Interior

4.0

Audi se pricepe de minune la câteva lucruri. Printre ele vei găsi și interioare de calitate excepțională, cu o ergonomie demnă de manual. Ei bine, Q4 e-tron se apropie de reputația producătorului german dar nu atinge superlativele la care te-ai aștepta într-o mașină precum A8. Sigur, nici prețul sau poziționarea pe piață a lui Q4 nu îl recomandă drept un model din acea ligă, dar pentru 86.000 de euro, parcă puteau fi folosite materiale mai bune pe alocuri.

Aici mă refer în primul rând la panourile ușilor din spate, care sunt confecționate dintr-un plastic rugos pe aproape toată suprafața lor. Cele de pe partea din față însă au o abordare un pic diferită, în sensul că cel puțin partea superioară este făcută dintr-un plastic moale, același material găsindu-se și în zona de sus a bordului. dacă o să ne coborâm mâna în partea inferioară a planșei de bord o să găsim un plastic dur, care, probabil, va rezista bine în timp.

Consola centrală are un design de insulă plutitoare, găzduind butoane pentru diferite funcții și chiar selectorul de viteze. 

Ergonomia este, în mare parte, la nivel înalt, iar aici trebuie să-i laud pe cei de la Audi, care au decis să ne ofere butoane clasice pentru sistemul de climatizare. Este, practic, o reîntoarcere la ergonomie, după ce Audi a explorat o abordare futuristă, cu ecrane pentru banalele comenzi ale aerului.

Despre butoanele de pe volan nu putem spune același lucru. Audi a băut apă din cana Mercedes-Benz. Pe volan avem acum zone tactile, foarte sensibile la atingere. Din fericire, ele răspund și la apăsare, iar asta îți ușurează viața. Trebuie să fii destul de atent, totuși, mai ales dacă ai degete mari. Asta pentru că nu o dată mi s-a întâmplat să ating unele din butoane cu palma din greșeală și chiar să sun câteva contacte din telefon în acest fel.

Scaunele îmbrăcate în piele Nappa, precum și trapa panoramică, volanul hexagonal, instrumentarul de bord digital precum și sistemul de sunet Sonos, fac din habitaclul lui Q4 e-tron un loc foarte plăcut. Per total, noul SUV electric este cu adevărat un model premium. Cu siguranță mai premium decât Mercedes-Benz EQA.

Spațiul este generos, iar aici se văd avantajele folosirii unei platforme electrice, comparativ cu rivalii din segment. Podeaua este plată, nu ai un tunel de transmisie care să deranjeze și chiar și cei ce vor lua loc pe bancheta din spate vor avea destul loc. Chiar și spațiile de stocare sunt multe și generoase, iar portbagajul oferă până la 520 litri, cu 180 de litri mai mult decât EQA, dar cu 65 de litri mai puțin decât în Enyaq.

Atunci când te deplasezi, atmosfera din interior este deosebit de silențioasă, senzație amplificată de geamurile tratate special pentru a reduce sunetul vântului. Chiar și la viteze de peste 110 km/h, tot ce ajunge în cabină e un vuiet subtil, care vine în mare parte de la roți, nu de la parbriz, oglinzi sau geamurile față.

  • ds, joi, 21.10.2021 14:46

    Pentru obiectivitate, la secțiunea "nu ne-a plăcut" ar fi trebuit trecut și lipsa camerei pentru mers înapoi și lipsa sistemului de acces fără cheie. Chestiuni surprinzătoare pentru pretențiile și prețul modelului.

  • bogdanm, joi, 21.10.2021 14:56

    @ds Corect. Erau și ele trecute acolo, dar nu au apărut. Am făcut update. Mulțumim.

  • Haudi, joi, 21.10.2021 14:57

    Electricul ăsta e treacă-meargă, la 88k probabil produc pe stoc. Nu le dați un telefon să înlocuiască grilele la termice? Arată de parcă au reciclat PET-uri.

  • Kirotractor, joi, 21.10.2021 15:47

    Așezat-plecat? Pare mașina visată demult de hoțomanii hi-tech-hackeri. Dincolo de glume, merita poate comparată și cu coreencele similare (Hyundai Ioniq-5 ori Kia EV-6), dacă tot se aduce vorbirea de generalissimile VW ID.4 ori Skoda Enyaq iV. N-am mers ”dăcât” cu EV-6 (nu aici), care nu doar pe hârtie ar fi preferabilă -- mai ieftină și cu 325 CP, 4WD, autonomie +500 km la baterie de 77,4 kWh. Plus încărcare de la 10-80% în numai 18 minute (DC 237 kW max.) Dar și cu echipare de serie completă, fără să mai storci din conturi 50% din prețul teoretic. Pe f. scurt, proprietarul care m-a lăsat s-o plimb un pic mi-a zis că, după multă suceală, EV-6 4WD i s-a părut mai sportivă ca Ioniq-5 (305 CP, dar și mai ”barcă” pe suspensii.) OK, n-au status de Haudi coreenele, însă la capitolul BEV- eficiență / randament au ajuns practic la nivel Tesla. Nu mai zic că atacă deja zone de negândit până nu demult (EV-6 GT apare cu 585 CP, 0-100 în 3,5 s și 265 km/h pentru cca. 66K €...) P.S. Nu mă dezic de părerea că NU e-suvulețele de 2,2 tone și 3-4-500 CP ar fi soluția depoluării (urbane mai ales). Și nici de rolul lor de nadă-fascinație pentru e-habotnicii deocamdată doar cu megawați de postări la activ și niciunu-n garaj.

  • Moldovean, joi, 21.10.2021 17:04

    Sincer, fără să fiu ironic, pentru mine cel mai interesant lucru la mașina asta este sigla de pe volan care, cred că după vreo 20 de ani, nu se află înconjurată de vreun cerc sau de o formă care amintește de grilele Audi. Iar asta pentru că îmi amintește cu plăcere de volanul lui Audi 80 al tatălui meu pe când aveam 4 ani. Atât. În rest nimic.

  • PMC, joi, 21.10.2021 23:17

    Bai, pe bune? Chestia costa 86000 de Eur? Doamne-Dumnezeule!.... :-o

  • haha, vineri, 22.10.2021 09:37

    488 km autonomie data de producator, 300 km daca mergi in regim de autostrada 130km/h, deci daca pleci de la buc la cta pe A2 si te grabesti putin ai sanse sa nu mai ajungi ca se termina bateria.

  • raz, vineri, 22.10.2021 12:15

    24 kWh/100 km la 130km/h este un consum enorm. sunt totusi departe de referinta in segment, dar de apreciat ca au reusit sa scoata un produs overall ok.

  • Kap, vineri, 22.10.2021 15:05

    E cel puțin avântată afirmația despre "orizontul electric, adus de cererea tot mai mare a clienților. Și a organismelor de mediu". Așa zisa cerere mărită a clienților (infimă ca bucăți vândute, mai ales dacă ne raportăm la persoane fizice) vine ca urmare a interzicerii viitoarelor motoare pe combustie și a impunerii forțate a mașinilor cu baterii, care mai sunt și subvenționate exagerat. Deci mai ușor cu pianul pe scări, mașinile electrice nu s-au impus încă, așa cum nu au reușit nici acum peste 100 de ani. Cât despre mașina de față, aduce noutăți doar în gama Audi și va fi un blitzkrieg la vânzări doar dacă i se aprinde bateria.

  • Seriff, vineri, 22.10.2021 15:20

    ''Orizontul electric, adus de cererea tot mai mare a clienților. Și a organismelor de mediu". Cum suna asta, e de fapt un mod frumos de a spune ca masinile termice sunt amenintate cu taxe la greu, multe diesel-uri nu mai au voie in orase si tot asa. Clientii nu prea au de ales, dar tot cumpara termice, electricele abia reprezinta ceva din vanzari, desi sunt mega subventionate de statul comunist care vrea binele tuturor si le da pomeni

  • andrei, marţi, 26.10.2021 10:30

    nu stiu ce sunteti voi asa incantati de electricele astea dpdv al senzatiei de condus. am condus 2 si nu mi-a placut niciuna. pur si simplu nu imi place cum se simte, chit ca acele indicatoarelor se misca repede. plus ca o masina de 2tone+ e grea pe viraje, o simti.

  • @PMC, joi, 28.10.2021 12:23

    "Bai, pe bune? Chestia costa 86000 de Eur? Doamne-Dumnezeule!.... :-o" Asa zic si eu -> dar despre apartamentele din Cluj-N. Si cu toate astea nu gasesti apartament cu 2 camere sub 90k euro.