Suzuki Alto

1.0 GLX

Motor / Transmisie

2.5
Suzuki echipează modelul Alto cu un propulsor cu trei cilindri de 997 cmc care furnizează 68 CP la 6.000 rpm. Cuplul motor maxim vine la 3.400 rpm şi este de 90 Nm. Suzuki rămâne pe teritoriul cunoscut al celor trei cilindri şi se luptă de la egal la egal cu C1, 107 şi Aygo, cel puţin la nivelul motorizării, în timp ce alţi competitori vin cu motoare cu patru cilindri în linie. Avantajele sunt cel puţin la fel de numeroase precum dezavantajele. Pe de o parte, avem vibraţii ridicate în Alto, mult mai intens resimţite decât la competitorii 107/C1/Aygo. Pe de altă parte, avem un nivel mai redus al consumului şi al costurilor de întreţinere, spun promotorii celor trei pistoane. Pentru agilitatea aparentă (dată de cutia de viteze cu rapoarte relativ scurte), Alto vine în faţa trio-ului menţionat mai sus, dar lipsa de rafinament indusă de nivelul ridicat al vibraţiilor plus zgomotul generat de propulsor când zvâcneşte la toate puterile scad elementele favorabile de la acest model. Practic, ai impresia că mergi repede, foarte repede. De fapt, faci multă gălăgie şi ai impresia că eşti rapid. Desigur, impresia trece repede şi rămâi doar cu pedala apăsată la fund.
  • unckle, marţi, 09.11.2010 11:37

    ca dreaq consum legendar ca din ce spuneti voi acolo a consumat 9% in oras .. in rest... masinute de oras, ieftine si bune :) NOT !

  • sebaa, marţi, 09.11.2010 11:49
    @unckle

    După cum am explicat şi în text, este greu să spui punctual cât a consumat un model dacă nu ai certitudinea că ai „ars” cantitatea de carburant indicată de afişajul din bord. Din păcate, formatul cu liniuţe care reprezintă aprox. 3 litri fiecare este destul de păcătos (vă spun din experienţă) , fiind suficientă fie alimentarea cu doi sau chiar un singur litru atunci când eşti ”pe bec” pentru a obţine liniuţa respectivă. Dacă mai luam în considerare şi erorile cauzate de mişcarea carburantului în rezervor şi o mică imprecizie a sondei litrometrice, am făcut praf toate calculele. Nu-i chiar atât de simplu, de aceea comparăm întotdeauna valorile oficiale şi abia apoi discutăm de consumul din test.

  • vali86, marţi, 09.11.2010 11:59
    autohton

    mai bine sandero in continuare

  • tzenu_bmw, marţi, 09.11.2010 14:19
    interioru mi se pare peste C1,107 si Aygo..

    cel putin din pct. de vedere stilistic....

  • Koss, marţi, 09.11.2010 15:13

    Decat uratania asta de masina mai bine sandero chiar daca nu imi place nici una nici alta.

  • stefanel, marţi, 09.11.2010 15:36

    Un Sandero dotat la un nivel asemanator trece de 10.000 E, chiar cu motorizarea de 1.4 si, cu exceptia unui portbagaj ceva mai generos si a unui interior doar usor mai generos, nu are nici un avantaj. Am testat acest Alto in vederea inlocuirii masinii mele actuale, de aceeasi clasa, si, cu exceptia geamurilor culisante spate si a boxelor de toata jena (ultima problema se poate rezolva usor), am gasit masina mai mult decat ok pentru pretul oferit. Cei de la Suzuki chiar imi oferisera ei 3 bonuri Remat concretizate intr-o reducere de cam 1600 E (valoare bonurilor minus costul achizitiei lor). Cu ocazia asta, pot sa spun ca motorul si interiorul m-au incantat mai mult decat cel de la tripleta francezo-nipona, iar cutia de viteze se comporta si ea ceva mai bine, avand in vedere ca la 107/C1/Aygo agata nu rau, ci ingrozitor de rau.

  • dmc, marţi, 09.11.2010 16:16
    alto

    Din fericire vom avea si alte optiuni.....de ex.: viitorul Renault Twingo cu pret de pornire de 8500 eur din cate am inteles.

  • LUCCI, miercuri, 10.11.2010 00:48
    ????

    Din tot comentariul editorului am aflat defapt ce bun e... Fiat 500.

  • Cristi, miercuri, 10.11.2010 10:28
    Cam piperat pretul

    Twingo nu cred ca o sa ajunga in Romania iar la banii astia, nu mi se pare nici o afacere sa te inghezui in ceva asa mic. Nu toata lumea isi permite o a doua masina doar pentru oras. Sa fim totusi realisti. Sandero are tot 3 stele la testele de siguranta, e mai robust, mai spatios si muuult mai ieftin de intretinut. Asta e un aspect care nu se comenteaza in nici un editorial. Propun adaugarea unei sectiuni si cu costurile ulterioare deoarece sunt destul de importante: revizii si asigurare CASCO. Se stie ca tot ce nu e made in Ro este taxat suplimentar, pentru aceeasi valoare a masinii de noua.

  • besche, miercuri, 06.08.2014 09:46

    Este cea mai fiabila masina din clasa mini !