Motor / Transmisie
Exemplarul testat de Automarket a fost echipat cu un motor boxer de 2.5 litri, cuplat unei transmisii CVT intitulata Lineartronic. Aceasta transmisie este angrenata de lant si ofera sase trepte, putand fi controlata si prin intermediul padelelor de pe volan. Motorul dezvolta 170 CP la 5.600 rpm si 229 Nm la 4.000 rpm. Combinatia motor/transmisie este oarecum atipica pentru preferintele consumatorilor europeni, care prefera motoarele diesel, iar normele de impozitare "prefera" si ele motoarele mai mici de 2.000 centimetri cubi. Vorbim insa despre Subaru, o marca pentru care dieselul era pana nu demult o necunoscuta, astfel ca peisajul pare absolut normal. Fiind un crossover in sinea sa, Subaru Outback nu impresioneaza neaparat in ceea ce priveste reprizele sau capacitatea de accelerare, dar SAW-ul nipon nici nu dezamageste la acest capitol, oferind reprize similare cu cele ale rivalilor din segment. Transmisia CVT a acestui model este optimizata pentru un consum scazut de carburant, dar se adapteaza rapid in momentul in care apasati pedala de acceleratie si va apucati de depasiri. Segmentul in care a fost incadrat acest model nu ii aduce un rival cu care sa se lupte cot la cot, ci il transforma intr-un competitor amplasat la mijlocul clasamentului, atat prin prisma puterii dezvoltate, cat si din punctul de vedere al pretului de achizitie. Motorul boxer al acestui model are blocul si chiuloasa realizate din aluminiu si da dovada de o silentiozitate de invidiat la relanti, in ciuda unor mici vibratii aproape insesizabile. Alaturi de transmisia CVT si de raportul mic al diferentialului, Outback 2.5 Lineartronic ofera o agilitate potrivita pentru drumurile noastre, in detrimentul unei viteze maxime impresionante. In caz de nevoie, puteti retrograda treptele in mod manual, dar transmisia CVT cu care este echipata acest model este suficient de inteligenta pentru a-si schimba raportul pentru o acceleratie optima. Cu toate ca nu este cel mai rapid performer de la 0 la 100 km/h, Outback ne arata ca are sportivitatea in sange, in ciuda faptului ca "trage" o caroserie grea. Cu toate acestea, greutatea suplimentara a lui Outback nu este de condamnat, aceasta tendinta fiind intalnita la toti constructorii de pe piata.
toate masinile subaru sunt urate dar asta e cea mai urata