Suzuki Alto

1.0 GLX

Calitate / Pret

4.5
După atâtea materiale low-cost şi probleme low-cost, ne-am fi aşteptat ca Suzuki Alto să fie cel mai ieftin din clasă. Nu este, dar e pe locul al doilea în acest clasament, ceea ce subliniază logica urmată de cei de la Suzuki atunci când au creat modelul lor de oraş. Cel mai redus preţ de listă din clasa mini în are Peugeot 107 în versiunea Two, care costă 8.326 euro cu TVA inclus. Suzuki alto pleacă de la 8.650 de euro în versiunea testată - 1.0 GLX - singura disponibilă, de altfel. Pe locul trei vine Chevrolet Spark 1.0 Base - 8.740 de euro, iar locul patru îi revine lui Citroen C1 5 Uşi 1.0 X, cu 8.950 de euro cu TVA inclus. Toyota Aygo ajunge pe locul 5, cu un preţ de 9.576 de euro cu TVA inclus, iar Kia Picanto este pe locul şase cu 9.734 de euro cu TVA inclus. De menţionat faptul că Picanto va primi în următorul an o generaţie nouă, la fel cum este cazul lui Hyundai i10, care porneşte de la 9.647 de euro cu TVA inclus în versiunea Classic. Atât Hyundai i10, cât şi Chevrolet Spark şi Kia Picanto sunt echipate cu un motor cu patru cilindri. Cel mai scump model din comparaţia noastră este Fiat 500 1.2 69 CP Pop. Modelul italian porneşte de la 11.983 de euro cu toate taxele incluse, dare oferă cel mai peformant motor, un consum mediu de 5.1 litri la sută, materiale mai bune la interior şi farmecul italian inconfundabil al lui Cinquecento. Cel mai indicat lucru pe care îl puteţi face dacă doriţi un model din această clasă este vizitarea reprezentanţelor, obţinerea de informaţii privind dotări şi specificaţii, analizarea interiorului (deoarece acolo petreceţi majoritatea timpului când plecaţi cu maşina) şi negocierea la sânge. Sunt şanse să primiţi mici reduceri pe ici, pe colo, iar pentru clienţii de flote este indicată o analiză a costurilor de service.
  • unckle, marţi, 09.11.2010 11:37

    ca dreaq consum legendar ca din ce spuneti voi acolo a consumat 9% in oras .. in rest... masinute de oras, ieftine si bune :) NOT !

  • sebaa, marţi, 09.11.2010 11:49
    @unckle

    După cum am explicat şi în text, este greu să spui punctual cât a consumat un model dacă nu ai certitudinea că ai „ars” cantitatea de carburant indicată de afişajul din bord. Din păcate, formatul cu liniuţe care reprezintă aprox. 3 litri fiecare este destul de păcătos (vă spun din experienţă) , fiind suficientă fie alimentarea cu doi sau chiar un singur litru atunci când eşti ”pe bec” pentru a obţine liniuţa respectivă. Dacă mai luam în considerare şi erorile cauzate de mişcarea carburantului în rezervor şi o mică imprecizie a sondei litrometrice, am făcut praf toate calculele. Nu-i chiar atât de simplu, de aceea comparăm întotdeauna valorile oficiale şi abia apoi discutăm de consumul din test.

  • vali86, marţi, 09.11.2010 11:59
    autohton

    mai bine sandero in continuare

  • tzenu_bmw, marţi, 09.11.2010 14:19
    interioru mi se pare peste C1,107 si Aygo..

    cel putin din pct. de vedere stilistic....

  • Koss, marţi, 09.11.2010 15:13

    Decat uratania asta de masina mai bine sandero chiar daca nu imi place nici una nici alta.

  • stefanel, marţi, 09.11.2010 15:36

    Un Sandero dotat la un nivel asemanator trece de 10.000 E, chiar cu motorizarea de 1.4 si, cu exceptia unui portbagaj ceva mai generos si a unui interior doar usor mai generos, nu are nici un avantaj. Am testat acest Alto in vederea inlocuirii masinii mele actuale, de aceeasi clasa, si, cu exceptia geamurilor culisante spate si a boxelor de toata jena (ultima problema se poate rezolva usor), am gasit masina mai mult decat ok pentru pretul oferit. Cei de la Suzuki chiar imi oferisera ei 3 bonuri Remat concretizate intr-o reducere de cam 1600 E (valoare bonurilor minus costul achizitiei lor). Cu ocazia asta, pot sa spun ca motorul si interiorul m-au incantat mai mult decat cel de la tripleta francezo-nipona, iar cutia de viteze se comporta si ea ceva mai bine, avand in vedere ca la 107/C1/Aygo agata nu rau, ci ingrozitor de rau.

  • dmc, marţi, 09.11.2010 16:16
    alto

    Din fericire vom avea si alte optiuni.....de ex.: viitorul Renault Twingo cu pret de pornire de 8500 eur din cate am inteles.

  • LUCCI, miercuri, 10.11.2010 00:48
    ????

    Din tot comentariul editorului am aflat defapt ce bun e... Fiat 500.

  • Cristi, miercuri, 10.11.2010 10:28
    Cam piperat pretul

    Twingo nu cred ca o sa ajunga in Romania iar la banii astia, nu mi se pare nici o afacere sa te inghezui in ceva asa mic. Nu toata lumea isi permite o a doua masina doar pentru oras. Sa fim totusi realisti. Sandero are tot 3 stele la testele de siguranta, e mai robust, mai spatios si muuult mai ieftin de intretinut. Asta e un aspect care nu se comenteaza in nici un editorial. Propun adaugarea unei sectiuni si cu costurile ulterioare deoarece sunt destul de importante: revizii si asigurare CASCO. Se stie ca tot ce nu e made in Ro este taxat suplimentar, pentru aceeasi valoare a masinii de noua.

  • besche, miercuri, 06.08.2014 09:46

    Este cea mai fiabila masina din clasa mini !