Motor / Transmisie
Cel mai potent membru al gamei Skoda Fabia reuşeste să compenseze într-un fel existenţa versiunii 1.2 HTP. Fabia RS vine cu un motor TSI de 180 CP şi 250 Nm cuplat unei transmisii DSG cu şapte rapoarte. Surioarele sale de concern au aceeaşi motorizare, dar asta nu le ajută să fie cele mai puternice din segment. Din contră, sunt surclasate de francezii de la Renault şi Citroen, care oferă 200 CP pe Clio RS, respectiv 202 CP pe Citroen DS3 Racing. Tot în grădina nemţească îi găsim pe cei de la Opel, cu versiunea OPC de 192 CP a lui Corsa. Spre deosebire de Corsa şi de Clio RS, motorul lui Fabia RS este campion la cuplu motor şi la turaţia la care este oferit acesta.
Cutia de viteze robotizată cu dublu ambreiaj are şi un mod sport, iar şoferul poate oricând să preia controlul acesteia cu ajutorul padelelor de pe volan. Din păcate, padelele sunt destul de mici, iar grosimea acestora îţi dă un sentiment de fragilitate. Din fericire, nu poţi schimba treptele de viteză mai bine decât computerul care controlează unitatea DSG, deci nu ai nevoie să le foloseşti. Răspunsul la acceleraţie este între bun şi foarte bun, motorul oferindu-şi resursele într-un mod linear până la 4000 rpm, după care urmează o mini-explozie care poate fi temperată cu uşurinţă prin ridicarea piciorului de pe acceleraţie.
La turaţii reduse, modelul se dovedeşte a fi chiar docil, modelul trădându-şi rădăcinile de subcompactă cuminte. La polul opus se află Renault Clio RS, care este la un pas distanţă de a scuipa flăcări pe cele două ţevi de evacuare din dotare. Sunetul motorului se face auzit într-un mod plăcut, excepţie făcând relantiul, când propulsorul este chiar silenţios. Despre transmisie nu sunt multe de spus: aceasta schimbă extrem de repede şi îşi face treaba fără reproş, dar ne manifestăm din nou dezamăgirea pentru lipsa unei metode de demaraj sport. Fiind vorba de un motor supraalimentat, este imposibil să eviţi întârzierea la răspuns a turbocompresorului, chiar şi cu supercharger-ul din dotare, demarajul de pe loc lăsându-se aşteptat chiar şi în treapta S. Odată ce ai început să accelerezi, însă, ţine-te bine! Fabia RS va accelera constant, într-un ritm susţinut, până aproape de viteza maximă. Cei care nu s-au convins încă de abilităţiile transmisiilor DSG vor fi dezamăgiţi, deoarece modelul nu este oferit în compania unei transmisii manuale, cum vin Corsa OPC şi Clio RS.
Pret mare si arata rusinos