Suzuki Alto

1.0 GLX

Interior

2.5
Dacă am avut o surpriză plăcută la capitolul consum, interiorul nu mai are nicio abilitate de a surprinde pasagerii. De la scaunele dure, al căror reglaj este extrem de dificil, la pedalierul îngust şi la materialele de calitate inferioară, este greu să descoperi părţile bune ale acestui interior. Din moment ce nu există capac pentru torpedou, nu ne-a mirat deloc faptul că nu avem oglinzi electrice sau comanda pentru ambele geamuri electrice pe faţa de uşă de pe partea şoferului. Mai precis, geamurile electrice faţă sunt comandate individual, dar de pe feţele de uşi aferente. Trecem peste poziţia la condus anevoioasă şi analizăm materialele. În mod evident, s-a pus accentul pe funcţie şi preţ, nu pe formă şi calitate. Materialele de la interior par să fie durabile, iar portbagajul oferă un volum de 129 de litri care poate fi extins până la câteva sute prin plierea banchetei din spate. Dacă tot am ajuns la acest capitol, călătoria pe bancheta din spate nu este cel mai indicat lucru posibil. Vorbim de o banchetă destul de tare, cu spaţiu modest la genunchi şi nimic altceva. Sigur, nu avem foarte multe pretenţii având în vedere clasa, dar nu am întâlnit deloc veselia unui Spark sau a unui C1, ca sa nu mai vorbim de spiritul unui Fiat 500, fie el cu dotări puţine, care joacă în altă ligă. Ne-a deranjat şi lipsa turometrului, dar presupunem că inginerii Suzuki au considerat că şoferii se vor putea baza pe simţul auditiv pentru intuirea momentului oportun pentru schimbarea treptelor de viteză, motiv pentru care au lăsat-o mai moale când a venit vorba de antifonare. Dat fiind volumul mic al portbagajului, dar şi spaţiul redus pentru pasagerii din spate, Alto este indicat doar pentru călătorii în doi, sau transportul a patru persoane pe distanţe mici în regim urban.
  • unckle, marţi, 09.11.2010 11:37

    ca dreaq consum legendar ca din ce spuneti voi acolo a consumat 9% in oras .. in rest... masinute de oras, ieftine si bune :) NOT !

  • sebaa, marţi, 09.11.2010 11:49
    @unckle

    După cum am explicat şi în text, este greu să spui punctual cât a consumat un model dacă nu ai certitudinea că ai „ars” cantitatea de carburant indicată de afişajul din bord. Din păcate, formatul cu liniuţe care reprezintă aprox. 3 litri fiecare este destul de păcătos (vă spun din experienţă) , fiind suficientă fie alimentarea cu doi sau chiar un singur litru atunci când eşti ”pe bec” pentru a obţine liniuţa respectivă. Dacă mai luam în considerare şi erorile cauzate de mişcarea carburantului în rezervor şi o mică imprecizie a sondei litrometrice, am făcut praf toate calculele. Nu-i chiar atât de simplu, de aceea comparăm întotdeauna valorile oficiale şi abia apoi discutăm de consumul din test.

  • vali86, marţi, 09.11.2010 11:59
    autohton

    mai bine sandero in continuare

  • tzenu_bmw, marţi, 09.11.2010 14:19
    interioru mi se pare peste C1,107 si Aygo..

    cel putin din pct. de vedere stilistic....

  • Koss, marţi, 09.11.2010 15:13

    Decat uratania asta de masina mai bine sandero chiar daca nu imi place nici una nici alta.

  • stefanel, marţi, 09.11.2010 15:36

    Un Sandero dotat la un nivel asemanator trece de 10.000 E, chiar cu motorizarea de 1.4 si, cu exceptia unui portbagaj ceva mai generos si a unui interior doar usor mai generos, nu are nici un avantaj. Am testat acest Alto in vederea inlocuirii masinii mele actuale, de aceeasi clasa, si, cu exceptia geamurilor culisante spate si a boxelor de toata jena (ultima problema se poate rezolva usor), am gasit masina mai mult decat ok pentru pretul oferit. Cei de la Suzuki chiar imi oferisera ei 3 bonuri Remat concretizate intr-o reducere de cam 1600 E (valoare bonurilor minus costul achizitiei lor). Cu ocazia asta, pot sa spun ca motorul si interiorul m-au incantat mai mult decat cel de la tripleta francezo-nipona, iar cutia de viteze se comporta si ea ceva mai bine, avand in vedere ca la 107/C1/Aygo agata nu rau, ci ingrozitor de rau.

  • dmc, marţi, 09.11.2010 16:16
    alto

    Din fericire vom avea si alte optiuni.....de ex.: viitorul Renault Twingo cu pret de pornire de 8500 eur din cate am inteles.

  • LUCCI, miercuri, 10.11.2010 00:48
    ????

    Din tot comentariul editorului am aflat defapt ce bun e... Fiat 500.

  • Cristi, miercuri, 10.11.2010 10:28
    Cam piperat pretul

    Twingo nu cred ca o sa ajunga in Romania iar la banii astia, nu mi se pare nici o afacere sa te inghezui in ceva asa mic. Nu toata lumea isi permite o a doua masina doar pentru oras. Sa fim totusi realisti. Sandero are tot 3 stele la testele de siguranta, e mai robust, mai spatios si muuult mai ieftin de intretinut. Asta e un aspect care nu se comenteaza in nici un editorial. Propun adaugarea unei sectiuni si cu costurile ulterioare deoarece sunt destul de importante: revizii si asigurare CASCO. Se stie ca tot ce nu e made in Ro este taxat suplimentar, pentru aceeasi valoare a masinii de noua.

  • besche, miercuri, 06.08.2014 09:46

    Este cea mai fiabila masina din clasa mini !