Motor / Transmisie

4.5

Pentru Q4 e-Tron, cei din Ingolstadt au deci să meargă până la capăt și să folosească tot ce au mai bun în sertarul cu componente electrice. Spre deosebire de alte modele SUV pur electrice care folosesc același „e-tron” în numele complet, Q4 este construit pe platforma MEB. Aceasta a fost gândită de la zero pentru modele electrice și aduce cu ea câteva avantaje, precum și specificații tehnice superioare

Q4 e-tron e disponibil în trei variante pe piața din România: 35, 40 și 50 quattro. Primele două, respectiv Q4 e-tron 35 și Q4 e-tron 40 sunt versiuni cu propulsie, ambele folosind un motor electric montat pe puntea spate. Cea din urmă este singura care vine cu tracțiune integrală, grație unui motor electric suplimentar, poziționat pe puntea față. Coincidența face că fix această variantă ne-a fost oferită pentru testare.

Motoarele electrice pot livra, împreună, până la 299 CP și 460 Nm de cuplu. Toate aceste resurse sunt, bineînțeles, disponibile la cea mai mică atingere de pedală, încă de la primele rotații făcute de motoarele electrice. Livrarea acestora va depinde, în mare parte, de modul de rulare ales.

Practic, mașina va rula mare parte din timp folosind doar motorul electric de pe puntea spate, pentru a economisi energie. Doar în modul Dynamic va acționa permanent și motorul de pe puntea față. O excepție de la regulă va fi reprezentată și de momentele în care sistemele mașinii simt un derapaj pe puntea spate și vor activa temporar și unitatea de pe față pentru a se asigura că ajungi în siguranță pe trasa ideală.

Mai mult decât atât, o surpriză foarte plăcută a fost calibrarea diferitelor moduri de condus de la bordul noului Q4 e-tron. Dacă în modul Efficiency pedala de accelerație are nevoie de ceva mai multă muncă de convingere pentru a direcționa electronii din baterie către roți, pe modul Comfort Q4 e-tron se simte ca orice alt Audi de clasă mare, atunci când te înfrupți din resursele ei. Practic, apăsarea accelerației în acest mod va livra puterea liniar și nicidecum grăbit, pentru o atmosferă cât mai confortabilă și liniștită în interior.

Desigur, lucrurile vor sta diferit în modul Dynamic, unde pedala de accelerație devine un obiect ascuțit de care trebuie să te apropii cu grijă dacă nu vrei să îți pierzi permisul. Livrarea resurselor este aproape brutală, iar lipsa unei cutii de viteze convenționale îți dă impresia ca accelerația resimțită nu va lua niciun fel de pauză până nu atingi limita de viteză setată de Audi la 180 km/h.

Așadar, depășirile sunt ușor de făcut chiar și la viteze de autostrada. Nu am simțit în niciun moment că aș avea nevoie de mai multe resurse.

  • ds, joi, 21.10.2021 14:46

    Pentru obiectivitate, la secțiunea "nu ne-a plăcut" ar fi trebuit trecut și lipsa camerei pentru mers înapoi și lipsa sistemului de acces fără cheie. Chestiuni surprinzătoare pentru pretențiile și prețul modelului.

  • bogdanm, joi, 21.10.2021 14:56

    @ds Corect. Erau și ele trecute acolo, dar nu au apărut. Am făcut update. Mulțumim.

  • Haudi, joi, 21.10.2021 14:57

    Electricul ăsta e treacă-meargă, la 88k probabil produc pe stoc. Nu le dați un telefon să înlocuiască grilele la termice? Arată de parcă au reciclat PET-uri.

  • Kirotractor, joi, 21.10.2021 15:47

    Așezat-plecat? Pare mașina visată demult de hoțomanii hi-tech-hackeri. Dincolo de glume, merita poate comparată și cu coreencele similare (Hyundai Ioniq-5 ori Kia EV-6), dacă tot se aduce vorbirea de generalissimile VW ID.4 ori Skoda Enyaq iV. N-am mers ”dăcât” cu EV-6 (nu aici), care nu doar pe hârtie ar fi preferabilă -- mai ieftină și cu 325 CP, 4WD, autonomie +500 km la baterie de 77,4 kWh. Plus încărcare de la 10-80% în numai 18 minute (DC 237 kW max.) Dar și cu echipare de serie completă, fără să mai storci din conturi 50% din prețul teoretic. Pe f. scurt, proprietarul care m-a lăsat s-o plimb un pic mi-a zis că, după multă suceală, EV-6 4WD i s-a părut mai sportivă ca Ioniq-5 (305 CP, dar și mai ”barcă” pe suspensii.) OK, n-au status de Haudi coreenele, însă la capitolul BEV- eficiență / randament au ajuns practic la nivel Tesla. Nu mai zic că atacă deja zone de negândit până nu demult (EV-6 GT apare cu 585 CP, 0-100 în 3,5 s și 265 km/h pentru cca. 66K €...) P.S. Nu mă dezic de părerea că NU e-suvulețele de 2,2 tone și 3-4-500 CP ar fi soluția depoluării (urbane mai ales). Și nici de rolul lor de nadă-fascinație pentru e-habotnicii deocamdată doar cu megawați de postări la activ și niciunu-n garaj.

  • Moldovean, joi, 21.10.2021 17:04

    Sincer, fără să fiu ironic, pentru mine cel mai interesant lucru la mașina asta este sigla de pe volan care, cred că după vreo 20 de ani, nu se află înconjurată de vreun cerc sau de o formă care amintește de grilele Audi. Iar asta pentru că îmi amintește cu plăcere de volanul lui Audi 80 al tatălui meu pe când aveam 4 ani. Atât. În rest nimic.

  • PMC, joi, 21.10.2021 23:17

    Bai, pe bune? Chestia costa 86000 de Eur? Doamne-Dumnezeule!.... :-o

  • haha, vineri, 22.10.2021 09:37

    488 km autonomie data de producator, 300 km daca mergi in regim de autostrada 130km/h, deci daca pleci de la buc la cta pe A2 si te grabesti putin ai sanse sa nu mai ajungi ca se termina bateria.

  • raz, vineri, 22.10.2021 12:15

    24 kWh/100 km la 130km/h este un consum enorm. sunt totusi departe de referinta in segment, dar de apreciat ca au reusit sa scoata un produs overall ok.

  • Kap, vineri, 22.10.2021 15:05

    E cel puțin avântată afirmația despre "orizontul electric, adus de cererea tot mai mare a clienților. Și a organismelor de mediu". Așa zisa cerere mărită a clienților (infimă ca bucăți vândute, mai ales dacă ne raportăm la persoane fizice) vine ca urmare a interzicerii viitoarelor motoare pe combustie și a impunerii forțate a mașinilor cu baterii, care mai sunt și subvenționate exagerat. Deci mai ușor cu pianul pe scări, mașinile electrice nu s-au impus încă, așa cum nu au reușit nici acum peste 100 de ani. Cât despre mașina de față, aduce noutăți doar în gama Audi și va fi un blitzkrieg la vânzări doar dacă i se aprinde bateria.

  • Seriff, vineri, 22.10.2021 15:20

    ''Orizontul electric, adus de cererea tot mai mare a clienților. Și a organismelor de mediu". Cum suna asta, e de fapt un mod frumos de a spune ca masinile termice sunt amenintate cu taxe la greu, multe diesel-uri nu mai au voie in orase si tot asa. Clientii nu prea au de ales, dar tot cumpara termice, electricele abia reprezinta ceva din vanzari, desi sunt mega subventionate de statul comunist care vrea binele tuturor si le da pomeni

  • andrei, marţi, 26.10.2021 10:30

    nu stiu ce sunteti voi asa incantati de electricele astea dpdv al senzatiei de condus. am condus 2 si nu mi-a placut niciuna. pur si simplu nu imi place cum se simte, chit ca acele indicatoarelor se misca repede. plus ca o masina de 2tone+ e grea pe viraje, o simti.

  • @PMC, joi, 28.10.2021 12:23

    "Bai, pe bune? Chestia costa 86000 de Eur? Doamne-Dumnezeule!.... :-o" Asa zic si eu -> dar despre apartamentele din Cluj-N. Si cu toate astea nu gasesti apartament cu 2 camere sub 90k euro.