Interior
Abordarea segmentului premium presupune și integrarea unui interior pe măsura așteptărilor clienților. Stelvio Quadrifoglio oferă o mulțime de materiale de calitate și foarte plăcute la atingere, dar are și mici scăpări.
Planșa de bord este acoperită cu piele neagră, la care se adaugă inserții din fibră de carbon. Tapițeria fină contribuie la sentimentul general de calitate și confort, alături de scaunele Sparco din aceeași piele neagră.
Calitatea ridicată a materialelor se regăsește și la nivelul volanului îmbrăcat în piele Alcantara, cu inserții din fibră de carbon.
Pe lângă padelele uriașe din spatele volanului, aluminiul se regăsește și la nivelul pragurilor și al pedalelor, motiv pentru care nu am înțeles ideea folosirii unui plastic ieftin pentru mânerul schimbătorului de viteze.
Spațiul interior este destul de generos, cu suficient loc la picioare și la nivelul capului pentru pasagerii de pe bancheta din spate. Portbagajul cu o capacitate de 525 litri pare îndeajuns de mare pentru nevoile unei familii și are dimensiuni similare cu cele ale lui BMW X4. Există rivali în segment ceva mai generoși la acest capitol, cum ar fi Jaguar F-Pace (650 de litri) sau Audi Q5 (550 litri), dar Stelvio QV a reușit, totuși, să devanseze Mercedes GLC și Porsche Macan.
Italienii au instalat suficiente spații de depozitare pe consola centrală, alături de o cotieră generoasă, însă mi-ar fi plăcut să văd măcar două mufe USB pentru banii ceruți pe această versiune. Comenzile sunt ușor de folosit și de intuit, atât pe bord, cât și pe volan. Izolarea fonică a habitaclului este destul de bună și suficient de “permisivă” pentru a te bucura de sunetul motorului V6.
Mașina arată și se conduce senzațional (am făcut drivetest cu versiunea de 280 de cai). Prețul de listă este cel prezentat dar prețul real, cu care se poate cumpăra mașina este cu 10.000 de euro mai mic (86.650 de euro). Poate că n-ar fi stricat să fie prezentată această informație. Și pe siteurile din afară prețurile sunt sub 90.000 de euro, de fapt, la modul real, prețul lui Stelvio este mai bun decât al competiției. Poate că merită o corectură pentru că pare neprofesionalism ca prețul să fie la minusuri când, în realitate, prețul este unul mai mult decât competitiv. Sunt convins că există mai multe mufe USB (ați căutat în cotieră?). Altfel, da, poate că ar fi meritat o cameră mai bună, sunt probleme cu senzorii când se montează o plăcuță cu numărul ceva mai mare, dar, una peste alta, Stelvio este soluția pentru cei care vor să iasă din pluton.