Consum

4.0

Așa cum e la modă în această etapă intermediară de tranziție către un viitor cu mașini electrice, marea întrebare va fi: cât consumă? De data asta, consumul e măsurat în kWh/100 km, pentru că nu avem de-a face cu benzină sau motorină pe aici.

Înainte să vorbim de autonomie, trebuie să precizăm și dimensiunea bateriei poziționate în podeaua lui Q4 e-tron 50 quattro, chiar între cele două motoare. Versiunea de top testată de noi este disponibilă doar cu cea mai mare baterie oferită în gama Q4, respectiv un acumulator de 82 kWh, din care poți utiliza 76.6 kWh.

Conform celor din Ingolstadt, această capacitate netă ar trebui să îi permită lui Q4 e-tron 50 quattro să acopere până la 488 de kilometri cu o singură încărcare, conform testelor efectuate în ciclul WLTP. Ați fi surprinși dacă v-am spune că nu am obținut exact aceleași valori? Probabil că nu.

După parcurgerea a peste 100 de kilometri prin traficul bucureștean, am obținut un rezultat de 18.1 kWh/100 km, ceea ce ar presupune o autonomie teoretică de 423 de kilometri cu „un plin”, exclusiv în mediul urban. Asta în condițiile în care temperatura exterioară la sfârșitul lunii septembrie, în timpul testului, a fost de în jur de 20 de grade Celsius, iar viteza medie 23 km/h.

În afara orașului, la o viteză medie de 73 km/h, pe un sector de drum național, consumul afișat de mașină a fost de 15.6 kWh/100 km, indicând o autonomie potențială de 491 de kilometri în acest regim de exploatare. Pe autostradă însă, la o viteză constantă de 130 km/h, consumul lui Q4 e-tron 50 quattro s-a stabilizat în jurul cifrei de 24 kWh/100 km, respectiv o autonomie de circa 319 kilometri.

Dacă e să aruncăm o privire la datele oferite de rivalii lui Q4 e-tron în acest moment, cifrele lor sunt un pic diferite. Astfel, Mercedes-Benz EQA350 4Matic promite o autonomie de 432 kilometri, deși are la dispoziție o baterie mai mică, cu o capacitate netă de 66.5 kWh. Bravo, EQA! În același timp, predictibil, frații de platformă, Enyaq și iD.4 au aproape aceleași numere. Versiunea GTX de la Volkswagen are o autonomie estimată la 482, iar Skoda, în versiune 80x, vine cu o autonomie pretinsă de 488 kilometri. Deci la egalitate cu vărul lor premium pe care îl testăm aici.

Aici ar trebui să menționăm și faptul că Audi Q4 e-tron 50 quattro vine cu suport pentru încărcătoare cu o putere de până la 125 kW, ceea ce e puțin dezamăgitor pentru o mașină care folosește o platformă creată special pentru mașini electrice. Chiar dacă la noi în țară astfel de prize sunt rare, și majoritatea au 50 kW, ar fi confortabil să ai o putere de încărcare mai mare atunci când ajungi la o stație Ionity, spre exemplu.

 

  • ds, joi, 21.10.2021 14:46

    Pentru obiectivitate, la secțiunea "nu ne-a plăcut" ar fi trebuit trecut și lipsa camerei pentru mers înapoi și lipsa sistemului de acces fără cheie. Chestiuni surprinzătoare pentru pretențiile și prețul modelului.

  • bogdanm, joi, 21.10.2021 14:56

    @ds Corect. Erau și ele trecute acolo, dar nu au apărut. Am făcut update. Mulțumim.

  • Haudi, joi, 21.10.2021 14:57

    Electricul ăsta e treacă-meargă, la 88k probabil produc pe stoc. Nu le dați un telefon să înlocuiască grilele la termice? Arată de parcă au reciclat PET-uri.

  • Kirotractor, joi, 21.10.2021 15:47

    Așezat-plecat? Pare mașina visată demult de hoțomanii hi-tech-hackeri. Dincolo de glume, merita poate comparată și cu coreencele similare (Hyundai Ioniq-5 ori Kia EV-6), dacă tot se aduce vorbirea de generalissimile VW ID.4 ori Skoda Enyaq iV. N-am mers ”dăcât” cu EV-6 (nu aici), care nu doar pe hârtie ar fi preferabilă -- mai ieftină și cu 325 CP, 4WD, autonomie +500 km la baterie de 77,4 kWh. Plus încărcare de la 10-80% în numai 18 minute (DC 237 kW max.) Dar și cu echipare de serie completă, fără să mai storci din conturi 50% din prețul teoretic. Pe f. scurt, proprietarul care m-a lăsat s-o plimb un pic mi-a zis că, după multă suceală, EV-6 4WD i s-a părut mai sportivă ca Ioniq-5 (305 CP, dar și mai ”barcă” pe suspensii.) OK, n-au status de Haudi coreenele, însă la capitolul BEV- eficiență / randament au ajuns practic la nivel Tesla. Nu mai zic că atacă deja zone de negândit până nu demult (EV-6 GT apare cu 585 CP, 0-100 în 3,5 s și 265 km/h pentru cca. 66K €...) P.S. Nu mă dezic de părerea că NU e-suvulețele de 2,2 tone și 3-4-500 CP ar fi soluția depoluării (urbane mai ales). Și nici de rolul lor de nadă-fascinație pentru e-habotnicii deocamdată doar cu megawați de postări la activ și niciunu-n garaj.

  • Moldovean, joi, 21.10.2021 17:04

    Sincer, fără să fiu ironic, pentru mine cel mai interesant lucru la mașina asta este sigla de pe volan care, cred că după vreo 20 de ani, nu se află înconjurată de vreun cerc sau de o formă care amintește de grilele Audi. Iar asta pentru că îmi amintește cu plăcere de volanul lui Audi 80 al tatălui meu pe când aveam 4 ani. Atât. În rest nimic.

  • PMC, joi, 21.10.2021 23:17

    Bai, pe bune? Chestia costa 86000 de Eur? Doamne-Dumnezeule!.... :-o

  • haha, vineri, 22.10.2021 09:37

    488 km autonomie data de producator, 300 km daca mergi in regim de autostrada 130km/h, deci daca pleci de la buc la cta pe A2 si te grabesti putin ai sanse sa nu mai ajungi ca se termina bateria.

  • raz, vineri, 22.10.2021 12:15

    24 kWh/100 km la 130km/h este un consum enorm. sunt totusi departe de referinta in segment, dar de apreciat ca au reusit sa scoata un produs overall ok.

  • Kap, vineri, 22.10.2021 15:05

    E cel puțin avântată afirmația despre "orizontul electric, adus de cererea tot mai mare a clienților. Și a organismelor de mediu". Așa zisa cerere mărită a clienților (infimă ca bucăți vândute, mai ales dacă ne raportăm la persoane fizice) vine ca urmare a interzicerii viitoarelor motoare pe combustie și a impunerii forțate a mașinilor cu baterii, care mai sunt și subvenționate exagerat. Deci mai ușor cu pianul pe scări, mașinile electrice nu s-au impus încă, așa cum nu au reușit nici acum peste 100 de ani. Cât despre mașina de față, aduce noutăți doar în gama Audi și va fi un blitzkrieg la vânzări doar dacă i se aprinde bateria.

  • Seriff, vineri, 22.10.2021 15:20

    ''Orizontul electric, adus de cererea tot mai mare a clienților. Și a organismelor de mediu". Cum suna asta, e de fapt un mod frumos de a spune ca masinile termice sunt amenintate cu taxe la greu, multe diesel-uri nu mai au voie in orase si tot asa. Clientii nu prea au de ales, dar tot cumpara termice, electricele abia reprezinta ceva din vanzari, desi sunt mega subventionate de statul comunist care vrea binele tuturor si le da pomeni

  • andrei, marţi, 26.10.2021 10:30

    nu stiu ce sunteti voi asa incantati de electricele astea dpdv al senzatiei de condus. am condus 2 si nu mi-a placut niciuna. pur si simplu nu imi place cum se simte, chit ca acele indicatoarelor se misca repede. plus ca o masina de 2tone+ e grea pe viraje, o simti.

  • @PMC, joi, 28.10.2021 12:23

    "Bai, pe bune? Chestia costa 86000 de Eur? Doamne-Dumnezeule!.... :-o" Asa zic si eu -> dar despre apartamentele din Cluj-N. Si cu toate astea nu gasesti apartament cu 2 camere sub 90k euro.