fericire, bancheta culisează pe o distanță de 100 de milimetri, astfel că mai câștigi de acolo puțin spațiu. Cu toate scaunele în poziție normală, portbagajul are o capacitate de 520 de litri (515 litri pentru Sportback), sau 1.473 de litri (1.415 litri pentru Sportback) dacă rabatezi bancheta.

Atât BMW X3 cât și Mercedes-Benz GLC stau mai bine decât Audi Q5 din acest punct de vedere. SUV-ul bavarez vine cu un portbagaj de 570 de litri (1.700 de litri cu bancheta rabatată), iar GLC are un portbagaj cu un volum cuprinse între 600 și 1.640 de litri.

  • scamel, vineri, 07.03.2025 09:56

    performantele si consumul publicate de constructor au fost obtinute in conditii normale. in cazul testului nostru au fost alterate de prezenta la volan a unui megalodriver.

  • Matei_cel_nou, vineri, 07.03.2025 11:40

    70k pentru un diesel puturos care consuma 9.1 litri/100 de km la o viteza medie de 45km/h? LOL Mai e și urâtă cu spume.

  • aha, vineri, 07.03.2025 11:59

    70.000 de euro pentru o masina ale carei minusuri depasesc plusurile. What a time to be alive.

  • Dizăl Rulz Forevăr, vineri, 07.03.2025 13:15

    Să se dea câte una sa ajungă la tot boborul. Cât e una cu 90k km reali-reali, nu bate, nu trancane?

  • espertul, vineri, 07.03.2025 13:28

    Unii vor ca un SUV, sa coste in 2025, cam 30k, doar pt ca e diesel, pentru asta exista Bigster, fara diesel .

  • Matei_cel_nou, vineri, 07.03.2025 13:37

    In 2025 un SUV electric e 50.000. Ia-ți tu diesel-ul asta la 70.000. Sau peste 15 ani când se va încadra în bugetul tău.

  • dan_grc, vineri, 07.03.2025 15:02

    Presupunând că Q5 a rămas în zona premium ( nu l-am testat, nici pipăit), echivalentul electric de la orice altă marcă nu are cum să fie 50.000 euro, fratele Q6 e tron cred ca de abia pleacă de la 70.000 euro .

  • Matei_cel_nou, vineri, 07.03.2025 15:15

    Chiar dacă sunt la paritate tot arata ca devine nedezirabil. Vorbim de 2.0, nu 3.0. Q6 are mai mult spațiu în interior și e considerabil mai rapid. In plus, nu știu exact ce mai înseamnă premium în cazul Audi. Ecrane are toată lumea. Un 2.0 TDI și, în cazul lui Q6, autonomie cu vreo 100km mai mica decât e-5008 nu prea înseamnă premium, în opinia mea. 5008 arata mult mai bine și la exterior și în interior. Pe vremuri toată lumea zicea ca nu poți emite pretenții premium cu motoare de 2 litri.

  • Jian de la Calafat, vineri, 07.03.2025 15:39

    Domnul Monenciu a concluzionat perfect in opinia mea, echilibru. Acest Q5 TDI 204 CP poseda acele fundamentale atribute care contribuie la accesul catre satisfactiile la care aspira fiecare client: balansul ideal in utilizare. Nu inchei pana nu emit un verdict vis-a-vis de pseudoalternativa Q6 e-tron: balast pentru orice connoisseur.

  • @jenel, vineri, 07.03.2025 15:45

    Mânca-te-ar tata de connoisseu!

  • Jian de la Calafat, vineri, 07.03.2025 16:01

    Profane, ți-e atât de foame ?!? Constat ca ai înghiţit pe nemestecate ultima dintre consoane.

  • dan_grc, vineri, 07.03.2025 16:26

    @ Matei, Audi emitea pretenții premium și cu 2.0, când urcai într-un A6 era o diferență față de orice de la VW, Skoda, cel puțin calitatea materialelor și asamblarea erau bune bune, acum din păcate nu mai este așa.

  • rotila @jian, vineri, 07.03.2025 20:08

    chiar crezi ca masina e echilibrata cu Alex la volan?

  • Andi, vineri, 07.03.2025 20:10

    Este suficient să te uiți și să te urci în noul A6 Avant ca sa înțelegi cam cum stă treaba cu mașinile premium!

  • quest ^^, sâmbătă, 08.03.2025 08:25

    nu, nu e suficient. tre sa conduci. masina premium are performante dinamice superioare,dar este si mai sigura si comfortabila la drum. suprafete lucioase? chestie de gust.

  • Sandu, sâmbătă, 08.03.2025 08:31

    Care e faza cu butoanele alea langa manerele de la usile din fata? Par sa fie niste butoane lipsa de la o viitoare dotare

  • aha, sâmbătă, 08.03.2025 10:55

    Apropo, ecranul pentru pasager nu este disponibil si ca optiune de sine statatoare. Cine il vrea, trebuie sa comande fie pachetul Tech Plus de 7.523 de euro, fie pachetul Tech Pro de 10.273 de euro.