Consum

4.5

Aici, versiunea PHEV va avea de raportat numere super diferite, în funcție de modul de exploatare. Așa cum am spus de nenumărate ori, modelele de tip Plug-in Hybrid trebuie folosite cât mai des cu acumulatorul încărcat.

Conform celor de la Alfa Romeo, dacă faci asta, autonomia mașinii ar trebui să fie de circa 65 de kilometri, grație celor 12 kWh utili aflați la dispoziția ta. În realitate, în oraș, am obținut o autonomie de circa 50 de kilometri cu „un plin”, în timp ce, pe drumul de întoarcere de la Piatra Neamț, faimosul E385, am reușit chiar 74 de kilometri autonomie pur electrică.

Consumul înregistrat de mașină după epuizarea resurselor din baterie a fost de aproximativ 8 litri/100 km, ceea ce a dus media la un total de 4 litri pe prima sută de kilometri parcursă în oraș.

Alimentarea bateriei se face în minim 2.5 ore, portul de încărcare susținând puteri de maxim 7.4 kW.

Rivalii lui Tonale PHEV sunt BMW X1 xDrive25e și Mercedes-Benz GLA 250e, ambele cu autonomii estimate mai mari (92 km în dreptul BMW și 70 km în dreptul Mercedes-Benz).

Cifrele de consum oficiale, vorbesc de povești greu de crezut. Cei din Stuttgart au marcat un consum de 1.1 litri/100 km în dreptul lui GLA 250e, bavarezii consideră că poți obține un consum de 0.7 litri/100 km din X1 xDrive25e, iar Alfa Romeo are un consum de 1.3 litri/100 kilometri listat în cartea tehnică.

  • dan_grc, marţi, 31.10.2023 16:17

    Dacă Giulia și Stelvio sunt pe platforme dedicate, doar pentru aceste modele, justicand cât de cât prețul ridicat, acest Dodge Hornet cu siglă de Alfa n-a nimerit deloc prețul de plecare, nici pe cel final, 63.000 euro, preț de Lexus, sa nu mai supăr haterii de nemtoaice, de parcă ar exista doar Bmw și Mercedes .

  • Mircea Badea, marţi, 31.10.2023 17:28

    ce cauta prin oras?! zici ca e un tanc abandonat...

  • dopdecada, marţi, 31.10.2023 19:08

    Am văzut-o la SAB, m-am urcat în ea. Materialele so-so, spațiul interior nu te dă pe spate. O mașină frumoasă...și cam atât. Cine o ia, știe de ce o ia.

  • Andrei, marţi, 31.10.2023 22:31

    Lexus a rămas doar o siglă. În rest, tot încarcă să justifice prețul premium dar nu prea conving decât pe americani. De când platforma dedicată e ceva extraordinar pentru un SUV? Face ceva special? Platforma aia a fost gândită pentru Giulia, n-are nicio treaba cu elefantul Stelvio. Pret: evident, nu merita. Modelul testat e mai scump decât Tesla Y Long Range, dar și decât Performance. Sigur, dacă nu te plimbi mai mult de 500km fără oprire, precum Seriff.

  • dan_grc, miercuri, 01.11.2023 11:20

    @ Andrei O platformă tehnică cu motoare longitudinale, tracțiune spate/ integrală, cardan de fibră de carbon, este o investiție scumpă, dacă se împarte doar la două modele care oricum nu fac volume suficiente, recuperarea investiție este foarte dificilă, sau inexistentă, de aceea una este sa ceri 70.000 euro pe un Stelvio, alta 63.000 pe acest compromis numit Tonale cu motor de 1.3 .

  • Andrei, miercuri, 01.11.2023 12:10

    Mi se pare ca amesteci lucrurile. Recuperarea investiției e una, prețul pe care îl plătește cumpărătorul e alta. Apropo, investiția a fost făcută de FCA, nu de Stellantis. Prețul pe care e dispus sa îl plătească cumpărătorul nu are nicio treabă cu recuperarea investiției producătorului. Cumpărătorul evaluează calitatea, performanta, prestigiul, prețul de revanzare și altele. Dacă foloseau platforma mai scumpa și prețul era mai mare, sau marja de profit era mai mica. Și încă ceva: asta e un SUV mic. După ce că e inutil și îngrămădit asa cum e acum, dacă mai puneau și motorul longitudinal nu îl mai cumpăra decât fanii dedicați. Că era și mai îngrămădit și inutil, și desigur, mai scump.

  • dan_grc, miercuri, 01.11.2023 16:27

    Am spus eu ca trebuia longitudinal la Tonale ? Am spus doar ca la o mașină mai mare, cu motor longitutidal, se justifica altfel un preț mare, nu contează cine a făcut investiția, ideea este aceeași, acest Tonale este mega scump, fie și hibrid, peste concurență, total nejustificat .