Calitate / Pret

3.0

Prețurile pentru Audi Q4 e-tron în România încep de la 45.700 de euro, dar dacă te uiți la versiunea cu tracțiune integrală și baterie de 82 kWh va trebui să scoți din buzunar cel puțin 58.500 de euro pentru Q4 50 quattro.

Fiind vorba de un nivel de echipare superior, vei primi o gamă decentă de dotări în standard. Lista include jante din aliaj cu diametrul de 19 inch, faruri și stopuri LED, tapițerie din stofă, climatizare automată, scaune față încălzite, volan îmbrăcat în piele, ecran de 10.1 inch pentru sistemul multimedia și instrumentar de bord digital cu ecran de 10.25 inch.

Cu toate acestea, modelul pus la dispoziția mea purta o etichetă ceva mai mare, respectiv 86.500 de euro. De ce? Pentru că vorbim de un model echipat aproape complet. Pe lista de opțiuni am găsit scaunele S-Line îmbrăcate în piele Nappa, cu un preț de 4.500 de euro, jantele RS de 21 inch, cu un preț de 3.500 de euro, sistemul audio Sonos de 800 de euro, farurile cu tehnologie Matrix, alți 1.300 de euro, pachetul exterior S-Line de 1.600 de euro, precum și acoperișul panoramic cu trapă, alți 1.500 de euro.

Prețurile pentru Mercedes-Benz EQA 350 4Matic încep de la 57.600 de euro în România, iar modelul din Stuttgart vine cu specificații tehnice apropiate de Q4. Cu toate acestea, EQA nu beneficiază de toate avantajele oferite de folosirea unei platforme tehnice dedicate modelelor electrice. Pentru Volkswagen iD.4 GTX vei plăti cel puțin 52.600 de euro.

  • ds, joi, 21.10.2021 14:46

    Pentru obiectivitate, la secțiunea "nu ne-a plăcut" ar fi trebuit trecut și lipsa camerei pentru mers înapoi și lipsa sistemului de acces fără cheie. Chestiuni surprinzătoare pentru pretențiile și prețul modelului.

  • bogdanm, joi, 21.10.2021 14:56

    @ds Corect. Erau și ele trecute acolo, dar nu au apărut. Am făcut update. Mulțumim.

  • Haudi, joi, 21.10.2021 14:57

    Electricul ăsta e treacă-meargă, la 88k probabil produc pe stoc. Nu le dați un telefon să înlocuiască grilele la termice? Arată de parcă au reciclat PET-uri.

  • Kirotractor, joi, 21.10.2021 15:47

    Așezat-plecat? Pare mașina visată demult de hoțomanii hi-tech-hackeri. Dincolo de glume, merita poate comparată și cu coreencele similare (Hyundai Ioniq-5 ori Kia EV-6), dacă tot se aduce vorbirea de generalissimile VW ID.4 ori Skoda Enyaq iV. N-am mers ”dăcât” cu EV-6 (nu aici), care nu doar pe hârtie ar fi preferabilă -- mai ieftină și cu 325 CP, 4WD, autonomie +500 km la baterie de 77,4 kWh. Plus încărcare de la 10-80% în numai 18 minute (DC 237 kW max.) Dar și cu echipare de serie completă, fără să mai storci din conturi 50% din prețul teoretic. Pe f. scurt, proprietarul care m-a lăsat s-o plimb un pic mi-a zis că, după multă suceală, EV-6 4WD i s-a părut mai sportivă ca Ioniq-5 (305 CP, dar și mai ”barcă” pe suspensii.) OK, n-au status de Haudi coreenele, însă la capitolul BEV- eficiență / randament au ajuns practic la nivel Tesla. Nu mai zic că atacă deja zone de negândit până nu demult (EV-6 GT apare cu 585 CP, 0-100 în 3,5 s și 265 km/h pentru cca. 66K €...) P.S. Nu mă dezic de părerea că NU e-suvulețele de 2,2 tone și 3-4-500 CP ar fi soluția depoluării (urbane mai ales). Și nici de rolul lor de nadă-fascinație pentru e-habotnicii deocamdată doar cu megawați de postări la activ și niciunu-n garaj.

  • Moldovean, joi, 21.10.2021 17:04

    Sincer, fără să fiu ironic, pentru mine cel mai interesant lucru la mașina asta este sigla de pe volan care, cred că după vreo 20 de ani, nu se află înconjurată de vreun cerc sau de o formă care amintește de grilele Audi. Iar asta pentru că îmi amintește cu plăcere de volanul lui Audi 80 al tatălui meu pe când aveam 4 ani. Atât. În rest nimic.

  • PMC, joi, 21.10.2021 23:17

    Bai, pe bune? Chestia costa 86000 de Eur? Doamne-Dumnezeule!.... :-o

  • haha, vineri, 22.10.2021 09:37

    488 km autonomie data de producator, 300 km daca mergi in regim de autostrada 130km/h, deci daca pleci de la buc la cta pe A2 si te grabesti putin ai sanse sa nu mai ajungi ca se termina bateria.

  • raz, vineri, 22.10.2021 12:15

    24 kWh/100 km la 130km/h este un consum enorm. sunt totusi departe de referinta in segment, dar de apreciat ca au reusit sa scoata un produs overall ok.

  • Kap, vineri, 22.10.2021 15:05

    E cel puțin avântată afirmația despre "orizontul electric, adus de cererea tot mai mare a clienților. Și a organismelor de mediu". Așa zisa cerere mărită a clienților (infimă ca bucăți vândute, mai ales dacă ne raportăm la persoane fizice) vine ca urmare a interzicerii viitoarelor motoare pe combustie și a impunerii forțate a mașinilor cu baterii, care mai sunt și subvenționate exagerat. Deci mai ușor cu pianul pe scări, mașinile electrice nu s-au impus încă, așa cum nu au reușit nici acum peste 100 de ani. Cât despre mașina de față, aduce noutăți doar în gama Audi și va fi un blitzkrieg la vânzări doar dacă i se aprinde bateria.

  • Seriff, vineri, 22.10.2021 15:20

    ''Orizontul electric, adus de cererea tot mai mare a clienților. Și a organismelor de mediu". Cum suna asta, e de fapt un mod frumos de a spune ca masinile termice sunt amenintate cu taxe la greu, multe diesel-uri nu mai au voie in orase si tot asa. Clientii nu prea au de ales, dar tot cumpara termice, electricele abia reprezinta ceva din vanzari, desi sunt mega subventionate de statul comunist care vrea binele tuturor si le da pomeni

  • andrei, marţi, 26.10.2021 10:30

    nu stiu ce sunteti voi asa incantati de electricele astea dpdv al senzatiei de condus. am condus 2 si nu mi-a placut niciuna. pur si simplu nu imi place cum se simte, chit ca acele indicatoarelor se misca repede. plus ca o masina de 2tone+ e grea pe viraje, o simti.

  • @PMC, joi, 28.10.2021 12:23

    "Bai, pe bune? Chestia costa 86000 de Eur? Doamne-Dumnezeule!.... :-o" Asa zic si eu -> dar despre apartamentele din Cluj-N. Si cu toate astea nu gasesti apartament cu 2 camere sub 90k euro.