Motor / Transmisie

4.0

Așadar, ce se află, mai exact, sub capota lui Tonale PHEV? Un total de 280 de cai putere dintr-un motor de 1.3 litri. Mult, nu? Nu, nu săriți așa în sus, pentru că motorul de 1.3 litri nu e singurul din componența trenului de rulare. Acesta e răspunzător de numai 180 de cai putere din total, cam cât face în cele mai puternice sale versiuni și sub capota altor modele de sub umbrela Stellantis.

El este ajutat de un motor electric montat pe puntea spate, care se ocupă doar de roțile posterioare. Acesta dezvoltă, la rândul său, 122 CP și 250 Nm, care se adaugă celor 270 Nm proveniți de la motorul termic.

Astfel, Tonale PHEV devine și singurul membru al familiei disponibil cu tracțiune integrală, dar și cel mai puternic, la o distanță considerabilă de opțiunea cu motor de 160 de cai putere.

Transmisia este asigurată de o unitate automată cu 6 rapoarte, care va trimite resursele de la motorul termic la roțile față. Aceasta se achită exemplar de atribuții, intervenind, de cele mai multe ori, de la treapta a 3-a în sus, plecările de pe loc fiind efectuate mai mult cu ajutorul motorului electric.

Acesta va fi răspunzător de majoritatea deplasărilor tale prin oraș, dacă folosești Tonale PHEV așa cum ar trebui, adică cu acumulatorul încărcat zilnic. Iar asta înseamnă că nu vei auzi motorul termic prea des.

Atunci când acesta intervine, sunetul este chiar surprinzător de gutural la turații joase, dar devine neașteptat de ascuțit în zona superioară a turometrului. Oricum îl vei observa destul de rar de la volan.

Cert este că ai la dispoziție 280 CP și minim 250 Nm cuplu disponibil instant, iar asta înseamnă că Tonale PHEV este foarte agil în majoritatea situațiilor. Nu vei duce lipsă de resurse niciodată, iar trecerea de pe deplasarea electrică pe cea termică se face fără sincope, motorul cu combustie internă fiind silențios și bine echilibrat.

  • dan_grc, marţi, 31.10.2023 16:17

    Dacă Giulia și Stelvio sunt pe platforme dedicate, doar pentru aceste modele, justicand cât de cât prețul ridicat, acest Dodge Hornet cu siglă de Alfa n-a nimerit deloc prețul de plecare, nici pe cel final, 63.000 euro, preț de Lexus, sa nu mai supăr haterii de nemtoaice, de parcă ar exista doar Bmw și Mercedes .

  • Mircea Badea, marţi, 31.10.2023 17:28

    ce cauta prin oras?! zici ca e un tanc abandonat...

  • dopdecada, marţi, 31.10.2023 19:08

    Am văzut-o la SAB, m-am urcat în ea. Materialele so-so, spațiul interior nu te dă pe spate. O mașină frumoasă...și cam atât. Cine o ia, știe de ce o ia.

  • Andrei, marţi, 31.10.2023 22:31

    Lexus a rămas doar o siglă. În rest, tot încarcă să justifice prețul premium dar nu prea conving decât pe americani. De când platforma dedicată e ceva extraordinar pentru un SUV? Face ceva special? Platforma aia a fost gândită pentru Giulia, n-are nicio treaba cu elefantul Stelvio. Pret: evident, nu merita. Modelul testat e mai scump decât Tesla Y Long Range, dar și decât Performance. Sigur, dacă nu te plimbi mai mult de 500km fără oprire, precum Seriff.

  • dan_grc, miercuri, 01.11.2023 11:20

    @ Andrei O platformă tehnică cu motoare longitudinale, tracțiune spate/ integrală, cardan de fibră de carbon, este o investiție scumpă, dacă se împarte doar la două modele care oricum nu fac volume suficiente, recuperarea investiție este foarte dificilă, sau inexistentă, de aceea una este sa ceri 70.000 euro pe un Stelvio, alta 63.000 pe acest compromis numit Tonale cu motor de 1.3 .

  • Andrei, miercuri, 01.11.2023 12:10

    Mi se pare ca amesteci lucrurile. Recuperarea investiției e una, prețul pe care îl plătește cumpărătorul e alta. Apropo, investiția a fost făcută de FCA, nu de Stellantis. Prețul pe care e dispus sa îl plătească cumpărătorul nu are nicio treabă cu recuperarea investiției producătorului. Cumpărătorul evaluează calitatea, performanta, prestigiul, prețul de revanzare și altele. Dacă foloseau platforma mai scumpa și prețul era mai mare, sau marja de profit era mai mica. Și încă ceva: asta e un SUV mic. După ce că e inutil și îngrămădit asa cum e acum, dacă mai puneau și motorul longitudinal nu îl mai cumpăra decât fanii dedicați. Că era și mai îngrămădit și inutil, și desigur, mai scump.

  • dan_grc, miercuri, 01.11.2023 16:27

    Am spus eu ca trebuia longitudinal la Tonale ? Am spus doar ca la o mașină mai mare, cu motor longitutidal, se justifica altfel un preț mare, nu contează cine a făcut investiția, ideea este aceeași, acest Tonale este mega scump, fie și hibrid, peste concurență, total nejustificat .