Tinuta de drum

4.5

În primul rând trebuie să fac o reverență în fața trenului de rulare. Suspensia. Și deja am făcut un pas în spate pentru a fi sigur că nu îmi scapă vreun detaliu. Oh, suspensia... cred că este un reper în segment. Dacă plecăm de la scopul asumat că un astfel de model trebuie să ofere confort, atunci îndrăznesc să afirm că A8 este premiantul clasei. O performanță impresionantă, în condițiile în care clienții actualei generații deja aruncă un ochi prin cont cu gândul la viitorul A8. Modul în care A8 te izolează de orice imperfecțiune a suprafeței de rulare este impresionant.

Dar, nu totul se reduce la confortul oferit de suspensie, când vine vorba de ținuta de drum. Recunosc, am fost ușor cucerit de confortul oferit de suspensie și de modul destul de ”profund” în care acest A8 te izolează fonic de exterior. Inclusiv propulsorul V6 zici că a fost mustrat de educatoare și ridică vocea până la nivelul unei șoapte.

Dar, divinitatea, din fireasca pornire spre echilibru, spre a nu genera părtiniri gratuite, mi-a scos în cale ”o șicană”. A fost clipa în care mi-am zis că educatoarea care a muștruluit motorul a fost blândă.

Am avut impresia că sunt la volanul a cel puțin trei mașini, fiecare dorind să își urmeze calea, niciuna pe traiectoria ideală. Cam așa a reacționat A8. Prin comparație, noul Mercedes-Benz Clasa S m-a surprins prin cât de riguros știe să urmeze trasa atunci când îl arunci prin ”încăpere”. Chiar și Seria 7 este destul de docil. Pe A8 nu l-am găsit, însă, la fel de compus, de coerent în răspuns.

Să-mi fie iertată analogia, zici că te-a surprins un seism de 5 spre 6 grade cu nădragii în vine și vrei să părăsești încăperea. E clar că te reține ceva.

În ultima vreme, la tot ce înseamnă hybrid sau plug-in hybrid sunt atent la cât de fluid se face trecerea de la decelerarea/frânarea regenerativă (cea efectuată cu motorul electric) și frânarea cu sistemul mecanic. Am întâlnit cazuri în care la 10-15 km/h ai impresia că ai rămas fără frâne. La Audi această trecere este în limite decente, nu îți crește pulsul când mai ai 10 metri până în trecerea de pietoni.

Direcția are aceeași părinți cu suspensia, precisă, dar cu un grad de asistare și demultiplicare care îți spune că ziua are vreo 28-29 ore. Cu alte cuvinte, nu are sens să te grăbești, tot acolo ajungi.

  • Nicu, marţi, 18.01.2022 11:53

    O superlimuzina, greu de carcotit ceva, poate doar despre pret si oricum am carcoti degeaba, ca nu este pentru noi normalos, cum zice Kiro.

  • Seriff, marţi, 18.01.2022 12:16

    Bordul arata bine, imi place ca au integrat ecranul in bord si nu au lipit o tableta cum e trendul la toti, in rest ce sa zic, o super masina, nimic de reprosat.

  • Je, marţi, 18.01.2022 12:27

    Intr-adevar o masina misto, nu am ce zice! Dar daca as avea banii de un A8 nou as lua un S-classe. :D

  • @Je, marţi, 18.01.2022 13:08

    de gustibus...toate-mi plac, varfuri de gama fara cusur. ordinea preferintelor mele ar fi A8, S, 7, dar cu oricare as fi mai mult decat ultra-satisfacut :)

  • Moldovean, marţi, 18.01.2022 14:56

    Totuși, nimeni în această clasă nu reușește să transmită acea senzație impunătoare și de lux ca un S-Class. Această generație A8 transmite oarecum așa sobrietate, eleganță, lux, se apropie de S-Class, dar încă nu e acolo. Iar generațiile trecute de A8 erau net inferioare S-Class-ului, păreau foarte banale pentru o mașină ce se dorea de lux. Seria 7 la fel, nici actuala generație nu transmite acel lux, sobrietate și senzație impunătoare ca S-Class.

  • ~, marţi, 18.01.2022 17:26

    Este nevoie de o corectare mica: BMW 745e are motor de 3l nu de 2l cum este mentionat in articol. A nu se face confuzie cu generatia precedenta LCI-ului, si anume 740e care avea motorul de 2l.

  • Răzvan, marţi, 18.01.2022 18:39

    Eu de ce nu mai pot sa votez pe aici?

  • MRC, marţi, 18.01.2022 18:57

    Deci...o caruta de bani pentru un amalgam. Autonomia electrica este suficienta pentru oras, dar ca sa mergi cu A8-ul doar prin oras...ai probleme la mansarda. Sau poate nu ai cu ce te lauda si iti trebuiesc "etichete", asa ca incepi sa te lipesti de tot felul: eticheta de la masina, eticheta de la haine (obligatoriu la vedere), eticheta de la ceas. Daca iesi in afara orasului, tot cu suc din dinozauri o sa functionezi. Dar stai! Asa limuzina e pacat sa o tii doar in oras, pentru a merge cat mai mult electric. Ca doar d-aia ai luat-o hibrid, nu? Sa folosesti cat mai mult partea electrica! Portbagajul este invers proportional cu pretul: un spatiu de compacta, intr-o masina de 5.3 m lungime. Neaparat trebuie rabatata bancheta.

  • SteveUK, marţi, 18.01.2022 20:32

    tot nu inspira sau arata opulenta. Iubesc interiorul, totusi

  • Kirotractor, miercuri, 19.01.2022 09:04

    ”Understatement” pare lozinca-n segmentul ăsta, nu opulența. Despre mașină, numai de bine -- chiar dacă-i prea greuceană, în ciuda aluminizării. Nu mai repet (și tot degeaba :-)) că PHEV-uiala e doar green-washing + virtue-signaling pentru tartorii cu chauffeur. ...Că n-or veni cu Dacii Spring în zonele urbane cu zero emisii după ce coboară din yachturi și lear-jet-uri private (scutite recent de taxe ”verzi” în UE, cum bine preciza un coleg.) P.S: De apreciat (din nou) scriitura plastic-sugestivă a lui C. Ciobanu, care are mereu cuvintele la el.

  • ConstantinCiobanu, miercuri, 19.01.2022 12:55

    @~ Să nu fi făcut o confuzie, eu am vorbit despre consumul mediu declarat al modelului BMW 745e, care este de 2 litri de benzină, nu despre cilindreea acestuia.

  • King rocker, miercuri, 19.01.2022 19:21

    De când au apărut electricele care le dau clasa, toate mașinile germane păstrează liniștea. Sa n-o păstreze prea mult că raman cu liniștea

  • Seriff, marţi, 25.01.2022 10:34

    @king rocker, le dau clasa la ce? la timpul petrecut in parcare pana se incarca? La pretul inlocuirii bateriei? Sau la viteza de maxim 80 la ora la drum lung ca sa nu se descarce in 200 km bateria?

  • Vax albina, miercuri, 09.02.2022 23:04

    Daca a4 si a6 sunt ok, A8 comparat cu W223 hibrid cantareste juma de to mai mult, are -30% la portbagaj, ampatament identic dar+ 20 cm lungime iar pentru a vedea navigatia trebuie sa-ti cobori privirea.