Tinuta de drum
Testul efectuat de Automarket a scos la iveala doua tipuri diferite de comportament pentru Yeti, in functie de suprafata de rulare. Astfel, pe asfalt vorbim de un model care din cauza inaltimii are probleme la capitolul ruliu in viraje. Nu este insa un dezavantaj care sa declaseze definitiv modelul ceh, ci mai degraba o realitate la care ne asteptam in conditiile in care inaltimea lui Yeti este mai ridicata iar lungimea mai mare decat a rivalilor din clasa. Fortarea pedalei de acceleratie pe asfalt poate imprima un caracter subvirator in unele situatii, in ciuda existentei sistemului 4x4. In conditii de macadam, masina trece insa din aparare in ofensiva, demonstrand un comportament foarte placut si confortabil. Pachetul 4x4 se straduieste sa faca fata derapajelor controlate, un ajutor important fiind in aceasta situatie sistemul ESP. Trebuie sa mentionam ca versiunile Yeti 4x4 sunt echipate cu un sistem de tractiune integrala Haldex de a patra generatie, capabil sa imprime un comportament pozitiv al masinii pe suprafete accidentate. In conditii normale, pe drumuri asfaltate, 96% din resursele motorului sunt directionate puntii fata. Atunci cand avem insa de a face cu o pierdere a aderentei, detectata de senzorii speciali, sistemul Haldex poate transmite pana la 90% din cuplul motor axei posterioare. Montarea unei diferential anti-alunecare face posibila o aderenta foarte buna in conditii grele de drum. Yeti nu isi propune sa fie un off-roader pur si sa rivalizeze astfel cu masini destinate special acestui tip de rulare, insa promite abordarea cu succes a unor trasee cu dificultate medie, asa cum a fost drumul forestier care ne-a dus in creierii muntilor. Cuplul motor te ajuta atunci cand te afli intr-o situatie limita, sistemul de tractiune integrala isi face treaba foarte bine, insa garda la sol (nu foarte generoasa) a facut ca scuturile sa atenueze potentialele daune cauzate masinii de suprafetele in care bolovanii mari trebuiau abordati cat mai corect posibil. Compenseaza insa modul de rulare off-road si modul inovativ, patentat de Skoda, de functionare a sistemului de asistenta la coborarea in panta. Acesta funtioneaza diferit fata de cele regasite pana acum pe piata, reusind sa faca fata unor pante cu inclinatie mare. Soferul trebuie sa actioneze functia "Off Road", regasita pe panoul plansei de bord, sa puna levierul schimbatorului de viteza pe liber si sa aiba incredere. Odata ce acesta elibereaza frana si ambreiajul masina incepe sa coboare treptat, fara a inspira nesiguranta. In functie de inclinatia pantei, soferul poate oricand frana si accelera, fara a afecta in vreun fel aderenta pe care o asigura sistemul. Trebuie precizat ca sistemul functioneaza chiar si atunci cand masina coboara panta cu spatele. Functia gandita de Skoda permite soferului sa se concentreze mai mult asupra directiei si transforma orice provocare off-road intr-o joaca de copii. Acelasi buton off-road reuseste sa schimbe Yeti dintr-un SUV compact intr-un model care abordeaza cu atentie suprafetele grele. La pornirea din rampa, turatia motorului este limitata la 2500 rpm iar pedala are caracteristici modificate pentru asistenta la urcare. In plus, ABS-ul este setat pentru o blocare mai indelungata a rotii iar sistemul ASR este setat pentru a permite o mai mare alunecare a rotilor motrice. Pachetul EDS EDL (Electronic Differential Lock) - pus serios la incercare in testul pe bolovanii din Bucegi - reuseste cu succes sa mentina tractiunea masinii indiferent de rotile care au aderenta si sa franeze mai rapid roata care derapeaza. Per total, modelul ceh este perfect pentru cei care locuiesc intr-o zona in care asfaltul lipseste sau pentru cei care iubesc drumetiile motorizate pe trasee accidentate de dificultate medie.
tare rau masina asta