Siguranta

5.0

Ce ați vrea să vă spun la acest capitol? Că are tabla moale, sau, dimpotrivă, că e tare ca piatra? De obicei, EuroNCAP testează rar astfel de modele, vândute în număr mic și considerate etalon pentru restul gamei. E clar că vorbim despre vârful siguranței oferite de un constructor auto. iar în cazul Audi, acest vârf este unul înalt.

O să trec în revistă un element important. Sistemul Pre Sense, esențial în cazul detectării unui accident iminent, pregătește ocupanții pentru impact prin strângerea centurilor pentru a fixa pasagerii mai bine în scaune, comandă închiderea geamurilor și a trapei. Același sistem poate recunoaște pietoni și bicicliști până la o viteză de 85 km/h și automobile până la 250 km/h. În funcție de situație, sistemul poate comanda autonom frânarea de urgență pentru a încerca evitarea unui impact. Sau măcar pentru a diminua daunele.

Audi s-a gândit și la un asistent pentru intersecțiile dezordonate sau haotice din marile orașe ale lumii. Și bine a făcut, pentru că această funcție se potrivește mănușă în România. Am testat de vreo câteva ori acest asistent în intersecțiile din București, acolo unde senzorii instalați în bara față au sesizat rapid intenția unor mașini de a forța lipsa de prioritate. Acest asistent poate chiar opri mașina, dacă viteza de rulare nu este mai pare de 10 km/h. Mai există un asistent pentru manevrele de evitare sau ocolire. El funcționează în intervalul 30-150 de km/h și poate oferi asistență suplimentară șoferului. Asta înseamnă că nu va ajuta evitarea fără un impuls al volanului venit din partea șoferului. În momentul în care îl detectează, amplifică manevra de evitare.

Dacă mai luăm în calcul și faptul că modelele din acest segment sunt bază pentru vehicule destinate demnitarilor, cred că mai putem adăuga un câteva stele la capitolul siguranță.

  • Nicu, marţi, 18.01.2022 11:53

    O superlimuzina, greu de carcotit ceva, poate doar despre pret si oricum am carcoti degeaba, ca nu este pentru noi normalos, cum zice Kiro.

  • Seriff, marţi, 18.01.2022 12:16

    Bordul arata bine, imi place ca au integrat ecranul in bord si nu au lipit o tableta cum e trendul la toti, in rest ce sa zic, o super masina, nimic de reprosat.

  • Je, marţi, 18.01.2022 12:27

    Intr-adevar o masina misto, nu am ce zice! Dar daca as avea banii de un A8 nou as lua un S-classe. :D

  • @Je, marţi, 18.01.2022 13:08

    de gustibus...toate-mi plac, varfuri de gama fara cusur. ordinea preferintelor mele ar fi A8, S, 7, dar cu oricare as fi mai mult decat ultra-satisfacut :)

  • Moldovean, marţi, 18.01.2022 14:56

    Totuși, nimeni în această clasă nu reușește să transmită acea senzație impunătoare și de lux ca un S-Class. Această generație A8 transmite oarecum așa sobrietate, eleganță, lux, se apropie de S-Class, dar încă nu e acolo. Iar generațiile trecute de A8 erau net inferioare S-Class-ului, păreau foarte banale pentru o mașină ce se dorea de lux. Seria 7 la fel, nici actuala generație nu transmite acel lux, sobrietate și senzație impunătoare ca S-Class.

  • ~, marţi, 18.01.2022 17:26

    Este nevoie de o corectare mica: BMW 745e are motor de 3l nu de 2l cum este mentionat in articol. A nu se face confuzie cu generatia precedenta LCI-ului, si anume 740e care avea motorul de 2l.

  • Răzvan, marţi, 18.01.2022 18:39

    Eu de ce nu mai pot sa votez pe aici?

  • MRC, marţi, 18.01.2022 18:57

    Deci...o caruta de bani pentru un amalgam. Autonomia electrica este suficienta pentru oras, dar ca sa mergi cu A8-ul doar prin oras...ai probleme la mansarda. Sau poate nu ai cu ce te lauda si iti trebuiesc "etichete", asa ca incepi sa te lipesti de tot felul: eticheta de la masina, eticheta de la haine (obligatoriu la vedere), eticheta de la ceas. Daca iesi in afara orasului, tot cu suc din dinozauri o sa functionezi. Dar stai! Asa limuzina e pacat sa o tii doar in oras, pentru a merge cat mai mult electric. Ca doar d-aia ai luat-o hibrid, nu? Sa folosesti cat mai mult partea electrica! Portbagajul este invers proportional cu pretul: un spatiu de compacta, intr-o masina de 5.3 m lungime. Neaparat trebuie rabatata bancheta.

  • SteveUK, marţi, 18.01.2022 20:32

    tot nu inspira sau arata opulenta. Iubesc interiorul, totusi

  • Kirotractor, miercuri, 19.01.2022 09:04

    ”Understatement” pare lozinca-n segmentul ăsta, nu opulența. Despre mașină, numai de bine -- chiar dacă-i prea greuceană, în ciuda aluminizării. Nu mai repet (și tot degeaba :-)) că PHEV-uiala e doar green-washing + virtue-signaling pentru tartorii cu chauffeur. ...Că n-or veni cu Dacii Spring în zonele urbane cu zero emisii după ce coboară din yachturi și lear-jet-uri private (scutite recent de taxe ”verzi” în UE, cum bine preciza un coleg.) P.S: De apreciat (din nou) scriitura plastic-sugestivă a lui C. Ciobanu, care are mereu cuvintele la el.

  • ConstantinCiobanu, miercuri, 19.01.2022 12:55

    @~ Să nu fi făcut o confuzie, eu am vorbit despre consumul mediu declarat al modelului BMW 745e, care este de 2 litri de benzină, nu despre cilindreea acestuia.

  • King rocker, miercuri, 19.01.2022 19:21

    De când au apărut electricele care le dau clasa, toate mașinile germane păstrează liniștea. Sa n-o păstreze prea mult că raman cu liniștea

  • Seriff, marţi, 25.01.2022 10:34

    @king rocker, le dau clasa la ce? la timpul petrecut in parcare pana se incarca? La pretul inlocuirii bateriei? Sau la viteza de maxim 80 la ora la drum lung ca sa nu se descarce in 200 km bateria?

  • Vax albina, miercuri, 09.02.2022 23:04

    Daca a4 si a6 sunt ok, A8 comparat cu W223 hibrid cantareste juma de to mai mult, are -30% la portbagaj, ampatament identic dar+ 20 cm lungime iar pentru a vedea navigatia trebuie sa-ti cobori privirea.