Suzuki Alto

1.0 GLX

Consum

4.5
Suzuki Alto este perfect pentru cei care au de transportat o cantitate foarte mică de marfă într-un mod foarte ieftin, foarte rapid şi foarte plăcut în ceea ce priveşte consumul. Sigur, dacă ne luăm după valorile oficiale, la fel de bune sunt şi Citroen C1, Peugeot 107, Toyota Aygo, pentru că toate patru au un consum urban de 5.5 litri la sută. În schimb, modelul Suzuki este campion la consum mediu: 4.4 litri la sută. În practică, modelul obţine între 40 şi 50 de kilometri pentru fiecare linie afişată de micul display care descrie nivelul de carburant din rezervor, consum obţinut într-un stil de condus relativ alert. Lipsa unui computer de bord ne-a împiedicat să vă oferim o valoare precisă a consumului de carburant, dar vă putem spune că rezervorul are o capacitate de 35 de litri, iar nivelul de carburant este prezentat cu 10 liniuţe. Altfel spus, consumul relativ este de 3.5 litri la 40 de kilometri. Aşadar, legendarul consum redus al lui Daewoo Tico s-a întors în persoana lui Alto. Autonomia în regim extra-urban este şi ea la un nivel bun, motorul nefiind turat foarte mult la o viteză de 120-130 km/h, lucru care permite parcurgerea a cel puţin 60 de kilometri cu o singură "linie" de benzină. Menţionăm că datele de mai sus sunt empirice, singurul lucru cert fiind numărul de kilometri parcurşi, nu şi cantitatea de benzină consumată.
  • unckle, marţi, 09.11.2010 11:37

    ca dreaq consum legendar ca din ce spuneti voi acolo a consumat 9% in oras .. in rest... masinute de oras, ieftine si bune :) NOT !

  • sebaa, marţi, 09.11.2010 11:49
    @unckle

    După cum am explicat şi în text, este greu să spui punctual cât a consumat un model dacă nu ai certitudinea că ai „ars” cantitatea de carburant indicată de afişajul din bord. Din păcate, formatul cu liniuţe care reprezintă aprox. 3 litri fiecare este destul de păcătos (vă spun din experienţă) , fiind suficientă fie alimentarea cu doi sau chiar un singur litru atunci când eşti ”pe bec” pentru a obţine liniuţa respectivă. Dacă mai luam în considerare şi erorile cauzate de mişcarea carburantului în rezervor şi o mică imprecizie a sondei litrometrice, am făcut praf toate calculele. Nu-i chiar atât de simplu, de aceea comparăm întotdeauna valorile oficiale şi abia apoi discutăm de consumul din test.

  • vali86, marţi, 09.11.2010 11:59
    autohton

    mai bine sandero in continuare

  • tzenu_bmw, marţi, 09.11.2010 14:19
    interioru mi se pare peste C1,107 si Aygo..

    cel putin din pct. de vedere stilistic....

  • Koss, marţi, 09.11.2010 15:13

    Decat uratania asta de masina mai bine sandero chiar daca nu imi place nici una nici alta.

  • stefanel, marţi, 09.11.2010 15:36

    Un Sandero dotat la un nivel asemanator trece de 10.000 E, chiar cu motorizarea de 1.4 si, cu exceptia unui portbagaj ceva mai generos si a unui interior doar usor mai generos, nu are nici un avantaj. Am testat acest Alto in vederea inlocuirii masinii mele actuale, de aceeasi clasa, si, cu exceptia geamurilor culisante spate si a boxelor de toata jena (ultima problema se poate rezolva usor), am gasit masina mai mult decat ok pentru pretul oferit. Cei de la Suzuki chiar imi oferisera ei 3 bonuri Remat concretizate intr-o reducere de cam 1600 E (valoare bonurilor minus costul achizitiei lor). Cu ocazia asta, pot sa spun ca motorul si interiorul m-au incantat mai mult decat cel de la tripleta francezo-nipona, iar cutia de viteze se comporta si ea ceva mai bine, avand in vedere ca la 107/C1/Aygo agata nu rau, ci ingrozitor de rau.

  • dmc, marţi, 09.11.2010 16:16
    alto

    Din fericire vom avea si alte optiuni.....de ex.: viitorul Renault Twingo cu pret de pornire de 8500 eur din cate am inteles.

  • LUCCI, miercuri, 10.11.2010 00:48
    ????

    Din tot comentariul editorului am aflat defapt ce bun e... Fiat 500.

  • Cristi, miercuri, 10.11.2010 10:28
    Cam piperat pretul

    Twingo nu cred ca o sa ajunga in Romania iar la banii astia, nu mi se pare nici o afacere sa te inghezui in ceva asa mic. Nu toata lumea isi permite o a doua masina doar pentru oras. Sa fim totusi realisti. Sandero are tot 3 stele la testele de siguranta, e mai robust, mai spatios si muuult mai ieftin de intretinut. Asta e un aspect care nu se comenteaza in nici un editorial. Propun adaugarea unei sectiuni si cu costurile ulterioare deoarece sunt destul de importante: revizii si asigurare CASCO. Se stie ca tot ce nu e made in Ro este taxat suplimentar, pentru aceeasi valoare a masinii de noua.

  • besche, miercuri, 06.08.2014 09:46

    Este cea mai fiabila masina din clasa mini !