Motor / Transmisie
Rexton este oferit în compania unei singure motorizări, singura unitate Euro 5 din gama SsangYong. Motorul este construit în Austria şi este complet separat de moştenirea vechilor modele, animate de propulsoare Mercedes-Benz, împrumutând însă de la prima generaţie ML transmisia automată cu cinci trepte. Cifrele anunţate nu impresionează, agregatul asigurând 155 CP la 4.000 rpm şi 360 Nm între 1.500 şi 2.800 rpm. Partea interesantă la acest motor este cuplul parţial de 190 Nm atins la 1.000 rotaţii pe minut, adică foarte puţin peste turaţia de ralanti.
Transmisia asigură un nivel ridicat de confort la schimbarea treptelor, cu toate că numărul de rapoarte începe să devină mic în comparaţie cu ceea ce găsim pe alte modele noi lansate în ultimii ani. Odată cu nivelul scăzut de putere, avem reţeta potrivită pentru o maşină care trebuie condusă foarte liniştit, calm, cu capul pe umeri, depăşirile "din scurt" fiind ceva de ordin SF la bordul lui Rexton.
Din fericire, SsangYong Rexton W şi a sa motorizare e-XDI de 2.0 litri nu înseamnă doar atât. Se pare că unii ingineri SsangYong au simţurile bine dezvoltate şi au reuşit să perceapă calităţile motorizărilor Mercedes-Benz folosite în trecut, iar cunoştinţele lor au fost suficiente pentru a insufla aceste calităţi şi în unitatea aceasta. Vorbim despre un nivel surprinzător de bun al factorului NVH (Noise, Vibration, Harshness). Propulsorul asigură un nivel redus de zgomot, deşi îl auzim destul de clar în habitaclu după ce trecem de 2.500 rpm. Vibraţiile sunt aproape imperceptibile, fiind estompate bine.
Din păcate pentru Rexton, celelalte modele din acest segment vin cu motorizări semnificativ mai puternice. În aceste condiţii, Rexton W submotorizat şi necesită puţină răbdare din partea şoferului pe partea de demaraj şi reprize.
Acesta este cel mai mic punctaj din toate testele de pe Automarket? Totusi, masina nu cred ca e chiar asa de rea. Pare destul de capabila in off-road, spatioasa, si nici design-ul nu mai e la fel de oribil ca la modelele mai vechi.