Audi A4
Scandalos de economic
Audi A4 a ajuns la a noua generație, dacă socotim și variantele modelului Audi 80, lansat în 1973. Prezentat oficial presei în Italia, în regiunea din apropierea Veneției, noul A4 a fost deja prezentat într-un test pe Automarket acum două săptămâni, când Bogdan a condus în avanpremieră versiunea 2.0 TFSI a noului A4. Am revenit apoi pentru a pune la încercare și varianta 2.0 TDI ultra, modelul care va strânge probabil cele mai multe comenzi în țara noastră.
Între cele două deplasări, în sânul Grupului Volkswagen a izbucnit scandalul emisiilor poluante, declanșat în Statele Unite ale Americii. Asta nu a oprit însă lansarea unui model important pentru Audi echipat cu motoare Euro 6, care nu sunt implicate în povestea emisiilor.
Lăsând la o parte scandalul, Audi A4 este un model impresioanant, mai ales la nivel de tehnologie de ultimă oră. Să vedem ce poate.
Citeste si
-
4.3/5Cupra Leon a primit un facelift menit să diferențieze și mai bine brandurile Seat și Cupra, care acum ceva timp, formau o singură marcă. Cu Leon, spaniolii au vrut să ne arate că sufletul arzător iberic există, chiar și în această versiune cu doar 150 de cai putere. Citeste tot
-
4.6/5Am testat noul BMW Seria 5 Touring pe un traseu care a însumat 1.500 de kilometri, între România și Grecia. În acest articol îți spunem de ce break-ul german este una dintre cele mai bune mașini pentru drumuri lungi. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.5/5Am testat noul Cupra Terramar, inclusiv pe circuitul legendar al cărui nume îl poartă. Noi am avut la dispoziție cea mai puternică versiune, cu 272 CP. Mai jos îți spunem cum se conduce geamănul iberic și mai arțăgos al lui Volkswagen Tiguan. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.3/5Am testat noul Renault Captur facelift, pe drumurile patriei. Am avut la dispoziție noul nivel de echipare Esprit Alpine, iar motorizarea a fost cea mild-hybrid cu 160 de cai putere. Afli din rândurile următoare cum se simte de la volan și, ca de obicei, ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.5/5Ford Capri a renăscut sub forma unui SUV electric. Noi am testat versiunea cu tracțiune integrală și 340 CP, iar mai jos îți spunem cum se simte de la volan. Am pregătit și un video. Citeste tot
-
someone, marţi, 29.09.2015 12:08
obbie, mi-ai luat vb din gura
-
Adi, marţi, 29.09.2015 12:37
@someone Si mie :))
-
Vali, marţi, 29.09.2015 12:44
Titlul ar fi excelent ales, daca s-ar putea modifica in "Scandalos de mincinos" ca sa fie in ton cu stirile din ultima vreme. Cum adica v-a placut consumul excelent in segment ? E cel facut la pompa (din plin in plin) sau declarat de computerul de bord mincinos ? :)
-
Loleck, marţi, 29.09.2015 12:46
Sa dai 40.000 euro pe o masina si sa alegi diesel deoarece consuma cu 2-3 litri mai putin decat pe benzina.... fara cuvinte. Sa inteleg ca daca ar plati 10-15 ron/100 km in plus ar face foamea ca sa mearga cu masina ?
-
someone, marţi, 29.09.2015 13:02
sa nu fim rai, insa increderea oamenilor referitor la consum / emisii a fost foarte rau zdruncinata de acest scandal. VW a fost prins, dar noi , iubitorii de auto stim ca toti producatorii triseaza la aceste teste de laborator. asa ca pana in 2017 cand vor intra in vigoare testele de emisii si consum facute in TRAFIC REAL, astfel de titluri ( cel putin pentru mine ) nu mai au nici o valoare. cu noile valori in trafic real, sant curios cum vor arata noile norme de poluare....nu cred ca un euro 6 din ziua de azi va fi mai sus de un euro 4 pe pe hartie. asa ca, dragi redactori, lasat astfel de titluri de cancan deoparte, macar o vreme. sau daca importatorii va platesc sa le publicati, faceti-o, dar partea aceea a cititorilor care mai stiu cate ceva despre domeniul auto, va fi foarte dezamagita.
-
razvanis, marţi, 29.09.2015 13:27
Ies consumurile declarate la ceilalti din industrie, sau imi scapa mie ceva? De unde atata inversunare? Motorul asta testat nu este intre cele cu softul mincinos.
-
mircea, marţi, 29.09.2015 13:39
@Obbie, @Vali În versiunile Euro 6, motoarele 2.0 TDI de la Volkswagen și Audi nu au probleme. Problemele se referă doar la versiunile Euro 5.
-
eee, marţi, 29.09.2015 13:44
as fi curios cat costa exemplarul de test. nu de alta, dar una se prezinta la cifrele de pret, sume de genul 30 000 si cand sa o configurezi vezi ca de fapt de banii aia iti iei abia o skoda cu dotari . Drept urmare, rubrica aia cu pretul de achizitie nu are nici o relevanta pentru cititor din moment ce pretul masinii se dubleaza cannd o configurezi ca pe cea de test.
-
Vali, marţi, 29.09.2015 13:45
@Mircea: corect, cel putin pana la proba contrarie.
-
Obbie @Mircea, marţi, 29.09.2015 14:06
Pff...ti se pare normal sa dai 5 stele la consum atunci cand el este cu 60% decat cel oficial ? Mie, ca potential cumparator care trebuie sa scoata 40k euro din palarie pt un cazan din asta, mi se pare fix o bataie de joc la adresa mea si daca e sa merg mai departe (asa cum au facut-o cei din US care au intentat procese vag-ului) e chiar inselatorie. Propun ca de acum oricarei masini testate care depaseste cu 30% consumul oficial sa i se ia jumatate din punctajul pe care l-ar fi primit in mod normal la acest capitol. Ce zici de asta ? Nu crezi ca ar fi corect fata de cititori/cumparatori ? Din pacate, atat timp cat publicatiile auto vor continua sa pupe in fund (scuzati-mi expresia) marcile premium (si nu numai) si sa le acorde note mari fara nici o baza reala, producatorii nu vor clinti un deget sa schimbe ceva, iar clientul final va fi cel care plateste pt minciuni de genul asta.
-
Sam93, marţi, 29.09.2015 14:38
Va luati de consum dar nu intelegeti ca consumul declarat se presupune ca se poate obtine in conditii optime de rulare pentru consum. Adica daca mergi ca un pensionar. Daca mergi ca un turbat, cum fac jurnalistii de obicei, normal ca nu obti consumul mediu declarat. Nici daca mergi ca un om normal tot nu-l obtii. Numai daca mergi ca un bosorog adormit. Deci nu va mai agitati atata. Baietii de la Automarket nu au facut un test orientat spre consum. In aceste conditii, normal ca masina consuma mai mult. Asta fiind spus, cred ca trebuie noi norme de testare care reflecta condusul normal.
-
Marian, marţi, 29.09.2015 14:45
Am mai pus intrebarea asta si la o alta stire si o formulez si aici: de ce doar motoarele euro 5 sunt afectate? Incepand cu cele euro 6 au toate aceste tehnologii care le fac sa respecte standardele? Cum se face ca incepand cu 1 sep toti producatorii au sarit dintr-odata in liga euro 6? Am inteles ca e obligatoriu de la UE, dar au modificat cu totii motoarele? Cum au facut asta? Sau doar au lipit o eticheta pe el pe care scrie E6? Ce e schimbat in acest caz fata de versiunea euro 5? Au pus Ad-Blue? Au alta turbina? Alte injectoare? alt filtru de particule? alt catalizator? De ce trebuie sa ii credem pe cuvant ca asta e curat si precedentul nu era?
-
Madalescu_Georgian, marţi, 29.09.2015 14:49
Ttlul potrivit ar fi fost > ''Scandalos de fraudulos'' :)))
-
mircea, marţi, 29.09.2015 14:59
@Obbie Păi nu pot decât să te invit să urmărești ce s-a scris pe site în ultimele zile pentru a vedea ce înseamnă "pupat în fund mărcile premium" :) În rest, la categoria consum nu avem cum să notăm altfel decât prin comparație directă cu principalii concurenți. Iar comparația se face, în lipsa unui test comparativ în aceleași condiții, prin analiza cifrelor oficiale de consum. Care-s realizate în aceleași condiții. Evident că, testând mașina pe șosea, scriem și ce consum ne-a dat nouă. Pur orientativ. Cert e că lui Dragoș, autorul acestui test, și lui Bogdan, un alt coleg de la Automarket, nu le va niciodată identic. Pentru că au stiluri diferite de pilotaj. În toată vâlva asta din ultimele zile e bine să ne păstrăm, totuși, simțul echilibrului. @Marian Evident că sunt schimbări de funcționare a fiecărui motor la trecerea de la Euro5 la Euro6. Asta pentru că fiecare motor trebuie să respecte o normă de emisii a diferitelor substanțe ieșite în urma arderii. Mi-ai dat o idee bună, o să detaliem subiectul într-un articol separat, e păcat să scriem detalii atât de interesante în comentarii. :)
-
hazard, marţi, 29.09.2015 15:00
Sa imi dea si mie softul, am un Roman diesel si incerc sa-l bag la euro 6 :)
-
Marian, marţi, 29.09.2015 15:08
@Mircea - asta e si dorinta mea, un articol in care sa se explice clar in ce consta aceste modificari. Sunt curios de ex cat de diferite sunt metodele de incadrare in aceste norme, de ex pe Logan folosesc si ei AdBlue incepand cu euro6?
-
@sam93, marţi, 29.09.2015 15:11
tu nu stii sa conduci....cred ca nici la FMI n-ai fost, dar esti expert parintii tai stiu ce faci tu?
-
Sam93, marţi, 29.09.2015 15:31
@@sam93 Poate cand o sa fii in stare sa-ti faci cont pe site o sa fi major si tu. Pana atunci tineti gura ca te cearta doamna invatatoare daca stai pe telefon in timpul orei.
-
Ilici02, marţi, 29.09.2015 15:45
@Sam93 Daca anticipezi traficul si nu accelerezi si franezi ca o gaina fara cap nu echivaleaza automat cu faptul ca esti un "bosorog" la volan. Incearca sa conduci anticipativ si responsabil si, cu putin noroc, o sa scoti consumuri apropiate de cele din carte asta daca nu ai vreo masina "ultra moderna" mai noua de 6-7 ani de cand a inceput nebunia cu consumurile din pix. Mie-mi iese in conditiile de mai sus.
-
S, marţi, 29.09.2015 16:01
TUPEU MAXIM. N-AU PIC DE RUSINE ASTIA DE LA VAG.
-
stie tot, marţi, 29.09.2015 16:36
probleme au toate motoarele produse intre 2009 si 2015 si sunt si cele euro 5 si cele euro 6 . Citit mai bine stirile si nu mai cautati sa ii scoateti bazma curata pe nemti . Mint , au mintit si vor minti , numai sa pacaleasca la consum si la noxe sa poata vinde ceva scump , bun , si la fel ca la ceilalti , numai ca la ei se numeste premium si la altii se numeste normal . Trebuie sa retraga toate masinile cu pricina si sa dea la oameni altele noi ce respecta totul OK, si sa nu mai minta cu 3,8 la suta in afara orasului si sa spuna ca acest consum este la 90 la ora si fara nimeni in masina , in realitate fiind consum de 6 la suta si in oras 10 sau chiar 11 iarna
-
ingerulol, marţi, 29.09.2015 16:37
Cand va aud vorbind de motoare VAG de 2.0 TDi si consum de 6, imi vine sa tip la voi !!! Mincinosilor - unde consuma 6% ? Pe DN , pe autostrada la 110kmh ? In Bucuresti nu va scadea sub 8 (daca stai in Nord sau Vest si lucrezi la centru pe program biznis (9-18)) . Va rog , am pretentii la voi , sa nu mai dezinformati.
-
Madalescu_Georgian, marţi, 29.09.2015 17:00
Automarket, cred ca ar fi cazul sa luati niste masuri drastice cu privire la ''sectiunea comentarii'', nu de alta dar ma intreb asa ce va ajunge acest site cand toti ''anonimii frustrati'' ca cel de sus , comenteaza jignind si scuipand pe altii. Stima !
-
Andy, marţi, 29.09.2015 17:14
Eu chiar nu inteleg de ce aproape mereu se ajunge la injurii...Sunteti chiar atat de frustrati? Nu aveti ce face altceva, sa va canalizati energia spre ceva mai bun sau mai creativ? Libera exprimare e foarte prost inteleasa la noi, insa probabil ca e normal dupa aproape 45 de ani de comunism... Legat de consum, intr-adevar e ipotetic cu tot stilul de condus diferit. Sa nu uitam ca sunt foarte putini romani care fac naveta pe distante mari (40-50 km spre serviciu si tot atatia spre casa). Majoritatea celor care-si permit asa o masina in Romania locuiesc in zonele rezidentiale apropiate de capitala (dau exemplul capitalei pentru ca e clar ca Bucurestiul si Ilfov-ul realizeaza grosul vanzarilor in cazul oricarui producator auto), gen Otopeni, Corbeanca, Mogosoaia, Pipera etc. Cine a circulat la orele de varf prin zonele respective, inspre si dispre Bucuresti, stie foarte bine ca rar se merge la viteze mari gen 80+ km/h din cauza limitelor de viteza din localitati, a numarului de masini din zonele rezidentiale, a putinelor zone de DN dintre localitatile respective si capitala (in unele cazuri localitatile sunt chiar lipite de Bucuresti) si a faptului ca in Bucuresti se merge bara la bara pe kilometri intregi. Ca sa rezum, un consum real realizat de un om normal in timpul saptamanii, e undeva pe la 60-70% mai mare fata de media afisata de producator. Cel putin!
-
Brembo, marţi, 29.09.2015 17:18
E cu soft sau fara?:-)))))))))))
-
yany, marţi, 29.09.2015 20:50
Bai fratilor, hai sa-i lasam in pace pe cei de la VAG ( si asa au probleme, nu le mai amplificati si voi :),. Nu le mai duceti grija , o rezolva ei pana la urma, decat sa va consumati energiile pe cat consuma sau nu in realitate VW, mai bine va uitati mai atenti la Apa Nova , au marit tarifele de 17 ori in ultimii 10 ani si apa consumam cu totii, vw-uri nu stiu cati avem pe aici pe forum :)
-
LUCCI, marţi, 29.09.2015 22:52
Consum mediu oficial-3,8. Consum real-6. Deci cu circa 45% mai mare.Si voi i-ati dat cinci stele la ,,Consum''?????? Hai sictir AM!
-
Florin, miercuri, 30.09.2015 10:03
Statul roman ar trebui sa dea in judecata VW si sa plateasca diferentele la taxa de mediu avand in vedere valorile noxelor mai mari...Adica altii cu alte masini au platit taxe mai mari ca aveau nivelul noxelor ridicat si posesorii de VW mai putin pentru ca erau smecheri si aveau un soft. Nu posesorii sunt vinovati ci VW!!! Sa plateasca diferentele.
-
Nelu.Pantofaru, miercuri, 30.09.2015 13:06
@AM titlul este putin cam ciudat, da 6l/100 km mie mi se par putini pentru o masina de 1,5 tone si cu 190 cp sub capota, insa cand constructorul spune ca extern consuma 3,4 (asta scrie la voi pe site) si voua va iese 6 (cu 90% mai mult), cu toate drumurile virajate, mie asta imi arata minciuna de marketing in stil VAG(si nu numai). Nu stiu de ce le dati 5 stele masinilor care mint cand vine vorba de consum, iar masinilor care se apropie cel mai mult ce consumul declarat le penalizati, pe ce lume traim?
-
Brembo, miercuri, 30.09.2015 17:12
Gas Auto
-
Vampirelu, joi, 01.10.2015 00:23
Consumuri mincinoase. La orice masina cu motor de 2 litri, diesel, comsumul real in oras e de 7-9 l, mixt 5-7 l, in afara 4-5 l. Nu mai credeti producatorii si pe cei care testeaza masini si fac marketing la unele marci. Am vazut clar in mai multe domenii. Uni sunt platiti sa faca reclama unui anumit produs. Eu as fi acord 1 stea la consum, tocmai din cauza minciunii mari si gogonate. Mai sunt si alte capitole care nu merita nici jumatate din punctajul acordat de voi. Exprimati realitatea, nu mai dezinformati, vorba unui utilizator de mai sus.
-
uyvb, duminică, 11.10.2015 12:57
bai frate,stati un pic ca-mi scapa ceva....adica ei (in speta vag) nu au fost in stare de un euro 5 si acum brusc scot pe banda rulanta euro 6???!!!!??......e chiar haioasa exprimarea:e euro 6 deci inafara scandalului dieselgate euro 5.....bai frate neuronii mei au suferit un scurt circuit..sa ma "depaneze" careva...
-
Sergiu, sâmbătă, 05.03.2016 21:49
Voi aţi testat maşină dar notele vi le-a oferit vag odată cu cazarea şi transportul ? La sfârşit aţi spus "Sărut mâna pt. masă" ?
-
Cornel Rs, duminică, 20.03.2016 18:55
Ca aspect arata foarte bine ..am mers zilele trecute cu un A6 din 2010 si desi masina este ok calitativ se simte foartee rigidaaa ,personal ma asteptam ca fiind A6 sa plutesc peste orice denivelare ,nici vorba ! nici nu se poate compara cu un E klasse ..iar ca dinamica e sub bmw.In opinia mea audi este un volswagen de lux nici vorba sa se poata compara cu ceilalti 2 producatori
-
Georgian, duminică, 18.06.2017 16:56
Eu lucrez cu ornamentrlr din masina asta, de pe blord, usi si de langa schimbator. E uimitor produsul finit.
Titlul ("Scandalos de economic") este cumva ironic ? Nu de alta, dar nu-i mai crede nimeni pe astia de la VAG cand vin cu texte din astea. Si cifrele, cifrele dom'le, ce zic ? Consum mediu declarat 3.8 l/100, cel obtinut de voi 6.0 l/100....adica cu 60% mai mult decat cel oficial !!! De emisiile de CO2 declarate ce sa mai zic...doar nu credeti ca sunt cele reale :))) Testele de consum/performante cu masini din grupul VAG devin deja penibile.