Tehnologie
Cu gândul mai mult la performanțele tehnice și emoțiile transmise către șoferi, inginerii italieni nu au fost la fel de preocupați și de dotările tehnologice ale lui Stelvio QV. Asta nu înseamnă că SUV-ul nu are toate cele necesare pentru a fi o mașină utilă și confortabilă. Însă nu are acel aer tehnologizat pe car-el găsești la Volvo sau la rivalii germani.
Planșa de bord incorporează un display color de 8.8 inch pentru sistemul multimedia. Navigația și meniul sunt simple și ușor de utilizat, grafica nu are o calitate spectaculoasă, dar există conexiune Apple CarPlay și Android Auto. Am fost dezamăgit, recunosc, de lipsa unui touchscreen, mai ales când te gândești că prețul lui Stelvio QV este de aproape 100.000 de euro.
În schimb, mi s-a părut o decizie inspirată faptul că Alfa a mizat pe ceasurile analog în dauna celor digitale, alături de computerul de bord color. Pe lista dotărilor numărăm, printre altele, accesul și pornirea fără cheie, sistemul audio Harman Kardon cu 15 difuzoare și subwoofer, luminile de zi LED, scaunele electrice, portbagajul cu deschidere electrică și camera de marșarier.
Mașina arată și se conduce senzațional (am făcut drivetest cu versiunea de 280 de cai). Prețul de listă este cel prezentat dar prețul real, cu care se poate cumpăra mașina este cu 10.000 de euro mai mic (86.650 de euro). Poate că n-ar fi stricat să fie prezentată această informație. Și pe siteurile din afară prețurile sunt sub 90.000 de euro, de fapt, la modul real, prețul lui Stelvio este mai bun decât al competiției. Poate că merită o corectură pentru că pare neprofesionalism ca prețul să fie la minusuri când, în realitate, prețul este unul mai mult decât competitiv. Sunt convins că există mai multe mufe USB (ați căutat în cotieră?). Altfel, da, poate că ar fi meritat o cameră mai bună, sunt probleme cu senzorii când se montează o plăcuță cu numărul ceva mai mare, dar, una peste alta, Stelvio este soluția pentru cei care vor să iasă din pluton.