Alfa Romeo Stelvio

2.0 Benzina Turbo 280CP 4x4 Aut8 Super

Motor / Transmisie

4.5

Stelvio a venit la noi în garaj cu cea mai puternică motorizare disponibilă pe piața din România. Este vorba despre propulsorul pe benzină de 2.0 litri, capabil să dezvolte 280 de cai putere. Un raport cilindree/putere capabil să le ridice o sprânceană nemților mereu siguri pe ce au în curte.

Motorul cu patru cilindri oferă, pe lângă cei 280 de cai, și un cuplu generos de 400 Nm. Acesta este disponibil de la 2250 de rotații, ceea ce înseamnă că italienii au reușit să trezească la viață destul de devreme o mașină care cântărește 1700 de kilograme. Resursele puse la dispoziție sunt generoase și chiar fac din Stelvio o alegere sportivă.

După ce am testat și versiunea diesel de 210 cai putere, pot spune că SUV-ul italian este mai fericit alături de unitatea pe benzină. Mai multe resurse, livrate mai bine și cu mai mult rafinament. Perechea motor-transmisie este și ea ceva mai reușită în această configurație. Automata cu opt rapoarte schimbă liniar, fiecare treaptă fiind succedată pe nesimțite. Retrogradarea se face prompt și poate fi ajutată la nevoie de cele două padele uriașe din spatele volanului. De fapt, padelele din aluminiu, sunt atât de îmbietoare (reci, mari, fine), încât o să te trezești că schimbi treptele de viteză doar din dorința de a le atinge.

Comportamentul mașinii depinde foarte de mult de cele trei moduri de rulare ale sistemului DNA. Treapta A vine de la Advanced Efficiency și face din Stelvio un SUV care abia se mișcă. Cutia schimbă devreme și motorul merge subturat. Mașina e pe somnifere și n-o trezești decât cu lovirea acceleraței de podea.

Litera N vine de la modul Normal. Numele este suficient de sugestiv: în acest caz, Stelvio este o mașină normală, banală, aproape plictisitoare, cu care te duci de la birou acasă. Abia modul Dynamic trezește la viață tot potențialul mașinii. Schimbarea treptelor se face foarte târziu, în zona roșie a turometrului, iar resursele motorului îți înscriu discret un zâmbet pe față.

Fără îndoială, Alfa Romeo Stelvio este unu dintre SUV-urile în care se simte cel mai bine trecerea de la un mod de rulare la altul.

  • CRISTIAN, marţi, 17.10.2017 11:10

    Frumos prezentat acest Drive-Test de catre Bogdan Mirica in stilul caracteristic (La volan), cu o remarca personala: intre concurentii directi as fi mentionat si pe Jaguar F-Pace 2.0l (eventual in locul lui Velar).

  • Stefi, marţi, 17.10.2017 11:22

    Mai bine zis "Groapa pentru lei". :) Ca la orice Alfa, de altfel, te indragostesti si pe urma trebuie sa suporti consecintele. :)

  • Kirotractor, marţi, 17.10.2017 11:58

    Într-adevăr plăcut de citit, nu doar informativ testul scris de Bogdan - fiindcă nu în limba... lemnoasă a altora. Văd și eu că pe site-ul Alfa că prețul lui First Edition 280 CP pornește de la 52.200 - deci exemplarul testat (58K preț listă) n-avea nimic opțional pe el? Surprinzător în orice caz re-startul mărcii italiene direct de la ștacheta premium (urăsc cuvințelul ăsta - care btw nu-i de găsit în vreun dicționar al lb. române, nici măcar de neologisme -, dar fără el e greu să nu fim confuzi), fiindcă nu demult Alfa era departe de-a avea pretenții de top. Stelvio pare că a depășit-o deja în vînzări pe Giulia (era și de așteptat), dar e încă departe de nemțoaice + JLR. Nemeritat zic eu, la fel ca-n cazul Giuliei, deși dac-aș fi suficient de... portofelizat :-) tot o Giulia aș alege. Și tot 280 CP 4x4.

  • AB c, marţi, 17.10.2017 12:02

    Masuratori complete, nu cifre oficiale http://www.autobild.de/artikel/alfa-stelvio-audi-q5-test-11916328.html

  • bogdanm, marţi, 17.10.2017 14:28

    @CRISTIAN Mulțumesc pentru apreciere. Jaguar F-Pace nu are versiuni pe benzină comparabile. Motoarele sale sunt considerabil mai puternice. @Kirotractor Mulțumesc și ție pentru apreciere. Fiind vorba de ediția de start, mașina vine deja bine echipată.

  • xxx, marţi, 17.10.2017 15:27

    Oricum nu am 50000€ sa cumpăr o mașină. Ieri am trecut pe la verii mei si am fost la mall la Pitești, unde erau înghesuite Stelvio si Jaguar F-Pace. Mie îmi place mai mult Jaguarul.

  • arhitect, marţi, 17.10.2017 16:28

    Un automobil superb ca design si concept tehnic ! Aduce un plus de stil fata de Mercedes GLC, BMW X3, Audi Q5, Porsche Macan, Jaguar F, Range Rover Velar. Class premium inseamna in primul rand tehnologie si stil. Un comparativ intre versiunile cu motoare pe benzina si pe motorina ar fi apreciat. De asemenea ar fi interesanta o comparatie cu Alfa Romeo Giulia, probabil cea mai frumoasa masina la ora actuala.

  • Kirotractor, marţi, 17.10.2017 16:30

    Oricum nu-i rentabil să bagi 50-60K euro într-o mașină, fie ea fiabilă; deprecierea roade continuu din valoarea ei, chiar dacă stă. Cînd vine însă vorba de Alfa (sau Jaguar etc.), factorul emoțional bate de obicei rațiunea, mai ales dacă ai și monetizarea necesară (deși cunosc cîțiva posesori de super-hiper-premium - noi, culmea - care stau la bloc cu chirie.) În cazuri d-astea intră-n ecuație și mai abitir vanitatea / orgoliul, dar liberul arbitru la purtător rămîne sfînt în orice formă. Cît despre legenda urbană (cam antică) referitoare la fragilitatea mecanicii Al(t)felor, statisticile mai noi n-o confirmă. E și normal cu globalizarea actuală, inclusiv a furnizorilor de piese/subansamble. A nu se subestima/uita nici inventivitatea inginerilor italieni - și-n special a celor de la Alfa Romeo, inventatori ai Common Rail-ului, dar și ai primului motor VVT (Variable Valve Timing), pe Alfa 75. ...Pe care, dacă tot veni vorba, am avut ocazia s-o conduc cîteva luni în anii 90 (varianta 2,5 V6) și mi-a lăsat amintiri unice, deși era cam ciudată cu forma unghiular-cuneiformă și cei doar 1,63 m lățime (cît o Toyota Aygo de-acum. :-)) 156 CP păreau pe atunci o herghelie nebună - era și ușoară, n-avea nici măcar ABS - dar ținuta de drum și echilibrul reacțiilor (propulsie Transaxle) ar fi un etalon și-n era noastră hiper-asistată.

  • arhitect, marţi, 17.10.2017 16:31

    @ bogdan mirica: unde se poate citi drive- testul cu versiunea motorina 210 cp la care faceti referire ?

  • nume, marţi, 17.10.2017 21:18

    Gata, nu va mai plac cele 5 stele Euro NCAP?

  • ion, miercuri, 18.10.2017 23:02

    ce va mai place alfa... toti va uitati dupa ele dar nici unu' nu ar da un ban sa vada cum e, si la mana a 2-a sunt multe, bune si ieftine... cand veti avea una veti intelege ce inseamna alfa, pana atunci sunt scumpe piesele, se strica s.a.m.d... si partea in care toti va saluta presupun ca o stiti...

  • pipo, luni, 23.10.2017 15:02

    Ha, ha..pe bune ..asa scriu astia in fisa tehnica la consum ,7% ? bai dar chiar nu mai au nici-un pic de bun simt producatorii auto ? Chiar nu exista legi care ar putea sa-i descurajeze sa ofere astfel de minciuni de marketing ? Pai vorba aia, si daca-i dai drumu la vale "scoasa din viteza" si cred ca ar consuma mai mult. Nu ca ar interesa pe vreun eventual cumparator de Alfa, dar tocmai de-aia nu inteleg aberatia din spatele acestei informatii cretine. De masina ce sa zic, bravo inginerilor de la Alfa care intotdeauna reusesc sa impresioneze prin mecanica /dinamica pe care o ofera . Dar fara sa doresc a supara vreun pasionat, cred ca si asta v-a fi doar o creatie scoasa cu "surle si trambite" dar fara reale sanse de a avea succes, probabil in vreo 10 ani nu v-om mai auzi nimic despre modelul asta. Din punctul meu de vedere , de data asta nici cu design-ul nu v-or face mari ravagii, Bogdan a descris-o foarte bine , chiar "ca nuca in perete" au dat-o cu designul Giulei transbordat pe acest suv. De pret...ce sa mai zic...probabil este doar pt. pasionatii marcii care-si pot permite o astfel de "investitie", desi la renumele fiabilitatii marcii (legenda sau nu ) nu cred ca mai poti recupera prea mult dupa cativa ani de folosinta.

  • Kirotractor, marţi, 07.11.2017 14:18

    @pipo: Nu le zici chiar deplasat, da-n locul tău m-aș gîndi o țîră și la gramatică înainte să-mi dau cu părerea (vezi: v-a, v-or). Poate ești însă Adriean Videanu incognito? :-) Fiindcă și *elitistul* ăla sfertodoct le stîlcește la fel. În fine, ceva mai ontopic, pe alvolante.it a apărut, în fine, un test complet/adevărat al lui Stelvio exact în versiunea asta, consumul mediu REAL fiind - deloc surprinzător - de aproape 10 l/100 km. Mult mai surprinzătoare - pentru mine cel puțin - e însă acccelerația semi-tancului Alfa, măsurată efectiv de la 0-100 km/h - 5,6 s, superioară cifrei oficial comunicate! ...Iar de reprize ce să mai zic? Doar 1,7 s de la 40 la 70 km/h și 3,9 s de la 80-120...

  • LindsayArErs, luni, 20.11.2017 21:23

    http://handbagdeals.us/ toncabeadlopomnels What is generic Klonopin?