Consum
Acest capitol este unul dificil pentru orice motor de 2.5 litri, daramite unul montat pe un model de 1.533 kilograme. Transmisia CVT a acestui model salveaza insa scorul, deoarece reuseste sa reduca semnificativ turatia motorului chiar si la viteze mari, lucru care reduce consumul de carburant. Astfel, ne-am trezit ca rulam in treapta a sasea cu 90-100 km/h si tahometrul afisa o valoare apropiata de 2.000 rotatii pe minut. Intr-un ritm ceva mai alert, Outback afiseaza un consum de 7.4 litri in regim extraurban, in timp ce rularea cu o viteza constanta de 80 km/h ne aduce un consum de numai 6.6 litri in traseul extraurban. In Bucuresti, modelul inregistreaza un consum situat intre 11.5 si 12 litri la suta de kilometri, realizat cu un stil de conducere temperat. Daca veti intalni aglomeratie sau incepeti sa apasati ceva mai tare pedala de acceleratie, veti obtine valori de 13-13.5 litri la suta de kilometri. Sau chiar mai mult. Transmisia CVT Lineartronic a acestui model ii permite un consum de carburant scazut in conditiile in care nu bruscati pedala de acceleratie, moderatia fiind esentiala in cazul acestei motorizari. Rezevorul de 65 de litri al acestui model pare subdimensionat in unele situatii, iar ultimul sfert al acestuia este "sorbit" de propulsorul boxer al lui Outback intr-un ritm ametitor, semn ca acesta are o forma neconventionala care ne poate induce in eroare atunci cand nivelul carburantului a atins un nivel scazut. In mod surprinzator, am reusit sa ne apropiem de valorile anuntate de constructor fara prea mari eforturi – consumul urban al lui Outback fiind anuntat la 11.3 litri la suta, in timp ce consumul extraurban este anuntat la 6.7 litri la 100 kilometri. Desi rivalii sai anunta valori mai bune ale consumului de carburant, modelul a primit un punct in plus pentru acuratetea estimarilor anuntate de constructor, alaturi de valorile bune raportate la clasa din care face parte. Spre exemplu, versiunea D5 a lui Volvo XC70 anunta un consum urban de 11.2 litri la 100 kilometri, in timp ce A4 Allroad 2.0 TFSI anunta 10.2 litri la 100 km, transmisia Lineartronic facand diferenta in cazul motorului aspirat de cilindree relativ mare cu care este echipat Outback. Economizorul montat langa turometru ajuta soferul sa se orienteze atunci cand apasa pedala de acceleratie, pentru a-si adapta stilul de condus la ritmul motorului boxer de 2.5 litri ce intra in echiparea lui Outback.
toate masinile subaru sunt urate dar asta e cea mai urata