Tehnologie

4.5

Tonale vine cu cea mai nouă tehnologie disponibilă în sertarele brandului italian și marchează și o premieră în industrie. Nu știm cât de utilă va fi, dar Tonale este prima mașină disponibilă cu un token NFT, care se va asigura că istoricul mașinii nu poate fi modificat. Practic, întreținerea acesteia va fi trecută în acest NFT, iar acesta va putea fi transferat noului proprietar, la momentul vânzării.

La momentul lansării modelului, această tehnologie părea chiar ceva interesant, dar bula NFT-urilor s-a spart între timp și puțin își mai amintesc, probabil, de acest avantaj al modelului italian. El există, însă, în continuare și va oferi clienților posibilitatea de a avea un istoric service imposibil de corupt.

Dacă e să vorbim de aspecte mai practice, ecranele din interiorul lui Tonale își fac treaba foarte bine. Noul sistem multimedia este ușor de folosit, are o grafică frumoasă și animații de efect. Nu am observat niciun fel de întârziere în folosirea acestora, iar instrumentarul de bord are trei teme din care poți alege, una dintre ele chiar cu un design care ne aduce aminte de modelele mai vechi.

Tot la bordul lui Tonale vei găsi și integrare Amazon Alexa, cu ajutorul căreia poți face cumpărături de la volan sau poți regla temperatura de acasă, dacă ai hardware-ul necesar instalat la domiciliu.

Mai mult, Alfa Romeo are acum și o aplicație de mobil care îți permite să faci anumite operațiuni de la distanță: de la încuierea și descuierea ușilor, până la verificarea statusului mașinii, deschiderea portbagajului, etc.

Nu mai e nevoie să menționez și că Android Auto și Apple CarPlay vin incluse standard, fără fir, acestea fiind deja norma în industrie.

  • dan_grc, marţi, 31.10.2023 16:17

    Dacă Giulia și Stelvio sunt pe platforme dedicate, doar pentru aceste modele, justicand cât de cât prețul ridicat, acest Dodge Hornet cu siglă de Alfa n-a nimerit deloc prețul de plecare, nici pe cel final, 63.000 euro, preț de Lexus, sa nu mai supăr haterii de nemtoaice, de parcă ar exista doar Bmw și Mercedes .

  • Mircea Badea, marţi, 31.10.2023 17:28

    ce cauta prin oras?! zici ca e un tanc abandonat...

  • dopdecada, marţi, 31.10.2023 19:08

    Am văzut-o la SAB, m-am urcat în ea. Materialele so-so, spațiul interior nu te dă pe spate. O mașină frumoasă...și cam atât. Cine o ia, știe de ce o ia.

  • Andrei, marţi, 31.10.2023 22:31

    Lexus a rămas doar o siglă. În rest, tot încarcă să justifice prețul premium dar nu prea conving decât pe americani. De când platforma dedicată e ceva extraordinar pentru un SUV? Face ceva special? Platforma aia a fost gândită pentru Giulia, n-are nicio treaba cu elefantul Stelvio. Pret: evident, nu merita. Modelul testat e mai scump decât Tesla Y Long Range, dar și decât Performance. Sigur, dacă nu te plimbi mai mult de 500km fără oprire, precum Seriff.

  • dan_grc, miercuri, 01.11.2023 11:20

    @ Andrei O platformă tehnică cu motoare longitudinale, tracțiune spate/ integrală, cardan de fibră de carbon, este o investiție scumpă, dacă se împarte doar la două modele care oricum nu fac volume suficiente, recuperarea investiție este foarte dificilă, sau inexistentă, de aceea una este sa ceri 70.000 euro pe un Stelvio, alta 63.000 pe acest compromis numit Tonale cu motor de 1.3 .

  • Andrei, miercuri, 01.11.2023 12:10

    Mi se pare ca amesteci lucrurile. Recuperarea investiției e una, prețul pe care îl plătește cumpărătorul e alta. Apropo, investiția a fost făcută de FCA, nu de Stellantis. Prețul pe care e dispus sa îl plătească cumpărătorul nu are nicio treabă cu recuperarea investiției producătorului. Cumpărătorul evaluează calitatea, performanta, prestigiul, prețul de revanzare și altele. Dacă foloseau platforma mai scumpa și prețul era mai mare, sau marja de profit era mai mica. Și încă ceva: asta e un SUV mic. După ce că e inutil și îngrămădit asa cum e acum, dacă mai puneau și motorul longitudinal nu îl mai cumpăra decât fanii dedicați. Că era și mai îngrămădit și inutil, și desigur, mai scump.

  • dan_grc, miercuri, 01.11.2023 16:27

    Am spus eu ca trebuia longitudinal la Tonale ? Am spus doar ca la o mașină mai mare, cu motor longitutidal, se justifica altfel un preț mare, nu contează cine a făcut investiția, ideea este aceeași, acest Tonale este mega scump, fie și hibrid, peste concurență, total nejustificat .